Leuk genoeg voor trouwdag broertje?

Discussie in 'De lounge' gestart door tupp, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.857
    19.246
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zal het maar vast eerlijk opbiechten: ik ben een kledingkneus.

Nu heb ik binnenkort de trouwdag van mijn broertje en schoonzusje. We zijn er de hele dag bij. Voor onze zoon heb ik al een heel schattig pakje. Mijn man gaat in pak. Waarschijnlijk zijn trouwpak, maar met een ander overhemd en een andere stropdas. (Kan dat wel, trouwens? Of is het 'not done'?)

Gisteren heb ik voor mezelf dit jurkje gekocht. (KLIK) Is dit leuk genoeg voor een trouwdag? Ik loop dus naast iemand in pak.

Ik draag er een hemdje onder in dezelfde kleur blauw met een bijpassend kantrandje. (Hing ook bij elkaar in de winkel.) Ik wil er een blauw/grijze panty of legging onder doen. En dan zwarte pumps of sandalen (afhankelijk van het weer.)

Ik twijfel alleen of het netjes genoeg is. Pfff, ik vind dit soort dingen altijd zo lastig. En er lopen hier vast wel wat fashionatas rond die me willen helpen, haha.

2. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Superleuk! Wat voor kleur heeft je man zijn pak?

Enne mijn man had laatst zijn trouwpak aan naar een sollicitatie haha

3. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Ik denk wel dat het netjes genoeg is (onwijs leuk jurkje trouwens), alleen zou ik er geen legging onder doen.
    Een panty met pumps kan wel, alleen denk ik dan dat witte pumps mooier zijn dan zwarte.

En wbt het pak van je man, tuurlijk kan ie z'n pak aan, misschien past een overhemd in de kleur blauw van jouw jurkje erbij?

4. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    wat een leuk jurkje :)

ik zeg lekker aan doen ;)

5. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Ontzettend leuk, maar ik zou het dan inderdaad zonder de legging doen.

6. Wihe

Wihe Actief lid

24 nov 2011
    440
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou prima kunnen naast een pak hoor, ook netjes genoeg voor een bruiloft en denk dat er veel mensen zo iets aantrekken.

Persoonlijk is het niet mijn smaak, vind het te oud bollig. Te degelijk of zo, kan er mn vinger niet op leggen, maar voor mij persoonlijk niet hip genoeg (A)
    Alhoewel het ook aan je leeftijd ligt. Ik ben 25 en zou het dus nooit aantrekken, misschien wel als ik wat ouder zou zijn.

Maar goed, wat ik zei. Verder prima jurkje hoor, en smaken verschillen :)

7. Within

Within Niet meer actief

Leuk jurkje!
    Ik zou hem persoonlijk dan ook niet met een legging doen, dat maakt het direct een zomerjurkje ipv een net jurkje.

Mijn man had gisteren ook zijn trouwpak aan naar de bruiloft van zijn oom. Met een ander overhemd en een stropdas.

8. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ja hoor! Erg leuk!

Als t zonnig weer is, zou ik een witte legging met witte pumps doen!
    Lekker zomers:D

9. Wihe

Wihe Actief lid

24 nov 2011
    440
    0
    0
    NULL
    NULL
    @fb1984: neee hihi geen witte legging (A)

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Legging zou ik ook niet doen, krijgt dan meteen zo'n 'ik ga ff naar de markt' effect.

11. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Leuk jurkje! Ik zou het inderdaad ook zonder legging doen maar met een mooie panty en GEEN zwarte pump! Dan een witte of een blauwe (in de kleur van het jurkje, als je die kan vinden)

12. Amethist

Amethist Niet meer actief

Supermooi jurkje. Ik vind 'm zeker chique genoeg voor een bruiloft. Maar ik sluit me wel aan bij de overige dames: géén legging en zeker geen zwarte pumps.

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.857
    19.246
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Oké, bedankt voor de tips. Ik zal braaf een panyt kopen. (Gelijk twee of drie paar. Ik heb wel zelfkennis, haha.)

Het trouwpak van mijn man is donker met een heel fijn blauw streepje erin. Qua kleur zou het dus goed kunnen. (Ik had zelf een donkerblauwe trouwjurk. 't Is wel mijn kleur, hoewel ik het tegenwoordig veel minder draag.)

Witte pumps moet ik over nadenken. Ik heb één paar zwarte dat ik welgeteld één dag aan heb gehad (eigen trouwdag) Ik draag laarzen of als het daar te warm voor is sandalen. Om nou voor één dag witte pumps te halen, vind ik zonde.

14. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Ik zou er een strakke broek onder doen/tregging/legging achtig iets in dezelfde kleur blauw. Bij Didi hebben ze hele mooie aansluitende die een beetje glim hebben (niet heel erg) en dan een mooie pump eronder. Ik hou niet van panty's onder zo'n jurkje.

15. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Dat ligt er maar net aan hoe je dat combineert en of je een beetje een degelijke legging eronder doet of een dun flut stofje.

Persoonlijk hou ik dus echt niet van een panty onder zoiets, echt zo vreselijk tuttig en oudbollig, vooral als het huidskleur is, sorry:p

16. Isabel Olivia

Isabel Olivia Niet meer actief

Ja, sluit ik me helemaal bij aan..

Vind het een jurkje voor een wat oudere dame.

17. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik heb dus echt een gruwelijke hekel aan panty's en vind het geen gezicht;)
    Zou hier dus een mooie degelijke legging onder doen:D

18. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    Persoonlijk vind ik dit jurkje niet feestelijk genoeg voor een bruiloft (los van het feit dat het niet mijn smaak is). Legging vind ik not done bij een feestelijke gelegenheid, net als laarzen.
    Maar ja, bepaalde dingen zijn een kwestie van smaak.

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Panty vind ik ook niks, zou gewoon niks doen dan.

Legging vind ik niet chique, of hij nou goedkoop of duur is..

Deel Deze Pagina