Hoeveel houden jullie echt over per maand?

Discussie in 'De lounge' gestart door A2CA, 4 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Wij moeten het doen met de helft van wat jullie over hebben per maand, sinds ik werkloos ben geworden.

2. wheelie

wheelie Bekend lid

11 apr 2013
    782
    0
    0
    wij houden zo 400 over voor: boodschappen, benzine, kleding, kado's en leuke dingen.

3. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    hier hou ikmomenteel bijna niks oer het is eht roeien met de riemen die we hebben en das niet veel, manlief is al een tijdje werkloose n die banen markt is echt bagger..
    Ik heb een uitkering en dat is dus het enige wat binnen komt want ww krijgt man niet.. en eigenlijk is mijn inkomen al de vaste lasten...
    dus ja het is echt schipperen..

4. A2CA

A2CA Niet meer actief

Wat verschrikkelijk voor de mensen wat net rondkomen of zelfs te kort hebben. Dat maakt me echt bang voor de toekomst, omdat ik me er van bewust ben dat als ik klaar ben met school, mijn hele inkomen wegvalt. De banen liggen niet voor het oprapen ook niet in mijn sector (zorg ) en heb niv 2. Dan zullen wij het ook echt niet redden.

En ik ben nog maar een beginner omdaar niet van te spreken, sommige mensen worden ontslagen met vast contract en 30 jaar ervaring.

5. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    @manyana een voordeel van de zorg is, dat die mensen altijd nodig blijven. Gewoon solliciteren op alles wat je tegen komt.

Mensen leven ook naar hun inkomen al is het 2500€ in de maand dan houden sommigen nog niks over, terwijl anderen met 1500€ kunnen sparen

6. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Weet je wat ik trouwens doe? Dat is misschien voor jullie ook wel handig.

Ik pin per week 100 euro (ons budget is iets strakker) en al het geld dat ik aan het einde van de week overhoud, doe ik in een potje. Soms heb je de week er op een duurdere week, dan kun je geld uit je potje halen, maar aan het einde van de maand heb ik gemiddeld toch een 70-100 euro in het potje zitten, en dat doe ik in een spaarpot. Zo sparen we elke maand ook nog een variabel bedragje;)

7. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Ik weet niet of je Facebook hebt maar daar hebben zo ook heel veel weggeefhoeken.

8. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Wij houden na aftrek van vaste lasten ongeveer (ons salaris wisselt per maand ivm onregelmatigheidstoeslag) €1500 over voor:

-benzine & diesel
    -boodschappen
    -sigaretten
    -kapper/nagels enz
    -leuke dingen/kleding

9. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

We houden na vaste lasten 100 euro per maand over voor alles.
    Redden het eigenlijk nooit en staan altijd rood aan t einde van de maand.
    Helaas kan ik al 2 jaar geen werk vinden.

10. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Wow meiden!
    Ik heb diep respect voor jullie. Sommige zijn al zo lang op zoek naar werk en weten toch elke keer weer de eindjes aan elkaar te knopen. Diepe buiging!!!

Wij hebben een vast budget voor de boodschappen dus dat rekenen we tot de vaste lasten. Net als sparen. We houden met alle kosten er af zo'n €150,- over op de gezamenlijke rekening.
    Onderling wordt er €1000,- verdeeld voor de benzine, mobiele telefoonrekening en persoonlijke abonnementen etc.

11. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Die 100 euro is dat ook voor boodschappen ?

12. tuc

tuc Niet meer actief

Oei 2 jaar...is er helmaal niks te vinden, misschien niet het leukste werk maar dat je toch aan de slag bent...schoonmaak oid.

13. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Wij houden op dit moment weinig over omdat mijn partner de belastingen van de eigen zaak niet goed heeft geregeld.. maar als dit wel in orde zou zijn dan zouden we 1000-2000 euro NA de boodschappen en rekeningen overhouden...

Mjuh wij hebben dan ook heel veel geluk en hij heeft dan ook een extreem goede baan wat helaas er wel voor zorgt dat we niet veel vrije tijd en voor hem veel reistijd..

14. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Nee gelukkig niet, daar hebben we 200 euro voor begroot, soms doen we luiers bijvoorbeeld van de boodschappen en soms van die 100 euro.

@Tuc, daar werkte ik juist, ben wegbezuinigd tijdens zwangerschap. Had twee baantjes en werkte 28 uur per week. Hard op zoek maar heb geen juiste diploma's, ben te oud, te jong of te weinig ervaring.

15. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ow gelukkig maar ik schrok al

16. A2CA

A2CA Niet meer actief

Meiden ik reageer morgen weer want moet zo na middagdienst

17. Zoumooizijn

Zoumooizijn Actief lid

22 jun 2013
    477
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wholiemolie, 130 euro per maand voor roken?! Menn, wist niet dat dat zo duur was.. Succes met stoppen! Dan houd je een mooi bedrag extra over :D

18. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Na de vaste lasten hebben wij ook zo'n 800 euro over, voor boodschappen, uit eten/bestellen, kleding, cadeautjes, huisinrichting (denk dan meer aan accessoires, de meubels zijn nu eindelijk rond), hobby (figuren en games), sparen voor reis naar Nederland en babyspullen (vooral het laatste gaat de komende maand voor een flinke hap in de portemonnee zorgen, want alle grote dingen moeten nog gekocht worden).

Uiteindelijk houden we aan het einde van de maand tussen de 50 en 150 euro over (dat gaat dan op de spaar). Maar ik kan eigenlijk niet consequent zeggen waar de rest nou precies naartoe gaat.. :) Wil het deze maand heel goed gaan bijhouden en nakijken waar we het beter kunnen doen, want straks met de baby komen er maandelijks natuurlijk ook nog heel wat kosten bij..

19. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Goh volgens mij zijn er heel veel mensen die geen €800 te besteden hebben aan boodschappen en andere tierelantijntjes. Wij ook niet hoor! Ik heb pas alles weer eens op een rij gezet en alles uitgerekend. En we gaan proberen met 50/60 per week aan boodschappen te zitten. Dan moeten we nog tanken. Man tankt 50p.w. voor zijn werk. Ik niet, want zit al thuis met verlof, dat scheelt een stuk.

En dan voor wat extra's of cadeautjes ofzo nou.... €50 is veel dan! Keuzes maken, keuzes maken. Sparen kan eigenlijk alleen van de extra's.. als belasting, vakantiegeld e.d.

Zit erg op mijn centen de laatste tijd want ging niet zo goed. Maar heb alles op een rij en we redden het zonder van de spaar te moeten pakken. En soms ja hou je een tientje over ofzo.. dat zetten we opzij maar vetpot.. nee hoor

20. Joycey

Joycey Niet meer actief

Anderhalf jaar geleden stond ik 800 euro rood. Toen ben ik gaan samenwonen met mijn partner en nu heb ik ongeveer elke maand 200 euro over (allang dus alweer in de plus ;) ). Ik weet niet precies hoeveel ik over hou elke maand, maar ik ben er apetrots op!

Ik heb vrijwel alles automatische incasso en doe niks meer met contant geld. Verder controleer ik 2x per maand de stand van zaken (of alle rekeningen eraf zijn, of er niks verdachts gebeurd etc.) maar hoeveel ik nou precies over hou?????? Werkelijk geen idee.

Jammer genoeg denk ik nu wel vaak van: oh, oké, het is wel niet echt een prioriteit dat ik *DIT* koop, maar handig is het wel en ik kan het betalen, dus ik koop het. En dat is niet echt een handige gedachte in deze economie. Ik zou zuiniger moeten en kunnen zijn.

Deel Deze Pagina