Hoeveel heb jij alleen voor jezelf te besteden?

Discussie in 'De lounge' gestart door sara1988, 23 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

haha
    nou ik denk wel eens als ik een Dubbeltje op zijn kant kijk, WEET je dat dan niet :)

2. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Heel m`n loon..

Maar ik zet meer dan de helft extra op de spaar rekening..

3. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.569
    456
    83
    Geen idee eigenlijk. In ieder geval geen vast bedrag per maand. Als ik wat wil kopen dan koop ik dat. Grote dingen gaan altijd in overleg.

4. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Wij hebben hier geen afspraken over, het budget laat sowieso meer toe dan wat ik uitgeef.

5. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

We hebben hier geen afspraken over. De ene maand koop ik niks, de andere maand ga ik 3x uit eten of de bios met vriendinnen of koop ik een dure jas.

6. MvM1984

MvM1984 Bekend lid

27 jan 2011
    810
    1
    18
    Wij hebben er wel afspraken over gemaakt, we houden 100,- voor onze eigen spaarrekening, 100,- voor prive 'leefgeld' (voor bijv. lunchen, met vrienden/vriendinnen, bios, avondje stappen) en dan 50,- voor sporten (ofwel abonnement ofwel kleding voor sport) dus pp 250,- 'eigen' geld.
    Dit is zo gekomen doordat mijn man 3 jaar geleden nog rookte, ik een dure hobby aan paardrijden had en we allebei dat zo prettig vonden. Nu is dat nog steeds zo, al kan er soms wat van de gezamenlijke als het nodig is, maar proberen het prive wel echt met dat geld te doen en sparen liever nog meer als er iets over is.

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Geen vast bedrag.Ik heb mijn eigen inkomen en dit wordt ook op mijn eigen rekening gestort.
    Van mijn man zijn rekening worden alle vaste lasten afgeschreven omdat hij van ons 2 het meeste geld in het laatje brengt.Ook zet hij iedere maand automatisch een vast bedrag opzij voor de kinderen.Van mijn rekening gaat de kinderopvang en ik betaal ook mijn eigen ziektekostenverzekering.Van het geld dat overblijft kleed ik de kinderen aan en houd ik voldoende voor mezelf over om eens een keer naar de kapper te gaan of een stel dure laarzen te kopen.Veel mensen gooien alles op 1 hoop maar dat zou hier niet werken en alleen maar irritatie geven bij mijn man.Hij heeft dus verder ook geen bemoeienis ermee met wat ik koop en uitgeef.Is voor mij ook een stukje zelfstandigheid.
    Sparen doe ik overigens niet.Ik maak alles op haha.

8. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    150 per maand. Dat gaat bijna altijd wel op.
    Ik ben ook iemand die veel tierelantijntjes koopt, dus voor mezelf is dit wel goed. Gewoon 1 vast bedrag per maand ;)

9. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Geen vast bedrag voor als ik iets wil kopen voor mezelf en we kunnen het missen dan doen ik dat.
    De ene x is dat 10 euro de andere x 50 ofzo niet een vast bedrag.

10. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik zou het niet weten eigenlijk. Ik maak een deel over naar de gezamenlijke rekening voor vaste lasten en boodschappen, maar van wat er nog op mijn eigen rekening blijft staan, koop ik ook de huishoudelijke dingen altijd..

11. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Wij hebben er ook afspraken over, gewoon omdat we het prettig vinden een richtlijn te hebben en we willen beide sparen voor gezamelijke doelen.
    Beide zijn we erg makkelijk met geld uitgeven en zo geven we er een grens aan.
    Wij hebben elk €200 per maand om te besteden aan bijv broodje, etentje, kleding, kleine dingetjes of cadeautjes voor elkaar.
    We hebben beide een aparte spaarrekening en een gezamelijke.
    Wil 1 van ons iets groots kopen dan kan dat ook gewoon. Het is meer dat het anders de spuigaten uitloopt als we geen grens aangeven voor onzelf (lees beide meer dan €500 per maand uitgeven aan "onzindingen")
    Dat geld sparen we liever

12. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Hier ook geen vast bedrag, ik hou gewoon rekening met wat er nog op de rekening staat en zorg dat we nog genoeg overhebben voor noodgevallen/sparen

13. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Zowat niets. Wat houden jullie allemaal veel over zeg!

14. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Uh volgensmij hou ik echt geen 90 over. Mijn vriend en ik betalen samen rekeningen en spullen voor zoontje en huis. Ik hou voor mezelf 300 wat ik ook aan de part leg voor borstvergroting anders spaar ii aleen voor kleine verder niet

15. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    60euro. Meer is er gewoonweg niet.

16. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.247
    4.480
    113
    Ik koop alleen iets voor mezelf als ik het nodig heb. Toevallig was deze maand (in mijn belevingswereld dan) een dure voor mezelf. Heb voor 50 euro 4 shirtjes gekocht en 80 euro uitgegeven aan een paar schoenen (de zomerschoenen begonnen toch wel wat koud te worden en om het hele winter op mijn wandelschoenen te lopen vond ik ook niet wat)

Soms koop ik wol om te breien/haken maar ben dan gewoon te knieperig om dure bollen te kopen en koop het gewoon bij de zeeman, wibra, action.

Denk ook dat dit mijn probleem is, ben gewoon te knieperig :D

17. MommyA

MommyA Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.016
    0
    36
    Niet zoveel eigenlijk. Maar ik ben daar ook niet echt mee bezig want ik heb maar weinig uitgaven. Ik snap ook nooit zo goed dat vrouwen elke maand nieuwe kleding, schoenen of parfum kopen bijvoorbeeld. Ik veroordeel het niet hoor! Maar ik kan me er niks bij voorstellen. Puilen de kasten dan op een gegeven moment niet uit? Ik koop alleen iets als ik het nodig heb, en als het kan natuurlijk.

18. Joycey

Joycey Niet meer actief

Dat weet ik niet; in ieder geval meer dan genoeg ;):D

19. Dunc1984

Dunc1984 Bekend lid

15 jun 2011
    532
    0
    0
    Noord-Brabant
    Er werd ongeveer voor 700 euro per maand cash gepind (naast alle overige uitgaven die we in de winkel pinden) en we hadden geen idee waar het aan uitgegeven werd.

Nu zijn we aan het proberen om wat bewuster geld uit te geven en pinnen nu 200 euro per week waar we alles van doen. Ik moet zeggen dat dat makkelijk lukt en dat het een beetje een sport wordt! Uiteindelijk moeten we dan toch geld 'over houden'.

20. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Ik houd ongeveer 300 euro over als alle vaste lasten er af zijn. Daar gaan eventuele cadeautjes en kleding voor de kids dan nog af. Ik heb een eigen rekening plus spaarrekening. Vriend ook. En een gezamenlijke waar we geld op storten voor de rekeningen. Wij geloven niet zo in 'alles in 1 pot'. Gewoon lekker mijn eigen rekening. Als ik voor 300 euro nagellak will open doe ik dat.

Xxx

Deel Deze Pagina