Hallo allemaal, Nog 13 weken te gaan en druk in de weer met de babykamer. Bij www.villa-uk.nl heb ik hele gave hoezen voor het aankleedkussen gevonden. Ze zijn nogal prijzig en grote vraag is, hoeveel hebben jullie er? Twee of drie? Verder hebben ze bijpassende dekentjes. Zooo leuk! Ze hebben deze in twee uitvoeringen: een van 100 procent katoen en een soort winteruitvoering met een zachte onderkant. Ik beval in oktober maar wil vanwege de prijs er wel lang mee doen. Kan ik de katoenen uitvoering kopen? En zo ja, hoeveel??? Wat zou ik er dan onder doen????? Het is onze eerste vandaar mijn vragen.....
Ik had bij onze eerste van te voren 3 aankleedkussen hoezen. Onze zoon plaste deze vrolijk op dag 1 allemaal vies en toen heb ik manlief eropuit gestuurd om er wat bij te halen. Uiteindelijk had ik er 7 en dit heb ik tot een half jaar echt nodig gehad. Maar goed, onze jongste doet dit bijv. helemaal niet . IK zou zeggen, begin met een stuk of 3 en haal er desnoods bij als het nodig is. Ik heb overigens gewoon de goedkope van de HEMA, scheelt je een hoop geld voor iets wat toch alleen maar vies wordt, hahaha Koop een paar mooie en een paar goedkope voor het geval dat, ofzo.. En dekentjes heb ik er 3 van. Dat was voor onze eerste echt ruim genoeg. Ik zou gewoon de katoenen kopen, als het te dun is, kun je hem altijd nog dubbelslaan. Verder gewoon een lakentje voor onder het dekentje en een molton (onderlegger) en hoeslakentje voor over het matrasje. Onder het hoofdje een hydrofielluier en klaar is mama!
Wij hebben vier hoesjes voor het aankleedkussen, ruim voldoende met drie had ik ook uitgekund maar de vierde kregen we cadeau vandaar. Twee is krap, heb je net een hoesje in de wasmachine en zul je zien dat uk over de tweede poept of plast bij verschonen. Kun je natuurlijk met een handdoek oplossen, maar hoesje staat nu eenmaal leuk. Nu voor de zomer heb ik een katoenen dekentje in een dekenhoesje liggen, in de kast ligt een tweede die er met klitteband aan vast te maken is voor de winter. Een dun en een dikker dekentje kan natuurlijk ook (vooral als je iets leuk ziet bij het shoppen ). Die hydrofielluier op bed is ideaal als er een keer een mondje voeding terug komt, is niet gelijk je hoeslakentje en je matras vochtig
Ik leg een hydofiel op de hoes, scheelt weer met de ongelukjes. Heb twee hoezen, is zo voldoende. BTW die van Jollein zijn slechte kwaliteit en geven ook nog eens af!
Hier ook een hydrofiel op de hoes en ook nog een voor over het piemeltje als hij bloot lag, maar toch regelmatig de hele boel in de was, hahaha
Ik heb ook 4 hoezen, 2 mooie die bij de rest passen en 2 goedkopere. (aanbieding bij Prenatal 2 voor 6euro geloof ik) Dekentje heb ik er 2 van besteld bij Babydump voor 70 euro. Zijn een beetje dat fleece achtige spul. Die mevrouw zei dat dat warm genoeg is voor de winter als je er 1 dubbel vouwt en dan opdekt (of 2 opelkaar leggen kan natuurlijk ook). En natuurlijk een lakentje eronder. Ik ben trouwens ook in oktbober uitgerekent van onze eerste....
Ik had er ook 3.. En van de hema (wit, blauw en lime), omdat er toch een hydrofiel overheen ligt, en je dus weinig voordeel hebt van een hip-patroontje
Ik heb er geloof ik ook 6 of 7. Twee zelf gekocht. Rest van mijn beste vriendin gekregen. Ik heb zelf ook niet de duurste van de Hema en V&D maar wel met een leuk motiefje. Als er dan weer een nieuwe leuke uit komt met ander motief is het leuk om die te kopen. Heb er ook een hydrofiel op liggen. Dekentjes: heb ik twee stuks. Gewoon katoen van Jollein. Lakentjes heb ik wat meer. Geloof 5. Hoeslakentjes heb ik bij Ikea gehaald. Hebben een pak 2 voor.... Ik weet niet meer hoeveel maar was heel goedkoop. Onder het hoofdje heb ik een hydrofiel en onder de billetjes komt een moltononderlegger (advies kraamzorg).
Ik heb er twee, en dat was prima. Ze maakt de boel niet erg snel vies, dat scheelt. In het enkele geval dat dat wel gebeurt, dan ligt het aankleedkussen maar even zonder hoes en dan een hydrofiel erop. De was is zo klaar en droog. Het kan mij niet zo schelen dat het er dan "niet leuk uitziet" eigenlijk... Wij hebben twee lakentjes, drie dekentjes en inderdaad, ook altijd een hydrofiel onder het hoofdje voor het geval dat. Nu niet meer, anders gaat ze hem lostrekken en ermee spelen, dat zie ik ziet zo zitten
Ik had er een stuk of 12 ofzo... Maar goed ik heb boven en beneden een aankleedkussen! Erg makkelijk met een tweeling want dan hoef ik niet steeds naar boven voor een schone broek! Nu heb ik er geloof ik nog een stuk of 5 want heb er veel weg gedaan... Nu niet zo meer nodig hahaha want zoveel plassen ze de hoes gelukkig niet onder haha Lakentjes heb ik er 3 pp maar aangezien de heren zoveel draaien liggen ze momenteel alleen in een slaapzak!
Ik had eerst 2 hoezen. Maar hier ging het plassen nog wel eens op een luierloos moment... Dus nu hebben we er 3 of 4 (weet niet meer...!) En het overtrekje: ik zou voor katoen gaan. Altijd goed!
Lieve allemaal, Bedankt voor jullie reacties! Ik ga voor 3 aankleedhoezen en 2 dekentjes zoals de meeste van jullie mij aanraden. Nogmaals bedankt!!!
Hier drie aankleedkussenhoezen. Ik had eigenlijk altijd wel genoeg aan twee, de derde is niet vaak gebruikt. Maar we hadden in het begin wel een hydrofiele of flanellen luier onder het kontje. En we hadden twee katoenen dekentjes voor het ledikantje, drie lakentjes en drie hoeslakens.
Ik heb er 1 Wou er eerst nog bij gaan kopen maar ze maakt er nogal eens een bende van dus ik leg nu gewoon een hydrofiel luier neer