Ligt natuurlijk heel erg aan de rest van je vaste lasten etc. Iemand kan wel 5000 netto binnenkrijgen, maar als de vaste lasten dan ook zo hoog zijn kan die persoon minder overhouden als jullie met 2200.
2200,- is (tegenwoordig?) helemaal niet raar voor een jong gezin hoor, ik zie daar echt geen probleem in. Raar dat mensen er commentaar op hebben (waar bemoeien ze zich uberhaupt mee).
Ik denk inderdaad ook dat je het goed kan redden. Zeker als ik lees dat je van de 'beste deals' bent en niet met 'geld lijkt te smijten'. Zoals vele al zeggen..je kunt het zo gek maken als je wil!.
Ik studeerde ook nog toen onze eerste kwam en werk pas sinds een jaar. We hebben het al die tijd (dus ook met een tweede erbij) prima gered op 1 salaris wat rond jullie bedrag ligt. Wel hebben wij geen grote kosten aan kinderopvang (oma 1 dag, 1 papadag sinds ik werk en alleen peuterspeelzaalochtendjes maar die zijn veel minder duur (gesubsidieerd) en pas vanaf 2,5 jaar). Nu de derde komt zal ik stoppen met werken. Ik maak me geenzins zorgen of we het wel of niet zullen redden. En onze kinderen lopen er verzorgd bij, we gaan heerlijk op vakantie en we doen regelmatig leuke uitjes.
Een vriendin van mij zat in de bijstand en kon het prima redden, zelfs met 2 kinderen. Marktplaats en de kringloop waren echt een uitkomst voor haar. Zelf hebben zowel mijn vriend als ik een goede baan, maar wel 2 huizen. Helaas zijn de berichten over het aantrekken van de huizenmarkt voor mij alleen wat letters op papier. Gevolg: ik zal 32uur moeten blijven werken, anders kunnen we de huizen niet meer betalen. Het is niet anders en het is gewoon 'afwachten' tot de situatie veranderd. Ik maak mij er voorlopig geen zorgen om, ondanks dat veel mensen verbijsterd reageren dat we nu in een 2-kamerwoning wonen en er straks een baby bijkomt. De andere woning is ruimer, maar ligt 200km verderop. Het werk is bij de 2-kamerwoning. Probleem? Ik zie het (nog) niet. Dat zal misschien komen zodra de baby gaat lopen, maar dan zijn we alweer een tijdje verder. Geen zorgen dus. Gewoon 'slim' inkopen etc. dan red je het met ieder inkomen.
nou ik snap niet dat je omgeving zo moeilijk doet hoor. Wij komen rond van 1300 per maand en hebben 2 jongens en een kleine onderweg. Maar t is zo duur als je het zelf wilt maken. en volgens mij doe of is je plan van aanpak super dus je komt er echt wel.
Hier werkt alleen VL en hij verdient 1900 per maand. Ik denk dat we het prima gaan redden omdat we veel 2de hands hebben gekocht. Als je goed kijkt op het Internet heb je veel kleding ect. voor heel weinig geld , en het is nog netjes ook Dus ik denk dat je goed kan rond komen met dat bedrag!
Vaak is het wel zo als je dus rond bijstand norm leeft (1300 per maand) dat je veel toeslagen en tegemoetkomingen kan krijgen. Dat had ik dus ook toen ik alleenstaand moeder was. Had bijna hoe egoïstisch het ook klinkt 1700 euro in de maand netto met toeslagen erbij. En redde het prima had zelfs een autotje
het is echt afhankelijk van je vaste lasten of je er wel of niet mee rond komt. kosten kun je flink besparen, huismerk voeding, luiers van bv aldi, zelf fruit/groente maken en invriezen in porties. kleding online via marktplaats of kledingbeurs etc.
Ik heb nu helaas minder te besteden maar verwacht niet dat dat een ramp is. Beetje je uitgave patroon hier en daar bijschaven. En vind 2200 euro echt niet heel laag hoor. Tenzij je hele hoge vaste lasten hebt.
Mijn man zit ook rond dat bedrag netto per maand, misschien 100 euro meer. Ik werk niet (hoewel, val wel af en toe in op mijn oude werk). Wij komen prima rond hoor met 2 kinderen. En we wonen niet heel goedkoop. Willen er zelfs tzt nog een derde bij. Dus het moet echt te doen zijn voor 1 kind, tenzij je torenhoge vaste lasten hebt of flinke schulden die je af moet betalen oid.. Snap niet waar die mensen het over hebben.
Hangt er ook vanaf wat je vaste lasten zijn per maand. Maar daarvan moet je ruim overhouden lijkt mij zo ? Prima bedrag toch ik vind t helemaal niet laag ? Denk dat veel mensen dat graag ook willen