Rond de 2000 euro. Hebben alles heel klein gehouden en hebben lang niet iedereen uitgenodigd, alleen de mensen die we vaak spreken etc. Familie van mijn man was er dan ook niet bij. Het enige formele wat eraan was, was het gemeentehuis. Verder is alles bij ons thuis gedaan, mijn vader is echt een regelneef dus die heeft alles in goede banen geleid. Mijn zusje is hobbyfotograve dus die was onze fotograaf. Het enige waar we echt niet op het bezuinigd waren de trouwringen. Wij hadden overdag in het gemeentehuis 16 gasten. Die aten ook allemaal 's avonds mee. In de avond hadden we nog +/- 60 gasten. Qua geld cadeau's hebben we rond de 1200 euro gekregen. Verder ook nog een aantal cadeaubonnen.
Wij zijn nog niet getrouwd, maar zullen dit doen in juli. Ik denk dat we tussen de 20.000 - 25. 000 euro kwijt zullen zijn. Een serieus bedrag dus. Maar dit is dan ook met alles erop en eraan + groot avondfeest voor zo'n 150 man. Nu maar hopen dat het een superdag zal zijn!
Ik denk alles bij elkaar rond de 10000 euro. We hebben niet eens zo gek gedaan maar met een redelijk feestje ben je dat tegenwoordig wel kwijt. Trouwjurk van mijn ouders gekregen, trouwpak van mijn man kreeg hij van zijn ouders, fotograaf was kennis dus voor 250 euro alle foto's, bloemen/corsages van de ceremoniemeester (is bloemist), filmer was mijn oom. Dus we hebben sommige kosten we laag kunnen houden.
Wij ongeveer 6000. Tenminste dat is hoe we er nu voor staan want we zijn nog niet getrouwd Nog 2 maandjes wachten. Voor de huwelijksreis hebben we al 5000 euro uitgegeven. Maar dat moet dan ook de reis van ons leven worden
Wij gaan over iets minder dan 8 weken trouwen, en zoals 't er nu naar uitziet zijn we 1800 euro kwijt. Jurk hebben mijn ouders voor de helft betaald, en het eten betalen zij ook.
3500 ongeveer, jurk uit de outlet winkel, pak in de uitverkoop (maar wel pas laten maken) gratis getrouwt en het feest in de schuren van m'n ouders, heerlijk een dag om nooit te vergeten!
Wij hebben ongeveer rond de 11.000 euro uitgegeven. Voor het trouwen zijn we gaan brunchen met onze daggasten, 25 personen. Daarna getrouwd in een mooi kerkje. We hebben geen avondfeest gedaan, maar een lange middagreceptie, zodat de kinderen er lekker bij konden zijn. En 's avonds hebben we met de daggasten ge-bbqed in de prachtige tuin van mijn ouders....
Hier 5000 euro, we hadden 50 mensen de hele dag. Nieuwe jurk en pak, bruidskindjes, huwelijksreis en huwelijksnacht. Maar we hebben ook veel gekregen.
Ik geloof zo'n 5000-6000 euro. Incl jurk en pak e.d. We hadden geen hele grote groep, maar toch 20 daggasten. Hadden een kerkje, waar we na het gemeentehuis trouwden en daarna ook de receptie hadden en we lieten een buffet bezorgen. Dus hadden meteen een voordelige locatie voor alles. Dat heeft ons veel kosten bespaard. Geen feest 's avonds. Onze dag was rond 20.00/21.00 uur klaar en dat was prima. 's Avonds saampjes thuis alle enveloppen open gemaakt en cadeautjes bekeken.
Jeetje dat valt me dan weer reuze mee.. Het gemiddelde in NL is 12000 euro! Hier zitten we dan vaak een stuk lager. Ik heb geen traditionele bruiloft gehad dus ff rekenen: Prehoneymoon: Hongkong en Bali 3500,- Ringen: 6000,- Trouwdag: 10 personen rondvaart, trouwen in de gracht, lunchen, naar Artis daarna eten (schatting: 1500,-). Zomerjurkje voor mij (25 wkn zwanger) 120,-, taxikosten, uitnodigingen, boeketje, corsages Feest (een jaar later): 150 personen op een boot 10.000,- Haute couture top 350,- Hans Ubbink shirt 150,- uitnodigingen. Diner voor 50 pers. Foto's 300,- Al met al een heleboel geld en toch wat meer dan gemiddeld.. zonder witte jurk, koetsjes, limousines etc.
ik dacht iets van 12000 euro die we zelf hebben uitgegeven. De jurk, het pak en de tickets voor de honeymoon (zuid afrika) hebben we gekregen. Overdag hadden we zo een 30 man geloof ik incl diner. s avonds 100 man. We hadden een koets en zelf ringen ontworpen etc... Wat we gekregen hebben aan huwelijkskados... pffffoe... jeetje aan geld denk ik ongeveer 2000 euro... want we hebben er onze boxspring van gekocht en die kostte ongeveer dat bedrag.
ik lees.mee wij gaan in sept. trouwen....maar schrik toch wel van bedragen als 10.000 euro mannnnn....hadden jullie dan zoveel gasten???? wij komen nu op 130 pers. voor het feest
Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt... heel leuk om iedereen de hele dag uit te nodigen, maar dat kost ook de hele dag geld. Een receptie is eigenlijk voor mensen die je niet wilt hebben of waarvan je niet weet wat je ermee moet. Ik zeg zeg: niet uitnodigen, scheelt geld. Verder hadden wij een dj, die kan wisselen van sfeer, zodat er diverse muzieksferen zijn. Scheelt ook weer in de kosten. maar heeft als voordeel dat iedereen danst! Kortom: wie wil je en wat wil je doen??? Kijk goed om je heen en maak duidelijke afspraken.
Je komt naar mijn idee toch snel aan de 10.000 euro. Wij hadden zeker alles niet het duurste van het duurste, hebben goed gekeken hoe en waar goedkoper. Dus ja, ik denk dat je hier wel echt rekening mee moet houden. Wij hadden ook rond de 130 gasten. Waarvan rond de 20 daggasten.