boodschappen ben ik per week 40 euro kwijt met een max tot 60. maar eigenlijk is het echt elke dubbel omdraaien.... niet makkelijk, maarja hopelijk over een paar jaar weer wat betere tijden
En ook ik reken boodschappen tot de vaste lasten hoor, ze zijn er namelijk elke maand Als je het hebt over 'overhouden' dan denk ik eerder aan geld wat er gewoon nog is als het nieuwe geld binnenkomt, dus geld wat niet gebruikt wordt. Dat is 'over'
Ik heb 100-400 aangegeven omdat boodschappen bij ons onder vaste lasten vallen, heb daar gewoon een vast bedrag per maand voor en kom altijd uit. Naast álle vaste lasten houden we op dit moment 233 euro per maand over. Hebben op dit moment voor 115 euro per maand aan aflossingen lopen (oa studieschuld van vriend) en als die deze zomer afbetaald zijn houden we 348 over. Het is geen vetpot, maar wel draagbaar. Aan het eind van dit jaar lossen we een enorm groot deel af op onze hypotheek wat ons maandelijks ook weer ruim 100 euro netto gaat schelen. Dus er komen weer betere tijden en ik mag niet klagen.
Ohh voor de boodschappen? Heb na de boodschappen berekend bij het invullen van de poll, heb de middelste gestemd. Zonder boodschappen moet het de 3e optie wezen
Ik heb de boodschappen niet meegeteld en voor optie 1 gekozen. Maar anders had ik denk ik toch voor optie 2 moeten kiezen.
Wij houden genoeg over. Sparen elke maand voor hypotheek, eigen risico en premie zorgverzekering (betalen premie in het begin van het jaar in 1 keer), voor de kinderen en voor onszelf. Is een totaal bedrag van 940 euro. Houden dan nog wel wat over. Boodschappen enzo zijn er dan al vanaf.
Wel wat, maar niet gek veel met een salaris in de zorg/begeleiding van 32 uur per week en een eigen huis etc.. Maar we mogen niet mopperen.
Poeh, wat een bedragen lees ik hier af en toe... Ik reken boodschappen ook gewoon tot de vaste lasten. Na aftrek van alle kosten houden wij mss 100 euro over maar er is dan ook altijd wel een onverwachte rekening oid of kleding etc... Eigenlijk houden wij dus vrijwel niets over per maand. Eind dit jaar zijn we wel verlost van een PL (300 euro per maand) en gaat mijn oudste naar school waardoor we ook minder kosten aan kinderopvang kwijt zijn. Tegen die tijd hoop ik dus wel een paar honderd euro per maand te kunnen sparen...
Na sparen (we sparen heel veel op het moment...voor iets speciaals..) Vaste lasten ( veel teveel...) en boodschappen ( 520 euro per maand...130 euro per week) Houden wij ongeveer 400 euro over voor cadeautjes et cetera... Dat vind ik heel erg veel want dit is gewoon 100 euro per week om zomaar uit te geven. We hebben hele andere tijden gekend. Toen waren we trouwens net zo gelukkig...dus dat maakt verder niet uit. Ik geef die 100 euro echt nooit uit per week. Ben ik veel te cheap voor en ik ga echt graag naar een kringloopwinkel
Heb de poll ook verkeerd in gevuld. Heb de eerste optie ingevuld, maar moet de tweede zijn. Hopelijk als ik ooit eens werk vind dat we naar de derde optie gaan.
Jeetje wat een bedragen Verdienen jullie dan zoveel en hebben jullie weinig lasten? Dat vraag ik me serieus af mijn werkt full time ik parttime en houden na sparen niks over of moet nog minder sparen
Na aftrek van de vaste lasten (exclusief boodschappen) houden we 80 euro over. Dat is dus 20 euro per week om de boodschappen van te doen Geld om te sparen is er dus niet (We hebben gelukkig geen schulden. Maar leven sins augustus/september 2014 Door omstandigheden puur alleen van de ww van mijn man en van de toeslagen) Kon de poll dus niet invullen omdat het bedrag wat ik noem er niet bij staat
Ik heb even gerekend en ik kom uit op 530. (Alleenstaande ouder) Hier zijn de boodschappen al wel af, zonder boodschapen 680.