Ik heb je vorige topic wel gelezen maar niet gereageerd omdat ik me er een beetje over aan het opwinden was, niet naar jou toe hoor, want ik snap je onzekerheid. Maar sommige reacties vond ik niet zo leuk. Anyhow, 800 euro per maand over is wat mij betreft veel! Als alle vaste lasten er af zijn dan houden wij plusminus 350 euro per maand over en daar moeten we alles voor doen, boodschappen, kleding, extra's etc. Het is soms balen maar ja, je gaat er naar leven.
Wij houden 950 over zo'n beetje. Paar dagen geleden weer eens gekeken naar onze vaste lasten, als zorgtoeslag en geld van de hypotheek terug hebben vallen onze vaste lasten een stuk lager. Van die 950 gaat standaard 300 naar de spaarrekening, er lijft dan 650 over voor andere dingen. Na deze maand heb ik geen enkele vorm van inkomen meer dus moeten we alles van die 650 doen.
Wij houden na aftrek van de vaste lasten per maand 1800 euro over. Daarvan moeten we dan nog boodschappen doen, benzine, sparen voor onszelf en de kids.
Wij houden 500-600 p.m over. 400 voor boodschappen/tanken 10 op de spaar van beide kids. 30 op de spaar van ons samen 30 op de spaar voor het huis 20 op de spaar voor extra's. En elke maand boven die 500 gaat ook de rest op de spaarrekeningen(verdeeld) (manlief heeft wisselend inkomen)
Wij hebben iets van EUR 1300 over ongeveer gok ik. Daarvan is 700 euro voor boodschappen (350), uit eten/kleding (150) benzine (100) en zakgeld (100). We sparen zelf 500 (lukt niet elke maand) en 75 euro voor onze zoon. Maar dan is onze lopende rekening ook schoon leeg aan het eind van de maand Wel wat meer dan gemiddeld lijkt het als ik het hier zo lees. Toch voelt het alsof we altijd krap leven. Ook omdat we vaak toch het gespaarde geld toch wel aanspreken voor bijv reparaties aan de auto, dingen voor in huis, vakanties etc.
Dit is wat we standaard over hebben. Oefen toelages komen daar nog overheen. Mijn man heeft de laatste tijd niet zoveel oefeningen gehad.
Hier precies hetzelfde. Het lukt elke maand om geld te sparen, maar bijna altijd moet er wel wat aan het huis gebeuren, gaat de wasmachine/tv/droger stuk (alledrie al dit jaar) of een reparatie aan de auto en dan voelt het toch heel krap. Als ik ook kijk naar een stacaravan in de zomervakantie (nu hoogseizoen gebonden), dan ben je echt superveel geld kwijt, echt meer dan ons vakantiegeld. Dan vind ik het wel knap hoe andere mensen dat doen en vraag ik mij af wat ik dan fout doe.
wij ongeveer 2800... maar dat gaat niet helemaal op dus elke maand gaat daar een deel van naar de spaar... we tanken ervan, doen boodschappen, kopen kleding waar nodig... en voor kadootjes voor verjaardagen e.d. word dit gebruikt...
Ik heb boodschappen en sparen bij de vaste lasten geteld. Dus geld dat ik over heb betekend geld voor luxe dingen en of kleding enz.
Wij per maand 2200 euro voor boodschappen/sparen en leuke dingen. T was minder, maar we hebben geen kinderopvangkosten meer. Ik besef dat wij in onze handjes mogen knijpen als ik hoor waar anderen mee rond moeten komen.
Wij hebben zo´n financiele stress datr ik graag zou willen ruilen hoor! Maar ik gun het je van harte! Ik hou nu na aftrek van alle vaste lasten 120 euro per maand over...soms iets meer als ik bijv een dag meer kan werken. Ook doe ik nog 2 krantenwijken erbij, maar daar betaal ik de voetbal van mn zoon al van en de scholen. Veels te weinig dus, solliciteren ons suf. Man heeft wel een vaste baan maar is gekelderd in zn functie. Maar ja, werk is werk. We kunnen niet anders. Soms komt mijn moeder een ras boodschappen brengen, maar met 6 man heb je nooit genoeg, ik heb 3 pubers die vreten de oren van mn hoofd. En ja, ik moet vaak ´s avonds boterhammen met suiker eten omdat er niks anders is, ik geef alles aan de kinderen. Wij krijgen helaas geen toeslagen ed, alleen kbs natuurlijk, maar die is ook voor de kinderen, anders zou ik ze niet eens kunnen onderhouden. We verdienen teveel, maar zitten met een hypotheek dus tja, huis is ook niet 123 verkocht, en anders komen we toch in de hoogste categorie huurhuizen. Het is hier pompen of verzuipen, hou het al dik 2,5 jaaar vol, ze krijgen mij zomaar niet klein, ik vecht als een leeuw. Meid probeer wat van die 800 euro te sparen, dat is echt mijn advies. Wij hadden ook spaargeld maar dat is allang op. Als de wasmachine het begeeft dan hebben we pech, man moet door weer en wind ´s nachts op de fiets 16 kilometer heen en 16 kilometer terugfietsen dat is gewoon niet leuk. Laat staan sinterklaas ed, dan heb ik het wel moeilijk, probeer tegen die tijd wat spullen te verkopen op mp of zo, zodat ik die kleine een autootje kan geven. Maar ben wel creatief, en ooit wordt het ook voor ons beter, dat weet ik zeker, onkruid vergaat niet zeggen ze wel eens haha. Veel succes in je nieuwe huisje meid, geniet ervan!!
Schaam...schaam, ik zou het niet weten.... Hier komt er meer dan genoeg elke maand binnen, ik weet niet eens wat onze vaste/variabele lasten zijn. We hebben ook tijden gehad dat ik echt elk dubbeltje om moest keren. Toen had ik wel alles op een rijtje en wist ik precies wat ik besteden kon. Ik ben nu een beetje lui geworden op dat gebied, misschien toch maar weer eens er voor gaan zitten. Maar, TS volgens mij moet je het met die 800 euro prima redden. En je mag deze vraag gewoon stellen hoor, heeft helemaal niks te maken met iemand jaloers maken
Lioness, krijg je wel voedselbank? daar moet je toch wel recht op hebben met 120 over in de maand voor 6 man? dat is 30 euro per week. Als je het niet krijgt zal ik echt naar de sociale dienst stappen en kijken waar je evt. recht op hebt. Ik denk, zonder eindejaars, en zonder vakantiegeld en belasting teruggaaf dat wij iets van 800/900 per maand hebben, we tanken ervan (auto en motor), cadeautjes, eten...we hebben nu wel een budget van 100 euro per week de komende maanden, excl. tanken is dat. Ik hoop dat dat lukt. Ik hou alleen maar bar weinig over aan het eind van de maand. We zijn er vanaf vorige week echt voor gaan zitten en bijhouden, hopelijk werpt dat z'n vruchten af over een paar maanden. We zijn er wel netto minimaal 700 op achteruit gegaan. Onderhoud auto/motor etc. moet daar vaak ook vanaf. Ik vind het niet simpel. Eerlijk gezegd maar besef me nu wel dat het veel slechter kan en heb echt wel medelijden met degenen die zo enorm zwaar zitten.
Jezus meid!! JIJ doet je nickname echt eer aan! Ik hoop dat er voor jullie snel financiële betere tijden aanbreken!
Wij zo ongeveer 650 per maand over. 320 (80 euro per week) boodschappen 40 euro benzine rest gaat altijd op (altijd wel een extra rekening of wat dan ook)