Hoeveel houden jullie echt over per maand?

Discussie in 'De lounge' gestart door A2CA, 4 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik wil dit trouwens hier niet neerzetten om zielig te doen, want dat ben ik niet.
    Af en toe moet ik ook mn hart luchten, ben ook maar een mens.
    Ooit kom ik er weer bovenop, en dan zal ik iedereen die me in deze barre tijden geholpen hebben, niet vergeten!!

Vanaf volgende maand kan ik 2 zondagen in de maand meer gaan werken, dus dan weer wat erbij.

Maar ik wens manyana echt heel veel succes in haar nieuwe huisje en geniet ervan meid, met je gezinnetje!

2. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    nou na dit te lezen was ik eigenlijk ook wel een klein beetje nieuwschierig geworden naar mijn/onze eigen situatie...
    want ik had namelijk eigenlijk geen idee, weet wel wat en waar we aan betalen, maar had het eigenlijk nog nooit op papier gezet.

het is wel eens goed om zoiets op papier te zetten en je er bewust van te zijn, zeker als zoals bij ons eigenlijk alles prima te betalen is en er nog genoeg overblijft.

ik heb echt wel respect voor gezinnen die het met veel minder moeten doen, knap!

3. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Dikke respect meid ik weet wat je doormaakt!!

4. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Diep respect voor je! Ik weet wat pubers wegstouwen, dus dit moet echt heel moeilijk zijn voor jullie om de eindjes aan elkaar te knopen!

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113

Gelukkig dat je het wel positief in blijft zien! En wat fijn dat er 2dagen extra bij komen, al het extra's is gewoon meegenomen.
    Weet hoe moeilijk en energie vretend financiële stress kan zijn. Maar vind als ik het zo lees dat je er goed mee om gaat. En af en toe is het gewoon nodig je hart daarover te luchten.

6. JD74

JD74 Bekend lid

17 sep 2013
    514
    0
    0
    Kindercoach De Vuurtoren Den Haag
    Aan de kust
    Wat een grote verschillen lees ik hier. :)

Wij zijn gemiddeld en dat vind ik troostend. Dat klinkt misschien raar, maar soms voel ik me echt een beetje zielig als ik kijk naar de mensen om ons heen die allemaal zonder geldzorgen (lijken te) leven. Wij houden na de vaste lasten ongeveer 300 euro over voor boodschappen ed. Ik werk onregelmatig en soms is het dus beter dan de andere maand.

Ik prijs me gelukkig met mijn gezin en gezondheid. Het klinkt als een cliché, maar het is echt waar. Geld komt (HOPELIJK!!! hihi) wel weer een keer. :)

7. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    n v
    Pff jeetje meid, dit vind ik echt wel heftig. Mijn vriendin heeft ook drie pubers, het eten is daar inderdaad niet aan te slepen. Denk minimaal 120 euro in de WEEK ipv id maand. Waar woon je ergens? Ik heb nog een boodschappenpakket staan waar ik niks mee doe (schaam me bijna om het te zeggen maar het staat id kast en ik gebruik het niet).

8. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ehm nee dit is wat we reserveren elke maand voor de dagelijkse dingen en boodschappen... vaste lasten zijn er dan al af...

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    250 voor extra dingen zoals kleding, uitjes, hebbedingetjes.
    En aan het eind van de maand staat er 0 euro op beide rekeningen helaas.

10. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.310
    113
    Gelderland
    Wij zouden elke maand heel veel 'over' moeten houden om te kunnen sparen maar helaas is er elke maand wel weer een hoge rekening, veel verjaardagen en iets wat kapot gaat/vervangen moet worden. Maar goed we zijn allebei van de instelling we leven vandaag en geld moet rollen anders hadden ze het wel vierkant gemaakt ;) dus in de praktijk komt het er op neer dat bijna elke maand alles schoon op gaat. daar in tegen hebben we een prima spaarrekening en werk ik op dit moment niet. Dat zou dus wel mijn tip zijn. Probeer zoveel mogelijk te sparen zeker voor de onverwachtse kosten. Verhuizen en inrichten kost ook een hele boel geld. Maar met 800 in de maand moet het zeker wel te doen zijn als ik andere reacties lees van de meiden die het met veel en veel minder moeten doen, Respect!!!

11. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Op papier houden wij €700 per maand over. Dan zijn de boodschappen etc al gedaan. Maar in werkelijkheid is dit vaak een stuk minder. Voor de dingen die jij noemt in je openingspost leggen wij €500 per maand voor opzij. Dus met €800 moet dit dus wel echt lukken hoor! Succes ermee.

12. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Kijk en daarom heb ik voor jou zoveel respect. Laat ze maar kletsen, je bent een kanjer!

13. A2CA

A2CA Niet meer actief

Ik heb even pauze op mijn werk. Ik voel me heel erg triest nu ik lees dat sommige het met zoveel minder moeten doen. Vooral jij lioness. Waar ik me zorgen om maak. Het spijt me heel erg dat ik dit topic heb geopend had er niks slechts mee in gedachten

14. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Sinds ik geen werk meer heb moeten we elke maand onze spaarrekening aanbreken. Echt vervelend want die wordt dus steeds leger..

15. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

#75 chantal1985, 4 nov 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 nov 2013
    Houden na aftrek v/d vaste lasten zo'n 1500 euro over. Da's dan voor de boodschappen, luiers, tanken, etc. Hebben elke maand ook een vast bedrag voor kleding, uitjes, cadeautjes, etc. Wat overblijft gaat naar de spaarrekening. Ene maand is dat meer dan de ander. Wij zetten de kinderbijslag apart op een rekening voor onze dochter. Da's per kwartaal zo'n 200 euro. M'n man z'n salaris wisselt elke maand, scheelt soms 300 euro. Ik werk zelf niet.

Voor Sint/Kerst cadeau's ga ik elk jaar even door het huis om te kijken wat ik kan verkopen. Bijv. speelgoed waar dochter te oud voor is/niet meer mee speelt, kleding, etc. Dit jaar heeft dat 400 euro opgeleverd. (wat niet op is gegaan, dat schuift dan weer door naar d'r verjaardag)

16. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    @Lioness: je hebt pb meid. ;)

17. floor30

floor30 Actief lid

23 jun 2009
    327
    11
    18

Vertel, nou ben ik nieuwsgierig!

Lioness en spikkel; als ik jullie ergens mee kan helpen dan hoor ik het graag. Misschien wat cadeautjes voor Sinterklaas of wat boodschappen?Weet dat jullie er niet om vragen maar wil jullie graag helpen.

Oh en voor ts, volgens mij wil niemand dat jij je schuldig voelt. Juist verstandig dat je er nu al mee bezig bent.

18. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Lief van jou! :)

19. tuc

tuc Niet meer actief

Dat neemt niemand jou kwalijk hoor iedereen is vrij om te reageren en te lezen

20. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Welke maat kleding draag jij (en dochters)? Ik koop nogal vaak kleding en ben net verhuisd waardoor ik nu alles net heb uitgezocht. Heb veel te veel wat er nog echt mooi uitziet maar ik nooit draag. Doe er graag iemand een plezier mee.. Schoenen trouwens ook..

Deel Deze Pagina