Maar.... Wat willen jullie dan? Ik ben een ei hoor hierin haha ben gewoon benieuwd hoe je dat dan voor je ziet?
Hopen op coulance van de Bank.....tja dat kan ook Het zijn vooral de mensen die nog een volledig aflossingsvrije hypotheek hebben die straks een probleem krijgen denk ik
€ 142.200. Als de Rabobank het goed vindt, ga ik eerst de restschulden van onze woningen die onderwater stonden aflossen voor we gaan sparen. Daar betaal ik rente over en spaarrente krijg ik toch niet
Voor 2017 (de aangifte die we nu doen) is het 25.000 en 50.000 voor fiscasl partners, vanaf 2018 is het 30.000 pp
In mijn volgende post gaf ik al aan dat we een gedeelte van 285.000 wel aflossen. Wij willen op termijn dus veel kleiner/goedkoper gaan wonen. En al blijven we wel in dit huis dan zal het geen probleem zijn om dat bedrag opnieuw te financieren over 28 jaar...
Dat hoeft ook niet want het gaat zo makkelijk automatisch in de aangifte app Ik ben zo oud dat ik mijn eerste aangiftes op papier deed en het allemaal zelf uit moest rekenen. Daar heb ik een tik van meegekregen
Ooh, sorry, dat miste ik even! Maar dan snap ik t indd. Wij hebben nu een huis van 250.000 haha dus zulke bedragen hebben wij niet zo gezegd, had t nog niet zo bedacht!
Wij hebben precies dit en ook over 28 jaar Waarschijnlijk gaan we wel kleiner wonen als de kinderen uit huis zijn. Je weet niet hoe de wereld er uitziet over 30 jaar, ik wil best een beetje vooruit kijken, maar ik ga er niet al teveel dingen voor laten nu. Als we de helft van de studies kunnen betalen is het ook mooi en wie weet ziet het studiesysteem er dan wel weer heel anders uit... zijn er beurzen voor talentvolle studenten of worden opleidingen in beroepen waar tekorten zijn gesubsidieerd.
186.000 en dan heb niet vervroegd met pensioen en ook geen zorg in calculeren. Wij hebben deel aflossingsvrij. Ik ga dat niet allemaal opzij zetten. Als je ziet wat er in de afgelopen 10jaar veranderd is qua hypotheek vormen en ook studiefinanciering bijv ga ik me leven niet helemaal indelen wat er misschien over 20jaar kan zijn. We zijn beiden dan net in de 50 en ga er vanuit dat we ook nog een baan hebben en dat de bank dan echt wel wil verstrekken.
We hebben een accountant die het doet dus zou me er sowieso niet mee bezig hoeven houden. Alleen geven we t geld boven de grens altijd uit. Hoef me daar dit jaar niet druk om te maken
209.000 en dat is wel als ik 5 jaar eerder wil stoppen met werken. Dwz dat ik met 66 jaar met pensioen kan ipv 71 jaar Ik ga maar even sparen dan...
119 000. Vind ik op zich niet een heel gek bedrag. Ik ga er vanuit dat kosten om te studeren steeds meer omhoog gaan en wil niet dat mijn kinderen gaan lenen. Ze kunnen werken en college geld bijv gaan wij betalen.
251.000 euro. Dat lijkt veel, wij hebben het in ieder geval niet op onze rekening staan. Maar dat bedrag geef je niet in één keer uit. Onze eerste zoon gaat op zijn vroegst over een jaar of 9 studeren. Dan is de aflossingsvrije hypotheek als het goed is al afgelost. En ik verwacht niet dat onze kinderen nog studeren als wij met pensioen gaan. Zo lang ga ik er in ieder geval niet voor betalen! Bij dit bedrag zijn andere grote uitgaven waar je voor moet sparen niet eens meegerekend. Uiteindelijk moeten alle huizen van het gas af. Isolatie, aanschaf en aanleg warmtepomp, meteen zonnepanelen erbij om toename stookmgebruik te compenseren. De meeste mensen zullen voor het einde van hun leven nog meerdere keren een andere auto kopen. Of een keuken, badkamer of andere verbouwing. Dat zijn ook nog flinke bedragen.
155.300 met 5 jaar eerder stoppen en zorg en alles inclusief Niet geheel representatief daar we niet in NL wonen, maar wel een fijn idee dat we niet veel meer bij te sparen hebben.