Ik ben 1.63 en mijn vriend iets van 1.85...onze zoon was ruim 8 pond en 55 cm met 42 weken... Dus maat 50 paste niet bij ons,maat 56 maar even omdat hij in de lengte ver boven pijl lag. Voor de wieg hadden we 3 setjes,en 1 "goedkoper" setje voor in de wandelwagen...achteraf wat teveel van het goede. Kleding setjes weet ik zo niet,we kregen veel cadeau in de zwangerschap en natuurlijk daarna. Het was 30 graden tijdens de bevalling en lang daarna dus hij heeft erg lang vooral rompertjes gedragen en een zacht broekje...ik had hele schattige mutsjes die hij amper heeft gedragen door de warmte. Pyama pas rond de 3 a 4 maanden gaan gebruiken toen het kouder werdt. Als ze zo kleine zijn slapen ze erg veel,en na de laatste fles voor de nacht ga ik hem niet uitkleden zodat hij wakker wordt om een pyama aan te trekken... Boxkleden had ik 2 en spuugdoekjes genoeg alleen niet gebruikt... Zijn te klein voor als ze echt spugen,kun je beter een hydrofiel gebruiken. Badcapes had ik 3 volgens mij,waarvan 1 cadeau...heb ze veel gebruikt.
Flessen had ik maar 1 van Avent...een kleine en later een grotere. Had wel altijd een flesje voor nood mocht er plots 1 kapot gaan...
Denk verder ook aan een nagelsetje, sudocreme (kleine pot), baby thermometer, bephanthen, luuf (bij verkoudheid), pakje paracetamol (zetpillen) vanaf 3 maanden, vitamine D en (misschien K) en heel veel hydrofiellen (stuk of 20). Badstof spuugdoekjes (hema) zijn erg fijn. Ongeveer 6 tot 10 stuks. Denk ook aan voldoende kleine sokken (kruidvat blijft goed zitten) en rompers (hema heeft goede stretch rompers die makkelijk aankunnen en je lang kunt gebruiken).
Kleertjes is denk ik wel handig om te bekijken wat je krijgt tijdens de kraamweek. Ik had voor de andere kinderen 2 a 3 setjes (1 maat 50 en 2 maat 56 dacht ik), en na de eerste weken hadden ze een kast vol Dit keer heeft baby 2 setjes in maat 50, en door een tas met gekregen kleertjes maat 56 van mijn zus een kast vol in die maat. Ik hoop van harte dat visite niet met kleertjes aan komt, vindt het altijd zo zonde als ze het niet eens aan kunnen, omdat ze er al uitgegroeid zijn. Dochter paste maat 56 na haar geboorte absoluut niet, had eigenlijk maat 44, dus is mijn man de dag na haar geboorte nog naar de winkel gereden voor een paar setjes maat 50. Lakentjes vind ik wel fijn om meer te hebben, omdat ik ze altijd streek/strijk, en ik echt niet 2 x per week ga staan strijken Daar had ik er bij de anderen een stuk of 4 a 5 van (lap stof kopen, op maat knippen, omzomen en klaar ) Dekentjes 2, omdat zoon in de winter geboren werd en dat aangeraden werd. Hoeslakens stuk of 5, hydrofielen heel erg veel, nu nog in gebruik voor dochter van 3,5, dus heb voor baby een stuk of 10 nieuwe gekocht. Boxkleed 1, maar ik had wel een extra speelkleed, dus als het boxkleed in de was zat kon dat tijdelijk in de box. Flessen weet ik niet meer zo goed, stuk of 3 denk ik van de kleine maat, en later grote bijgekocht, ook 3 denk ik.
Vergeet ook de extra dingetjes niet als badolie, cremes, medicijnen als paracetamol en b.v Infacol of Cinababy, thermometer, kruiken, mutsjes en sokjes etc!