stem al 3 dagen kwijt.

Discussion in 'De lounge' started by Jusi, Apr 1, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Na 2 weken ontzettende keelpijn was ik afgelopen maandag mijn stem helemaal kwijt. Volgens de huisarts is het een keel/amandelontsteking. En hij zei me dat ik ab-so-luut níet mag praten.
    Nou ja, in de praktijk werkt dat dus niet, met 2 kinderen en mijn werk.

Iemand dit ook ooit gehad en hoe lang duurde het voor je je stem weer terug had?

2. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    Ik heb het gehad, na 1,5 week had ik mijn stem weer een beetje terug maar indd wel met zo min mogelijk praten

3. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Oh nou dat klinkt niet erg hoopvol. 😞
    En ik moet vrijdag van 7.00 tot 17.30 werken en heb 's avonds nog een verjaardag..

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Heb je al eens tussen de kussens van de bank gezocht?

5. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Oh die grap heb ik vandaag al in verschillende varianten voorbij horen komen, dat ik hem echt niet meer grappig vind. ;)
    (Dat was ie al niet..)

6. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female

Ja was echt heel erg vervelend ! Deed soms zelfs pijn in de keel om te praten,

Ik zou toch proberen zoveel mogelijk je keel rust te geven, hier was het met drie kinderen ook echt bijna onmogeljjk maar na 1,5 week had ik eindelijk mijn stem terug

Ik hoop dat jij hem sneller terug mag krijgen

7. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,465
    582
    113
    Ik ben mijn stem laatst ook kwijt geweest heeft echt lang geduurd voordat hij weer terug was. Ben toen te snel weer gaan werken (ik kan daar niks doen zonder stem) en toen was ie meteen weer weg en heeft het nog bijna twee weken geduurd..
    Dus moraal van dit verhaal niet forceren en zo min mogelijk praten...

8. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

Dec 22, 2011
    2,011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ik zou die verjaardag sowieso laten zitten. Je kunt je stembanden serieus beschadigen en ik denk niet dat je daar op zit te wachten.

Verder Isla Moos gebruiken. Succes!

9. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hoi, ik heb dat virus ook gehad met kerst. Duurde bijna 3 weken en mijn stem was 7 dagen echt weg of zo. Heel lang duurde het en met kinderen moet je gewoon praten. Het was super vervelend. Toen de stem terug was ook weer keelpijn een week..om moedeloos van te worden. En het was ook heeeeeel vermoeiend...

Je moet toch rust zien te vinden. Misschien op de dagen dat je vrij bent even een uurtje je bed in in de middag. De rust helpt altijd wel. Keeltabletten etc. hielpen hier niet.

Veel beterschap!

10. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

ps, die verjaardag zou ik ook echt overslaan...je moet dan door alle geroezemoes nog eens harder praten en je zal merken dat het alleen maar erger wordt.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Ik zou er toch wel mee uitkijken als de huisarts zegt dat je absoluut niet mag praten. Dus thuis proberen echt zo min mogelijk te praten, ik zou zelfs mijn ouders laten komen (al hebben ze hier al wel de leeftijd om het te snappen en Eva kan lezen ;)). En op je werk aangeven dat je niet gaat praten en als dat echt geen optie is, jezelf ziekmelden. En die verjaardag overslaan (of echt niet praten dan maar of dat zo gezellig is?)

12. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Isla Moos, gewoon verkrijgbaar bij de drogist?
    Ik heb verder helemaal geen keelpijn meer, heb dus alleen geen stem.
    Die verjaardag is van mijn schoonvader, vind niet dat ik het kan maken thuis te blijven. Als ik nou ziek was..
    En mijn ouders laten komen?
    Die doen al genoeg voor mij/ons!
    Maandag ging Caylen gewoon naar het kdv, en Kenji naar school en de bso, heb toen dus de hele dag rust gehouden/geslapen.
    Gistermiddag na een ochtend werken bleef Kenji bij mijn ouders spelen en ging ik naar huis met Caylen zodat hij naar bed kon.
    Dus heb wel gewoon rust voor mijn stem.

13. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

Dec 22, 2011
    2,011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Isla moos gewoon verkrijgbaar bij de drogist.
    Tja je moet het zelf weten hoor, maar dan moet je echt je mond dicht houden op die verjaardag. Fluisteren is echt niet goed! Zou maar een schrijfblokje meenemen als ik jou was ;)

14. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Ik was in oktober ook mijn stem kwijt. Na 5 dagen kon ik weer wat praten en na een week was ie weer helemaal terug.

15. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Ik fluister nu ook tegen de kinderen. Ik zou niet weten wat ik anders moet doen nu.
    En ik hou mijn mond echt wel hoor. Morgen zal ik wel moe zijn na een lange dag werken én gebarentaal/hints.
    Leuk joh, werken in een winkel zonder stem. ;)

16. Arual

Arual Fanatiek lid

Mar 22, 2011
    1,178
    1
    38
    Nederland
    Je kunt beter zacht praten dan fluisteren. Fluisteren is voor je stembanden echt verschrikkelijk, net zo erg als schreeuwen. Ik zou echt voorzichtig doen!

17. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Zacht praten lukt niet, aangezien mijn stem echt helemaal weg is.

Share This Page