hoeveel heb je van alles nodig???

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door siobhanMcG, 22 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siobhanMcG

2 dec 2011
    41
    0
    0
    benzinestation
    soest
    waar ik vooral mee zit is dat op geen enkele lijst die ik tot nu toe gezien heb, hoeveel je van alles nodig hebt,

hoeveel rompertjes/ kleertjes en in welke maten?
    hoeveel fopspenen
    hoeveel spenen/ flessen
    enz enz

weet 1 van jullie hoeveel je nodig hebt voor de bevalling?

2. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Dit is afhankelijk van je situatie zelf.

Ik wil graag borstvoeding gaan geven, dus heb ervoor gekozen om geen flessen in huis te halen. Ik heb 1 flesje in huis voor het geval dat (woon op 30 minuten of meer van de noodapotheek af, afhankelijk van het rooster) en ga een klein pakje voeding halen. Speentjes worden ook afgeraden dan, uit een van de dozen kwam een borstvoedingsspeentje, die heb ik bewaard.

Wat betreft kleding is dit natuurlijk ook afhankelijk van hoe je wast. Ik droog de kleding aan een rek in de garage dat duurt nu wel een dag of 2. Ik verwacht weinig tot geen kraambezoek dus heb ik ervoor gekozen om bijv. alleen al van de rompertjes minimaal 10 stuks te hebben.

3. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Hoi, het liegt eraan voor welke voeding je keist:
    BV: dan 1 fles (Tomee Tippee) en een klein zakje Nutrilon (te halen bij Etos) voor nood
    Fles: weet ik het niet
    Speenen wordne de eerste 2 weken bij Fles afgeraden en de eerste 4 weken bij BV afgeraden
    En rompertje,s ja ik had er idd een stuk of 10 zeker wel!

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Minimaal 6 rompers per maat, een stuk of 10 vond ik wel fijn.
    Minimaal 5 setjes kleren maar zou zelf voor een setje of 8 gaan.
    Minimaal 2 mutsjes
    Minimaal 4 paar sokjes

Wat betreft maten, je kunt kiezen voor combimaten zoals 50/56. Daar kom je de eerste tijd wel mee door.
    Vaak is het nog wel wat te ruim dus je kunt ook kiezen voor een paar setjes in 50 maar dat is maar net of je precies passende kleding wilt of iets groeiruimte.
    Ik had hier t/m 62 gekocht. Maat 68 krijg je vaak veel van kraamvisite.

Flessen en spenen hangt er vanaf of je borstvoeding wilt geven. Bij borstvoeding niet nodig en in geval van bijvoeden gebeurt dat met een cupje of spuitje ipv fles.
    Fopspeentjes liever niet in combi met borstvoeding.

Bij flesvoeding zou ik 1 flesje halen en 1 speentje.
    Soms moet je een aantal flessen uitproberen voor je de juiste voor je kindje hebt.
    Dr. Brown is wel een fijne fles en bij de meeste baby's is BIBI fopspeentje favoriet.

5. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik heb in
    maat 50: 4 setjes kleding, 2 rompers
    Maat 50/56: 2 setjes kleding, 7 rompers
    Maat 56: 12 setjes kleding (nu al veel kleding gekregen in deze maat), 2 rompers, 1 jasje
    (als setje reken ik dan broekje/shirtje, of boxpakje)
    Maat 62: 3 setjes kleding
    Maat 62/68: 9 rompers

Sokjes: 18 paar (ook veel gekregen)
    Slofsokjes: 2 paar
    Mutsjes: 5 (vind ze zoooo schattig!)
    Slabbers: 18 stuks (mijn familie is vrijgevig hahaha)
    Hydrofiel doeken: 20
    Hydrofiel washanden: 6
    Beddengoed: 4 setjes voor wieg, 3 setjes voor ledikant (setje bestaat uit molton hoeslaken, katoenen hoeslaken, laken, deken)
    Waskussenhoezen: 2
    Badcapes: 4
    Omslagdoek: 1
    Autostoelhoes 1

Flesjes: 2
    Speentjes: 4 (in bijna elke babydoos zit er wel eentje dus heb je snel genoeg bij elkaar gespaard)

Hoop dat ik je een beetje op weg heb geholpen zo!

6. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    eveline, jij bent wel klaar met kopen of niet:p

fopspenen zitten wel in de gratis dozen.

Fles speen, als je bv wilt geven zou ik dat niet in huis halen, mocht je toch over gaan dan is het snel genoeg gehaald.

kleren: 2 setjes maat 50
    2 rompers maat 50
    5 setjes maat 50/56
    5 rompers maat 50/56
    5 paar sokjes
    3 mutsjes.
    waarschijnlijk krijg je op het eind nog een groeiecho, mocht het een kleintje zijn kan je altijd meer 50 halen.

hydrofiel doeken 15, eerste 3 maand gebruik je ze veel.
    hydrofiel washandjes 6
    badcape 2
    aankleedkussenhoes 2
    spuugdoekjes 10
    slabbers, ben je eerst nog niet nodig
    voor de wieg: 2 onderlakens 2 lakens en een dekentje.
    voor het bedje, zelfde als de wieg maar dan wel bedformaat:p

2 pakken luiers new born
    veel billendoekjes

navelbandjes en flanellen luiers kan je van je uitzetlijst schrappen. die worden niet meer gebruikt

en heel veel wasmiddel:D

7. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Het ligt er ook aan of je een droger hebt of niet :p

Kijk als je kleintje 2 voeze rompers heeft , en je kan het wassen en ind e droger gooien, heb je binnen een paar uur weer schone rompers als het zou moeten. Heb je geen droger, duurt het een poos voor het droog is, en heb je er iets meer nodig.

Ik had:
    rompers 50/56 gecombineert 8x
    rompers maat 62 4x

Broekjes 50/56 5x
    broekjes 62 2x

shirtjes 50 2x
    shirtjes 56 5x

Een aantal paar sokjes, en 3 mutsjes.

2 jassen.

Kleertjes zijn snel genoeg bij gehaald als het nodig is. En je krijgt ook ontzettend veel.

8. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Luiers vliegen er door heen de eerste weken, een pak per week ongeveer. Dus dat vond ik wel fijn om veel van in huis te hebben.

Hydrofiele doeken ook. Ik had er 12, en mijn man heeft er snel nog een stuk of 8-10 bij gehaald.

9. siobhanMcG

2 dec 2011
    41
    0
    0
    benzinestation
    soest
    tnx voor de reacties :D hier kan ik cker wel wat mee. ik denk dat ik al genoeg kleding in huis heb iig:) ik heb onwijs veel gekregen :) ben het nu aan het wassen, dan kan het een speciale krat in tot eind volgende week de vloer er ligt en de meubels er hopelijk staan

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.876
    113
    Hier staat op de lijsten wel hoeveel je van alles nodig zou hebben. :)

Maar veel is toch net wat je zelf fijn vind... Mijn ervaring:
    - In de kleinste maatjes minstens 5 setjes kleding, rompers wat meer. Dan moet je wel bijna iedere dag wassen, maar dat deden wij de eerste weken (maanden) toch wel.

- Fopspenen zou ik inderdaad uit de gratis dozen halen...dan heb je een aantal verschillende en kun je mooi uitproberen welke je kindje wel/niet wil. En misschien wil hij/zij wel helemaal geen speen...zonde als je er dan nog meer in huis hebt gehaald.

- Spenen en flessen: als je bv. wilt geven misschien één setje voor de zekerheid. Maar die kun je ook wel uit een gratis doos halen. Ga je flesvoeding geven, dan vind ik een fles of 3 toch wel handig. Maar je weet inderdaad niet welke fles je kindje pakt, dus je kunt ook met één (of twee) beginnen en dan later bijkopen.

- Hydrofielluiers zou ik véél meer halen dan de aanbevolen hoeveelheid. Ik had er op een gegeven moment zeker een stuk of 30 en dan zaten ze soms nog allemaal in de was... Ik gebruikte ze overal voor.

- Bedspul: 4 setjes voor de wieg/wandelwagen inderdaad en 3 voor het ledikantje. Hoewel je van de dekentjes ook best wat minder kan hebben, twee voor beide.

- Waskussenhoezen: 3/4

- Flanellen luiers gebruikte ik in de wieg en de wandelwagenbak als molton. Lekker klein, dus erg handig.

- Verder inderdaad veel luiers en luierdoekjes... En wat verzorgingsproducten. Maar daarvan ook geen liters van hetzelfde merk, want soms kan je kindje ergens niet goed tegen en dan zit je er maar mee...

11. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hihi een borstvoedingspeen???
    Wat een verkooponzin ;) heeft vast een handige marketing jongen bedacht ;)

Bv kindjes 'horen' geen speen te hebben en de zuigbehoefte op de tepel te 'botvieren' ;)

Want hoe wil je anders het vraag (door middel van het zuigen) en het aanbod op elkaa afstemmen??

Er zullen best mama's zijn die wel een speen hebben voor hun kindjes en dat dat allemaal goed gaat, maar wees er voorzichtig mee.

12. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik houd gewoon niet zo van wassen...hahahaha

13. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    heel veel hydrofielen iig!

ik had niet erg veel kleding, want we wilden niet weten wat t werd, en mn moeder en schoonzus hebben toen na de geboorte passend in kleur en maat gehaald. de eerste dagen hebben ze hier ziekenhuiskleertjes aan. ook krijg je best veel.

14. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.194
    10.793
    113
    Voor de dames die bv geven: wanneer begonnen jullie met kolven, en hoeveel flesjes etc heb je daarvoor aangeschaft?

Deel Deze Pagina