hoeveel helpen met leren

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door mama aes, 16 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama aes

    mama aes Bekend lid

    10 dec 2005
    682
    16
    18
    Onze dochter zit in het eerste van het voortgezet onderwijs.
    Nu werken ze op school alleen met een computer.
    Ik merk dat ze erg veel moeite heeft met de manier van leren en hoe ze moet leren. Ik moet haar hier veel mee helpen.
    Nu vraag ik me af hoeveel jullie gemiddeld jullie zoon of dochter helpen bij hun leerwerk.
     
  2. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.496
    24.372
    113
    Eigenlijk zelden. Bij een moeilijk vak wil ik nog weleens meekijken naar de stof en tips geven hoe ze dat kunnen leren. En natuurlijk in zijn algemeenheid weleens besproken hoe je woordlijsten kan leren, en hoe je een samenvatting maakt van bepaalde onderwerpen oid. En soms overhoren. Maar dat is allemaal maar een enkele keer geweest.
     
  3. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Wij helpen mijn dochter regelmatig, iedere dag wel eigenlijk. Overhoren, dingetjes uitleggen etc. We zijn er wel mee bezig, zeg maar.
    We hebben in het begin ook samen uitgezocht hoe het nou zat met die computer en de methode waarmee ze werken, waar ze alle informatie vandaan kon halen, hoe ze moest plannen etc. Nu kan ze dat wel zelf, en handige bijkomstigheid is dat wij het ook snappen. ;)
     
    owly vindt dit leuk.
  4. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.903
    113
    Vrouw
    Wat aan het leren met de computer maakt het moeilijk voor haar?
     
  5. marieke12345

    marieke12345 Actief lid

    11 okt 2013
    436
    105
    43
    Mijn dochter zit ook in de brugklas en ik had verwacht dat ik haar veel zou moeten helpen. Hoorde dat ook van ouders die al oudere kinderen hebben. Maar ik heb haar nog zo goed als niet geholpen, ze redt zich prima. Soms vraag ik of ze nog huiswerk heeft maar dat regelt ze eigenlijk allemaal zelf.
    Hier ook alles op de laptop, ze hebben geen boeken meer.
    Maar ik denk dat het heel verschillend is per kind en dat alles ‘normaal’ is.
     
  6. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.950
    15.254
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier ook een dochter in de brugklas en die help ik zelden, ze regelt het allemaal zelf ( is ook een eigenwijs stuk vreten die niets wil aannemen ;)
    Toevallig afgelopen week heb ik Frans overhoord maar dat vraagt ze dan zelf en ik overhoor wel vaker maar alleen op eigen verzoek. Plannen is wel een dingetje maar is ook toch iets wat ze zelf moeten ondervinden.
     

Deel Deze Pagina