Gisteren hebben m'n moeder en ik de doos van "vroeger" van zolder gehaald. m'n moeder heeft best leuke spullen bewaart. Zo had ze destijds zelf een soort lappenschilderij gemaakt met hele leuke kabouters en vrolijke lieve kleurtjes. Deze komt absoluut in de knderkamer. Vind het erg bijzonder. Ook had ze nog jurkjes en truitjes bewaart die m'n oma zelf had gehaakt en gebreid. Vind het idee zo leuk, maar weet het nog niet zeker of ik het ga gebruiken (mede omdat ik niet weet of we een meid krijgen). Heb ook m'n eigen dekentje meegekregen waar ik onder heb geslapen.. Hebben jullie ook van dat soort historie in de kast liggen en heb je het of ga je het aandoen?
Ik heb geen kleren meer van vroeger, maar ik heb op zolder nog wel het speelgoed staan wat mijn pake voor mij gemaakt heeft, een hobbelpaard en een poppenwiegje van hout. Hij is al meer dan tien jaar geleden overleden dus die spullen hebben een hoge emotionele waarde. Ik zag laasts mijn babyfoto's en ik vond het echt jammer dat ik mijn lakentjes en dekentjes en zo niet meer heb, er zaten hele leuke dingen tussen
Ja zeker! Mijn moeder heeft een hele grote doos vol bewaard.. Ik heb er overslag hempjes uitgehaald en die ga ik zeker gebruiken.. En ze had ook een badcape gemaakt voor haar eerstgeboren (ik dus) kindje en die heeft ze aan mij meegegeven.. Hoe lief En zo heeft ze nog veel meer dingetjes, matjes van de slaapkamer, ooit gekocht maar nooit gebruikt daar mochten we 1 van kiezen.. En de stoeltjes van mn broertje en zusje heeft ze bewaard, opnieuw bekleed en de een is voor die van mij en de ander is voor die van m'n broertje..
Ik heb nog een popen wiegje wat me opa gemaakt heeft. en me moeder had haar eigen jurkje nog. en die heb ik al aangehad en silver ook. en me moeder had ook nog wat ander kleertjes bewaard. en me schoonmoeder de wieg waar me man en zijn broerje in hebben gelegen.
Mijn zoontje heeft hetzelfde pakje aangehad als ik heb aangehad. Vond het heel bijzonder om dat te doen. Was gelukkig ook een blauw pakje haha. Heb er een leuke foto van gemaakt en die hangt nu naast die van mij van vroeger. Het leuke is dat je bijna geen verschil ziet tussen ons.
Dat al die spulletjes nog zo goed bewaart zijn. Wat een leuk idee om de kleding aan te doen en dan te vergelijken haha. Ik ben ook zo blij met de spulletjes. Nu nog even bij schoonmoeders op zolder snuffelen
Mijn moeder heeft ook spullen bewaard van mij. Waaronder een kleed die mn oma heeft gemaakt voor boven de comode en wat lakentjes en mn kruik in mn kruikzak heeft ze ook nog(kruik is al 32 jaar oud en nog helemaal goed had ik niet verwacht). Verder moet ik nog ff kijken wat er in zit MMmm misschien 1 ste kerstdag maar ff doen.
Mijn ouders hebben de wieg met originele bekleding bewaard, is inmiddels 37,5 jaar oud. Mijn dochter heeft er in gelegen en haar brusje gaat er straks ook in. Als we bij mijn ouders zijn, zit mijn dochter in de oude kinderstoel en slaapt ze in het bedje waar ik ook in geslapen heb, onder het originele dekentje. Verder hebben ze veel speelgoed bewaard. Zo leuk dat dat nu allemaal weer gebruikt wordt.
Mijn moeder had nog een paar babyvestjes die ik vroeger ook aangehad heb. Verder heeft ze het ledikantje en de box nog van vroeger, dus daar kan onze dochter nu in. Ook staat er nog een stoeltje waar ik vroeger veel op gezeten heb, een poppenwieg en een poppenhuis. Van m'n schoonmoeder hebben we de familiewieg de eerste maanden gehad. Met originele bekleding en al m'n schoonzussen/zwagers, neefjes en nichtjes zijn onze dochter al voorgegaan. Inmiddels is het ding zo'n 41 jaar oud.
Mijn moeder heeft ook van alles bewaard. Ik heb zelf op de babykamer van Mason mijn allereerste loopschoentjes hangen. Echt heel grappig om te zien
Ik heb helemaal niets meer van vroeger . Ik ben blij dat ik in ieder geval nog een paar foto's heb van toen ik klein was...
Mijn dochter slaapt af en toe in de reiswieg waar ik vroeger ingelegen heb en ze slaapt als we bij mijn ouders zijn, in het ledikant, waar m'n moeder nog ingeslapen heeft. Verder heb ik nog kleertjes -jurkjes- van vroeger. Maar veel is het niet meer qua kwaliteit zeg maar . Maar Fae zal het nu langzaamaan gaan passen. Binnenkort maar eens proberen , voor ze weer te groot is ineens!
Wij gebruiken het wiegje waarin mn zusje en ik hebben gelegen. En mn moeder heeft ook nog mn allereerste kleertjes bewaard. Echt heel schattig. En ook nog sokken die mn oma gebreid heeft, extra groot, omdat ik een gipsbroek moest
ik heb van youame bewaard zwangerschapstest haar eerste pakje stukje van de navelstreng eerste kerstjurkje eerste schoentjes haar eerste werkje op de peuterspeelzaal en van dice ga ik dat ook doen
Mijn moeder had ook een koffer vol en mijn schoonmoeder had ook nog het e.a.a. Ik heb wat lakentjes gebruikt en een enkel kledingstuk. Ook nog wantjes gebruikt die mijn oma heeft gebreid toen mijn oom een baby was. Aan allebei de kanten hadden ze de wieg bewaart, maar ik vond die van mijn schoonouders niet mooi. Vond het alleen wat lullig om dan voor die wieg van mijn ouders te kiezen, aangezien hij enig kind is, dus hebben we haar maar gelijk in haar ledikant laten slapen.
Mijn ledikant, hobbelpaard, box, eetstoeltje, bad met standaard, doopkleed, 1 dekentje en wat kleertjes heb ik nog van vroeger. Bad heb ik weggedaan omdat daar scherpe randen aan waren gekomen. De standaard heb ik bewaard, dat scheelde weer 35 euro en die oude van mij is verchroomden verstelbaar! Heel mooi en praktisch ding. De kleertjes zijn echt een overblijfsel uit die tijd , die hoeft Tijl niet aan maar wel leuk om ze nog eens te zien. De doopjurk, tja, dat weet ik nog niet zo..... vind het ergens wel jammer dat zoiets niet meer gebruikelijk is bij de doop en weet eigenlijk nog niet of en wanneer we dit gaan doen. De box en het ledikant hebben een nieuw kleed en matras. Er zit een beeldige hemel bij het ledikant, maar die ligt nog in de kast. Dat is een erg ingewikkeld ding om op te bouwen en daar hebben we geen tijd voor gehad. Komt bij de volgende wel Mijn moeder vond het zo jammer. Mijn schoonouders hebben ook het bedje en de box nog staan en hebben die bij hun opgebouwd. Gelukkig vond mijn smoeder mijn oude spullen ook bijzonder mooi en voelde zich niet gepasseerd. Ik moet haar alleen nog even vertellen dat Tijl niet op een bijna 40 jaar oude matras en boxkleed gaat slapen.
Hoi Toen mijn moeder wist dat ik zwanger was is ze direct opzoek gegaan naar vanalles. Ze heeft wel veel kleertjes bewaard. Maar behalve dat het voor een meisje is, en ik weet niet wat het wordt, is het ook wel gedateerd. Dus ik denk niet dat ik dat ga gebruiken. Maar ze had nog wel een heleboel praktische dingen, zoals moltons, lakentjes en een dekentje. Helemaal handig. Ook had ze nog een kruik die nog prima is ondanks dat hij al ruim 20 jaar oud is. Ze heeft ook nog een rotanwieg staan, maar ik hou niet zo van rotan. Dus dat is niets voor ons. Maar al die andere dingen vind ik wel heel leuk.
mijn mama had alle lakentjes nog, die ze zelf gemaakt had. erg leuk, dus die liggen nu bij ons in de kast! verder onze oude wieg, die komt bij hun te staan (had zelf al leuk, passend ledikantje gekocht). en ze had nog erg veel speelgoed; blokken, duplo, lego. erg leuk! soms kan ik me er stijf aan ergeren dat ze álles bewaart, maar nu was het wel handig! schoonmoeder had allemaal érg oudmodische kleertjes voor me. 'gelukkig' allemaal nét voor het verkeerde seizoen, want a) ontzettend ouderwets, en b) totáál niet onze smaak. vriend mag ze binnenkort een keer teruggeven aan ze. laat ik fijn aan hem over, want je weet nooit hoe ze reageert als ik het terugbreng (ondankbare schoondochter, haha).
Tymen en Silke hebben beiden in het familiewiegje geslapen dat inmiddels 56 jaar oud is. In de kinderwagen heb ik de lakentjes en dekentjes die mijn moeder vroeger ook in de wagen had. Toevallig past dat mooi bij onze blauwe wagen. Verder slaapt Tymen bij opa en oma in mijn oude bedje. Silke speelt in mijn oude box en Tymen eet in mijn oude kinderstoel. Ze spelen met speeltjes van mij van vroeger. Leuk dat soort dingetjes vind ik!
Ik heb van mezelf alleen mn knuffel van vroeger, geen kleertjes, vind ik wel erg jammer. Mijn man heeft een badjasje en een zelfgebreide romper. Badjasje heeft onze kleine nu ook geregeld aan, echt schattig