Hoeveel hebben jullie te besteden in de maand?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Cherrylein, 22 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. acnaib

acnaib Bekend lid

19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Ik ben dus ook bang dat we het niet redden straks, in tegenstelling tot mijn man. Als ik zou stoppen met werken zouden we aan het einde van de maand 150 euro overhouden. Dit is niet reeel omdat mijn man straks meer belasting krijgt als ik stop met werken dus dit bedrag word nog iets hoger. maar dan hebben we echt alles gedaan vaste lasten , boodschappen, benzine etc.
    We hebben het dan niet zo breed als nu met 2 full time salarissen, maar je bent er wel lekker zelf voor je kind.
    Ik denk dat we het gewoon gaan proberen, en mocht het echt niet gaan dan kan ik alsnog een baantje zoeken!

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Dat valt toch wel mee? Het is niet heel erg veel, maar je hebt in ieder geval het belangrijkste dan al bekostigd. Dus je familieleden moeten gewoon geen groot cadeau verwachten met verjaardagen ;) Maar ik denk dat jullie het echt wel zullen redden hoor!

3. ancie

ancie Bekend lid

17 feb 2007
    514
    0
    0
    bij ons verscheelt het per maand zoals dec en janu weet ik dat we dan wat krapper zitten pff boodschappen zijn dan echt belachelijk duur
    ik doe voor 300 euro per maand boodschappen en hou dan ong 300 over voor kleding spulletjes enz

je leeft naar je inkomen heb je minder dan doe je het ook met minder

liefs ancie

4. mieke1981

mieke1981 Bekend lid

27 nov 2007
    594
    0
    0
    brabant
    wij kunnen gelukkig heel ruim leven, sparen beiden 250 euro per maand en hebben niks te klagen. Toch moet wij ook soms keuzes maken hoor en dat zal straks met de kleine erbij niet anders zijn.

5. mink

mink Fanatiek lid

22 nov 2007
    1.996
    0
    0
    Wij hebben samen best wel een goed inkomen. we hebben dan ook 3 banen, maar goed dan nog verdienen we veel in de maand ongeveer 3700 netto.. dit is dan van 2 banen en niet mijn extra baantje meegerekend. (daar spaeren we van) Maar goed we hebben ook veel extra lasten en zijn ongeveer 1200 kwijt elke maand aan ons huis.
    Ondanks dat we veel verdienen is het ook zo weer op :oops:
    Je leeft naar wat je hebt. Maar goed ik koop geen dure merkkleding etc.. want dat vind ik gewoon onzin. Ik doe boodschappen bij de liddle en aldi en super de boer. Maar we gaan nu nog veel uiteten, naar theater etc.. en dat zijn de extra's die we straks minder zullen doen.
    Ik heb ook met veel minder moeten rondkomen, toen ik nog studeerde en dat is me ook altijd gelukt. Ik zeg altijd tegen mezelf, dat ik niet in het rood mag komen (kan ik ook niet hahaha, zo met de bank geregeld) en als we een periode minder te besteden hebben, dan is dat maar zo..

Als je maar bewust met je geld omgaat kom je al een heel eind :D
    Ik blijf straks 3 dagen werken..

6. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Op dit moment nog niets te klagen.
    Wij houden momenteel ongeveer €1800 over. Vaste lasten zijn er al vanaf.
    Maar goed wij wonen nog thuis, zijn al wel 1,5 jaar aan het verbouwen, dus hebben al wel vaste lasten.
    Wij willen er ongeveer volgende maand in gaan wonen. Dus dan gaan de vaste lasten ook iets omhoog.

En mijn werk ben ik per Febr. '09 kwijt.
    Dan heb ik tijdelijk recht op ww. en daarna is het afwachten wat voor baan ik krijg!

Maar wat wij maandelijks overhouden gaat allemaal op aan de verbouwing dus sparen is er eerst niet bij!

7. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    En het is denk ik ook een heel fijn gevoel dat je er straks bent voor de kleine!
    Maar het is niet makkelijk als je 2 fulltime inkomens gewend bent om dan een stap terug te doen.
    En ik zie hier 1 neerzetten dat 150 wel mee valt, nou ik vind het niet echt heel ruim.
    Kijk je zult het altijd kunnen opbrengen als je wilt.
    Maar je zult het een stuk moeilijker krijgen.
    Er gaat ook wel eens iets kapot , en je hebt ook duurdere maanden.
    En om van zo'n bedrag te gaan sparen is moeilijk.

Maar het kan! Mijn vader is al heeeel lang afgekeurd. En mijn ouders moeten rondkomen van ong. €1100, soms minder hangt van de maand af.
    Zij krijgen geen tegemoetkomingen aangezien zij een eigen woning hebben.
    En als ik zie wat mijn moeder toch nog op de spaarrekening heeft staan!
    Echt zo super, ze kan zo zuinig leven. best wel sober eigenlijk.
    Maar als ze eens kleding koopt dan koopt ze ook goede kleding waar ze even weer mee vooruit kan!

ik wou dat ik meer van dr had! Dan had ik nou een heeeeleee grote spaarrekening :D

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik zeg niet dat het ruim is, maar aan de hand van hun bestedingspatroon op dit moment houden ze 150 euro over. Mijn ervaring is dat je nog ontzettend veel kunt bezuinigen. Er zijn veel stellen die juist in de min uitkomen en van daaruit terug moeten (en dus echt op de boodschappen moeten letten en dergelijke). DAT is pas zwaar. Ze kunnen er in ieder geval van rondkomen (want alle noodzakelijke kosten zijn al betaald). En het is een kleine moeite om toch 1 of 2 dagen te gaan werken om het toch alsnog ruim te hebben.

Overigens ben ik het ermee eens dat er gedurende het jaar meer tegenvallers op je wachten dan je van tevoren vermoed. Zo had ik een hele uitgebreide berekening gemaakt, maar kom ik nu nog steeds kosten tegen waar ik niet vanuit was gegaan (apk keuring, lidmaatschap anwb vergeten, nieuwe lenzen voor mijn man, mijn bril die kapot is gegaan, naheffing van nuon, etc.). Maar ik heb onze vaste lasten dan ook bewust ruim gerekend, ik houd daar iedere maand 100 euro extra voor apart voor zulke tegenslagen.

9. acnaib

acnaib Bekend lid

19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    het zal zeker even aanpassen worden. Maar het scheelt dat we nu elke maand ongeveer mijn salaris sparen. We zijn geen types dat elke maand uit eten moeten of uitgaan dus daar hoeven we alvast niks in te leveren.
    Daarnaast hebben we natuurlijk nog vakantie geld en een 13de maand en de overuren van me man. Maar ik bekijk alles het liefst met de laagste salarisstrook zodat het zeker niet tegen valt.
    Het zal ook wel lukken denk ik, maar niet meer even dit en even dat! :D
    Maar we krijgen er iets heel moois voor :thumup:

10. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Wij zijn er de laatste maanden wel op achteruit gegaan (zo'n 500 euro in de maand), maar vooralsnog redden we het prima. En zeker voor zo'n jong stel (19 & 20 jr) vind ik dat we het absoluut niet verkeerd hebben...

Mijn vriend heeft 1150 euro netto in de maand bij een 36 urige werkweek. Zelf had ik voor mijn zwangerschapsverlof 2300 euro bij een 45 urige werkweek (incl. 200 euro alimentatie die ik nog van mijn vader ontvang). Bracht ons op een totaal van zeg 3400 euro netto in de maand, met vaste lasten van ong. 1200 euro in de maand (incl. alles).

Straks met het kleintje werk ik nog maar 30 uur in de week (i.c.m. een deeltijd HBO studie), en zal mijn salaris dalen naar ongeveer 1600 euro in de maand (incl. alimentatie). Brengt ons dus op een totaal van zo'n 2800 euro netto in de maand. Dus ik voorzie absoluut geen problemen...

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ vlerkje: hihi, boer je toch een heel stuk beter dan je vriend :p

12. bahar23

bahar23 Actief lid

30 aug 2008
    152
    0
    0
    terneuzen
    ik heb nu sinds afgelopen vrijdag mijn huissleutels gekregen van me nieuwe woning (ik woonde nog thuis), en ik heb ook maar een sociale dienst uitkering dus ik heb het ook niet al te breed, en ik moet nu nog zoveel kosten maken om het huis in te richten en alles erbij dus dat word ook nog erg zwaar..ik ben al nachten wakker aan het piekeren hoe ik het allemaal voor elkaar ga krijgen..ik ga morgen naar de gemeente om eens na te vragen of ik recht heb op zn bijstand wat je kan krijgen bij het verhuizen, en het blijkt dat je dat ook kunt krijgen voor je babyuitzet..tis allemaal zo zwaar..

13. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik heb berekend en we houden nu zo'n 400 - 600 euro over in de maand (alles is er dan al af, benzine, boodschappen, vaste lasten etc etc.) mocht ik strax zwanger zijn dan ga ik ietsjes minder werken (van 32 naar 28 waarvan 3 dagen doordeweeks en dan om het weekend altijd 8 uurs diensten dus kom ik op die manier aan de 28 uur) maar werk wel om het weekend en probeer avond of nachtdiensten te gaan draaien dus houden we nog ongeveer hetzelfde over...
    We hebben trouwens ook nog ons spaargeld en hebben beiden een 13de maand en vakantiegeld dus opzich moet het allemaal te doen zijn als we een kind hebben :)

en mocht ik zwanger raken en minder gaan werken dan wil ik ook gaan kijken of ik misschien wat thuiswerk erbij kan doen of als oppasmoeder erbij kan werken ;)

14. diantje82

diantje82 Actief lid

19 apr 2008
    277
    0
    0
    Verzorgende IG
    Apeldoorn
    Wij houden nu ongeveer 1100 euro over en dan is bijna echt alles er al bijna af behalve de extra dingen. Ik ga als de baby er is 20 uur werken i.p.v, 32 uur dan houden we ongeveer 750 euro over dit is dan voor de spaarrekening.

Wij werken allebei onregelmatig dus ons loon is wel elke maand verschillend. Maar dit scheelt niet zoveel.

15. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Wow boodschappen voor 40 euro per week. Wat goed! Dat zou ik ook moeten leren... Ik geloof dat ik alleen aan boodschappen al meer dan 100 per week kwijt ben. Ik moet zeggen dat ik ook nergens op let. Zou wel goed zijn..

Ik ben zelf 2 dagen gaan werken na de geboorte van mijn dochter, dat blijf ik voorlopig ook doen. Mijn man heeft een goede baan en we hoeven nog nergens op te letten. Maar het zou helemaal niet verkeerd zijn om wat bewuster boodschappen e.d te doen.
    Ik gebruik de luiers van pampers omdat ik die zelf het prettigste vind. Nu een onze dochter gewoon met de pot mee dat scheelt wel merk ik in tegenstelling tot alle melk en potjes.

Straks met nr 2 verwacht ik niet heel veel extra kosten. Veel spullen hebben we immers in huis, en anders vind ik het erg leuk om het op marktplaats te zoeken. En de voeding en luiers lopen wel los denk ik

Maar mijn nogmaals mijn petje af voor al die meiden die het met zoveel minder moeten doen. Knap dat jullie daar creatief mee omgaan! Ik geloof zeker dat jullie kindjes ook niets te kort komen.

succes, Mayke

16. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Wij houden geen eens 150 euro over waarschijnlijk. Ik vind elke maand geld over houden om te sparen al een luxe :D

17. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

reactie op TS
    ligt eraan wat de vaste lasten zijn en of het van haar alleen is of van haar en partner. het klinkt voor mij absoluut niet als een laag inkomen.

18. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Nee mij dus ook niet.

Wij hebben vaste lasten van 1500 euro ongeveer denk ik, en dan hebben we nog geen boodschappen gedaan. We hebben samen een inkomen van 2000/2100 euro, maar dat vond ik eigenlijk al heel erg netjes. Zeker nu ik nog studeer. Maar als ik het zo moet geloven, is dat hier wel weinig haha. Een vriendin van mij heeft een kindje en die heeft heel wat minder te besteden en die red het prima elke maand :)

19. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    het ligt er echt aan wat je ook gewend bent... en of je al eens goed naar je uitgaven hebt gekeken.
    toen wij vorig jaar een huis gingen kopen hebben we een strak budget opgesteld... dat betekent dat er als we 850 euro overhouden ook echt bijna geen ruimte is in de vaste lasten om te minderen.
    wij doen nu voor 60,- boodschappen in de week en als ik ze doe dan redden we het wel en als mijn man boodschappen doet dan redden we het niet......... dus ja hoe dat nou zit?

gr Jose

20. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    hahaha Jose, dat is wel apart ja :p

Deel Deze Pagina