Hoeveel hebben jullie uitgegeven aan beeb?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door puzzcat24, 18 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

@sunlight nee hoor meid de enige wat ik bij mp heb gehaald is een kinderwagen en commode met ledikant (ik heb het opnieuw geverft namelijk) de rest allemaal bij hema straks en babydump 8)

Koopjes peeps!Me likes it!

2. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Hallo allemaal

Wij hebben tot nu toe bijna alles tweedehands gekocht.
    Wij hebben tot nu toe uitgegeven:

- Kinderwagen TopMark
    incl. accessoires: 50 euro (Tweedehands via marktplaats, van een hele nette opa en oma die de kinderwagen nauwelijks gebruikt hadden)

- Kinderkamer
    150 euro, gekocht van de broer van mijn man, incl.bedje, meegroeibed, kast en commode + plank

- Box
    15 euro tweedehands van een vriendin

- Buggy
    gratis gekregen van schoonbroer en zus

- Maxicosi reiswieg
    30 euro via een vriendin

- Badje incl. standaard
    10 euro via een vriendin

- Traphekje voor boven aan de trap
    Kado van schoonbroer

- Tummytub badje
    Kado gekregen van vriendin

- Loopwagentje
    10 euro via een kennis

Wat we wel al een beetje gekocht hebben en nog gaan kopen, wat ik ook liever niet tweedehands wil:

- Kleertjes
    - Rompertjes (hebben er ook al veel kado gekregen)
    - Nieuw Matrasje voor in bed

Maar al met al zijn we nu dus zo'n 265 euro kwijt en hebben we kinderkamer en kinderwagen compleet :D

De kinderkamer was al zo ver klaar, we hoefden alleen de muren te verven dus dat was zo gepiept. Nu alleen nog leuke gordijntjes...
    Mijn moeder heeft een ontzettend leuk schilderij gemaakt van Woezel en Pip, dat nog aan de muur komt.

Al met al vind ik het superleuk dat we via via zo ontzettend veel spullen hebben gekocht en gekregen, het bewijs dat het niet zo duur hoeft te zijn :)

Groetjes,
    MamatoB

3. twijfelaar1985

22 dec 2008
    29
    0
    0
    Wij hebben zo'n 3500 euro eraan uitgegeven. Hebben we ook nog het geluk dat we van mijn ouders een wandelwagen krijgen en van mijn schoonouders gedeelte van de babykamer.
    Hebben veel dingen nieuw, maar sommige dingen 2e hands

4. Anneke82

Anneke82 Bekend lid

12 dec 2006
    630
    0
    0
    Friesland
    Wij hebben alleen nog maar een kinderwagen/ maxicosi en een bevestiging voor de maxicosi in de auto gekocht met toebehoren (voetenzakjes, parapluutje e.d.) en we zijn de 1e 1350,- al lichter.. Dat is nog maar het begin ;) Het zal wel op een 4000,- uitkomen denk ik. Het is ons eerste dus we moeten dan ook alles nog aanschaffen. Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt. Ik vind het wel superleuk om te shoppen voor babyspul trouwens! En natuurlijk ga je overal prijzen vergelijken! De ene winkel is scherper in de prijzen dan de andere.. Denk dat wij ons babykamer bij de babydump weghalen, hier krijg je er meestal weer een gratis box bij! Nou dat heb je dan maar weer! Toch?

5. spinnie1978

spinnie1978 Actief lid

17 feb 2009
    358
    22
    18
    Ik denk dat wij alles bij elkaar opgeteld zo rond de 2000-2500 zitten en dan hebben we wel alles nieuw. Vind het zelf een fijner idee dat het nieuw is en we kunnen het betalen, dus waarom niet. Er komt waarschijnlijk nog wel eentje bij dus dan gebruik je de meeste spullen toch weer. Maar als je alles bij elkaar opteld blijft het toch wel een groot bedrag, wij hebben verder niks gekregen van familie o.i.d.

6. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Maar ik mis nogal wat op je lijstje, hydrofiele luiers, washandjes, waskussen en hoezen, lakens, hoeslakens, dekentjes, slaapzakje, wikkeldekentje, verzorgingsproducten, babyfoon, flesjes, spenen, wasmand, emmer, pedaalemmer, digi thermometer, nagelsetje, boxkleed....

7. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    hier hetzelfde, heb idd daar een babykamer gehaald (wilde wel onder de 1000 euro blijven voor mezelf) en gratis box, dan heb je maxi cosi en kinderwagen, en alle overige spullen, kom ik ook wel dik aan de 4000 euro (als het niet meer gaat worden)
    wij moeten ook alles zelf kopen, heb alleen het badje gekregen, en ik wil nu voor de eerste toch ook wel alles nieuw.

8. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Kinderkamer: een pot verf en schuurpapier. We konden het zo overnemen van mijn vader (van halfzusje 10 jaar geleden), waren nog hele mooie meubeltjes, gewhitewasht, nieuwe greepjes erop en ze zijn als nieuw.

Voor de rest van de kinderkamer en kleertjes: 500 euro? Meer zal het niet zijn. Daar zitten flessen, hydrofiele luiers enz enz enz enz enz bij in.

Kinderwagen: 600 euro (mutsy slider), maxi cosi 65 euro (overgekocht van iemand, die had em nog nooit gebruikt)

Uiteindelijk niet zoveel dus. Veel gekregen (veel voor verjaardag gevraagd) en eerste setjes kleding (50/56) in lening van schoonzusje. Ze zijn er zo weer uit, zagen er als nieuw uit en mijn zoon is er nu alweer uit.

9. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Oh ja, de box heb ik ook overgenomen van mijn vader, een draagdoek heb ik gekregen en een draagzak heb ik gekocht voor 29 euro

10. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ik vind het trouwens een sport om dingen op te knappen tot iets nieuws en dingen voor weinig te vinden. Ik zou nooit een paar duizend euro aan zulke dingen uitgeven.

11. RozeWolkje

RozeWolkje Actief lid

7 jan 2009
    293
    0
    0
    Wij hebben aan de kamer niets hoeven doen (vrij nieuw huis en was logeerkamer die amper werd gebruikt) en meubels, kinderwagen 2e hands gekocht plus veel gekregen van mijn broer maar toch zitten we al boven de 1000,- euro... en we hebben nog niet alles (wel paar kleine dingen en nog een babyfoon).

12. kid2009

kid2009 Actief lid

6 okt 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Hmm wij hebben tot nu toe alles helemaal nieuw gekocht. we zitten nu aan de 2600 euro (kamer opnieuw geverfd. laminaat, aankleedkussen, box, ledikant, commode, kast, babyfoon pff wat nog meer eigenlijk?) en we zijn nog lang niet klaar!

maar goed ik geef toe ben ook errug shopaholic;)

13. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Hebben jullie dat ook dat je denkt ben ik nog wat vergeten?
    Want tja er zijn zoveel dingen die je kan en moet kopen...:p

14. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Wij komen ook wel uit op 2500,-
    Ook alles nieuw hier, bij heel veel dingen dachten wij ook als je een 2e kindje ook meerekent valt het eigenlijk allemaal nog wel mee..... ja toch? ;)

15. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    poooh.. kinderkamer zo rond de 600, kinderwagen 400, klein spul zo'n 200.. rest gekregen.. dus zo rond de 1200 euro..

Kinderkamer is 2e hands, puur omdat we verliefd werden op marktplaats, kinderwagen is nieuw.. wel veel bij zeeman en de hema gekocht.. en bij de moeder theresa stichting in Ulft (achterhoek) echt een tip als je uit de achterhoek komt, daar brengt villa hap de kleertjes naartoe die overblijven als ze over gaan naar een nieuwe collectie.. goede prijzen, vooral straks straks in Juli, dan is het vaak de helft van de helft.. En het geld gaat naar Roemenie, shoppen voor een goed doel :D

x

Deel Deze Pagina