Hoi, Hoevaak is het nodig om de hoeslaken van het ledikantje te verschonen? Ik neem aan dat een baby het niet zo snel vies maakt (als je een luierdoek onder het hoofdje legt) Is het voldoende om 2 te hebben, want als 1 vies is, gebruik je de andere en tegen de tijd dat die andere hoeslaken vies word, je de gewassen hoeslaken weer gebruikt. Wie kan me helpen?
Ik verschoon het ledikantje net zoals ons bed 1 x per week. Mocht hij een een keer tussendoor gespuugd hebben dan doe ik het natuurlijk direct. In de begintijd lag er idd een hydrofieldoek onder en die wisselde ik elke dag ,maar soms ook wel naar elk slaapje als hij veel gespuugd had. Ik had 3 hoeslakentjes, zat ik net iets ruimer, maar Denk dat 2 ook wel kan hoor. Succes!
Heb er twee en nog nooit tekort gekomen. Als de ene in de was zit, zit de andere erop. Heeft ze gespuugd (pas 1x voorgekomen) dan was ik hem meteen dus dan is hij na een uurtje of 2 ook weer schoon en droog, mocht er wat gebeuren.
Hier zouden 2 wel te weinig zijn hoor. Hij heeft regelmatig 2x achter elkaar zn bed onder gespuugd Ik zou er toch wel 4 nemen.
2 is genoeg hoor. Mocht het een keer voorkomen dat je kindje erg gespuugd heeft of een spuitluier, dan pak je toch een gewoon lakentje? Dat werkt ook prima!
zou het op 3 houden. 1 op bed 1 in de was en dan nog 1 reserve voor als de kleine spuugt of een doorgelekte luier heeft gehad en de andere zit nog in de was
Hier ook drie, wij houden aan: 1 op bed, 1 in de was, 1 in de kast. En we hebben nog een paar gebruikte gekregen van vrienden van ons, maar die hebben we nog nooit hoeven gebruiken.
Hier ook 3. Een op bed, een in de kast en een in de was zeg maar. Zo duur zijn ze niet en om daar nu op te beknibbelen zou ik zo snel niet doen.
ik leg trouwens ook altijd een uitgevouwen flanellen luier pp de onderste helft van het bedje en boven dus een gevouwen hydrofiel luier. Wanneer ze dan een keer een doorgelekte luier had was alleen de flanellen luier vies (als het niet te erg was) en niet het hoeslakentje.
Ik heb er een stuk of 6! Eva heeft regelmatig een snotneus en smeert dan haar hele bedje onder. Dan verschoon ik het meteen, soms dus wel 2 hoeslakens per dag. En ik was niet elke dag . En bij een buikgriepje ook wel handig, anders hadden we het niet gered, had ik moeten improviseren met ons eigen beddengoed denk ik .
Ja, als ze ouder worden heb je er wel meer dan 2 nodig. Dan liggen er geen hydrofielluiers meer onder het hoofd.
Heb het van het weekend zelf mogen ervaren. Als je kindje ziek is, buikgriep dan heb je zelfs aan 3 nog niet genoeg. Beddengoed kan je niet teveel hebben denk ik nu maar, ga snel weer bijkopen want wil niet nog een keer zo klooien
We hebben er nu 3. In het begin waren 2 wel genoeg (idd die luier onder het hoofd). Maar toen we buikgriep hadden voor kerst, waren die 3 ook niet genoeg. Ik had gelukkig nog een molton onderhoeslaken over, en die gebruikt al hoeslaken, totdat die andere droog waren. Maar als je een droger hebt, zijn ze natuurlijk sneller droog. Dan is 3 wel genoeg.
Ik heb er ook meerdere. Ik denk een stuk of 5. Ik gebruik ze ook voor het campingbedje. Dus een paar extra kan nooit kwaad. Ik verschoon haar bedje 2 keer in de week, ze slaapt in een slaapzak nu. Toen ze nog onder een lakentje en dekentjes lag deed ik het iedere dag. Een baby ligt toch veel meer uren in bed dan ik. Vind het dan ook wel zo fris en een schoon bed slaapt wel het allerlekkerst!
ik heb er 3 en meestal was ik de vieze direct als hij van het bedje afkomt of 1 a 2 dagen nadat hij eraf komt dus heb ik 1 reserve voor een ongelukje alleen die heb ik nog nooit echt nodig gehad dus wissel gewoon leuk 3 printjes af ik verschoon het bed nu 1 x in de week nu mijn zoontje bijna 2 jaar is en toen hij nog baby was 2 x in de week (+ een hydrofielluier voor tegen het spugen)