Hoeveel houd jij over?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lilly, 3 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik weet dat er al een Topic is over salarissen maar wat ik nou zou willen weten is hoeveel jullie overhouden als alle vast lasten betaald zijn!

Want je kunt wel 4000 netto hebben, als je een hypotheek hebt van 3000 dan blijft er ook niet zoveel over!

Wij houden nu 600 a 700 euro over na betaling van de lasten.
    We hebben een zoontje van 3 maanden en een hond.
    We hebben een auto maar die word bijna alleen maar in het weekend gebruikt.

We willen graag dat ik nog een tijdje thuis kan blijven maar ja, is dat wel reeel?

Kun je alles doen voor 600 a 700 euro per maand?
    Dus: boodschappen, hondenvoer, babyvoeding, luiers, cadeautjes, af en toe nieuwe kleding, een keer wat leuks doen.......Sparen voor de kleine en sparen voor als er iets aan het huis moet gebeuren (eigen huis).

Het klinkt best als veel geld 600 euro maar hiervoor hebben we 1200 euro meer gehad en toen ging het ook vaak op :oops: :oops:

Daarom de vraag, hoeveel houden jullie over voor al deze zaken?

2. Niet meer actief

ik hou altijd een stuk maand over aan het einde van mn geld :)

3. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    geen idee.

4. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

das echt verschillend ligt eraan hoe duur de vasten lasten zijn haahahha maar ik dnek dat we dit beter in 1 topic kenne houden!

5. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    het kenmerk van vaste lasten is dat ze vrijwel constant zijn over het jaar heen bekeken.
    Hoe duur de vaste lasten zijn (?) zal dus niet heel veel verschillen door de maanden heen.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Ongeveer ook tussen de 500 en de 600 euro denk ik.

Ik reken de boodschappen ook altijd bij de vaste lasten en sparen ook.

Wij hebben een hele betaalbare hypotheek ( kan op 1 salaris) en verder ook geen gekke uitgaven.

Ja de wegenbelasting. :confused: Dat is toch echt wel veel hoor! Diesel!

7. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

ik reken ook idd boodschappen en zo en mob erbij en die verschillen bij mij echt wel hoor hahahahh

8. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    wij rekenen ongeveel 100 euro per week boodschappengeld. hier tanken we ook van, maar de beesten gaan appart (hebben een hond, 7 katten, 6 knagers en 3 reptielen). met de kleine erbij zal het straks wat meer gaan worden. 600 a 700 lijkt mij goed kunnen, mits je goed inkoopt. wij hebben ook tijden van 50 euro in de week geleefd en dat ging ook prima. nu we meer besteden, gaat het voornamelijk naar luxere artikelen (duurdere shampoo, makkelijke roerbakmaaltijden etc.)

9. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    auch wij zullen er een 900 overhouden nadat alle vaste lasten betaald zijn, dan reken ik wel de mobiels en telefoon enzo bij de vaste laste maar neit de boodschappen, benzine en de hond

{psst afgelopen maand waren we iets van 350euro kwijt aan bezine, hoezo belachelijk! gaan we ook zorgen dat het minder is, er komt een auto op gas!}

10. marilyn

marilyn Actief lid

3 okt 2006
    344
    0
    0
    Administratief medewerkster bij Justitie.
    Nootdorp
    Wij hebben het wat anders geregeld. Mijn vriend heeft een eigen zaak en dus een wisselend inkomen. Hij betaalt alle vaste lasten en heel mijn salaris is wat we overhouden voor het kindje en om leuke dingen te doen. Ik verdien nu 1300,- netto, maar dat gaat wel iets minder worden omdat ik parttime ga werken. Maar we komen zeker weten wel uit. Hou nu ook vaak over.

11. Delayla

Delayla Actief lid

5 jun 2007
    303
    0
    0
    Wij houden zo'n 1200 euro over en dat gaat super hoor

12. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    wat is veel en wat is weinig? het ligt er maar aan wat je uitgeeft. er zijn mensen die het met 50 euro per week redden (of moeten redden) en er zijn er die het per dag uitgeven.

en als je een hoge hypotheek hebt, dan is dat iets waar je voor kiest. ik vind niet dat je dan moet klagen dat je zo weinig hebt, want met een sarlaris van 4000 hoor je niet te klagen.
    ik heb respect voor mensen die het met heel weinig moeten doen, en toch ervoor zorgen dat hun kinders niets te kort komen.

13. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Even voor de duidelijkheid, wij hebben geen 4000 euro hoor!
    Dat was gewoon een voorbeeld omdat je wel salarissen met elkaar kunt vergelijken maar de een zal hogere vaste lasten hebben als de ander.
    De een kiest ervoor om bijvoorbeeld duurder te wonen, de ander om meer te kunnen verbrassen.

Waar het mij om gaat is hoeveel heb je echt nodig om van te leven.
    En Boodschappen reken ik niet bij de vaste lasten omdat die niet altijd hetzelfde zijn he! Daar kun je zelf een hoop invloed op uitoefenen.

VASTE lasten zijn zoals het woord al zegt lasten die elke maand terugkomen en altijd (ongeveer) hetzelfde zijn, dus verzekeringen, abonnementen, hypotheek/huur etc.

Vervolgens houd je een bedrag over dat je dus naar eigen inzicht kunt uitgeven. Nu begrijp ik dat de een meer zal uitgeven dan de ander.
    Maar ik vraag me gewoon af of 600 euro genoeg is......

14. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik zou met 600 euro wel rond kunnen komen.
    en ik snap dat het een voorbeeld is, daar reageerde ik ook op.

ik ken mensen die 30 euro in de week hebben om hun boodschappen van te moeten doen. extra dingen e.d. moeten ze voor sparen of wachten op vakantiegeld of kinderbijslag. een auto hebben ze niet.

maar ik blijf erbij dat je het zo gek kan maken als je wil. ik zou weleens willen dat ik gewoonzonder na denken mijn geld kon uitgeven, maar ja, dat willen er wel meer denk ik ;)

15. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    wat anstefay al zegt, zullen we dit in 1 topic houden, lijkt mij wat overzichtelijker, dan sluit ik dit topic.

Deel Deze Pagina