Hoi ik dacht ik zet t hier maar even neer......heb sinds ik wist dat ik zwanger ben last van borrelende darmen. Nu ben ik 10week en bijna alles waar ik een hap van neem gaat me buik meteen van borrelen. Had ook heel erg last van obstipatie de weekjes hiervoor maar nu af en toe ook last van dunne ontlasting. Iemand hier ervaring mee? Is dit normaal in het begin? Wat kan ik hieraan doen want heb geen eens zin meer om te eten soms omdat ik weet dat me darmen van streek raken.
Heel herkenbaar! Vooral de eerste 12 weken heb ik hier heel veel last van gehad. Standaard iedere ochtend wel 8 tot 10 keer toilet, zo vervelend. Het beïnvloedde echt een soort van mijn ochtenden, kon echt niet weg. En nu nog steeds opletten met wat ik eet, patat of pizza, vlees, enz dan weet ik dat ik de nacht of de volgende dag ontzettende last heb. Bij mij wisselt het van obstipatie naar dunne ontlasting. Ik probeer veel water te drinken en vezelrijk volkoren. Maar wat je zegt, genieten van eten is wel even anders. Ook elders eten of uit eten is een door obstakel. Het is wel normaal is mij verteld, je darmen moeten ruimte maken voor je groeiende baarmoeder en dat zorgt soms voor deze kwaaltjes.
Heel normaal, je darmen worden geprikkeld door je baarmoeder én onder invloed van hormonen. Zo kun je echt al vanaf het begin last van je darmen hebben.
Heel herkenbaar! Hier helpt het wel om niet te vet te eten en prei/ui zoveel mogelijk te laten staan.
Oooh yes, buik is hele dag van slag. Het maakt niet uit wat ik eet, elke keer weer geborreld en opgezet. Ook obstipatie helaas. Bij mij helpt af en toe een dubbele decafe espresso hier wel voor ! Vorige keer duurde dit tot ongeveer 14 weken geloof ik. Helaas na mijn bevalling weer obstipatie, maar dat is een ander verhaal
Ben blij dat het normaal is dus. nog even volhouden en hopen dat t minder word. Ik drink ook alleen ranja of water zelfs van wat anders drinken word ik misselijk in me buik. Maarja mag niet klagen we krijgen er wat moois voor terug straks
Hier ook... om de haverklap buikpijn en diarree of dunne ontlasting en dan soms ff goed dan weer wat harder en zo gaan we door... vreselijk vermoeiend