Hoeveel houden jullie echt over per maand?

Discussie in 'De lounge' gestart door A2CA, 4 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Manyana, ik voel me juist schuldig omdat ik je topic heb "vervui"ld".
    Echt geen excuses nodig, ik wens je het allerbeste:)

Lieve mensen allemaal, ik neem vanavond uitgebreid de tijd om te reageren op prive berichtjes, want het is hier nu chaos, en er loopt hier een moeder met rooie dikke ogen rond die niet kan stoppen met huilen, ik denk dat de beerput nu open is.

Spikkel, jij ook sterkte meid, ik weet dat we in dezelfde situatie zitten het is gewoon triest als je je baan verliest en de rekeningen niet meer kunt betalen.

2. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Wow !! Diep en diep respect voor jou.
    Ik zit gewoon een beetje verbouwereerd (schrijf je dat zo) te lezen.
    Wat ben jij een sterke vrouw zeg.

Hier houden we een kleine €400 euro per maand over voor boodschappen , feestjes e.d
    Tanken doe ik op de zaak , vriendlief heeft een tank pas en auto van de zaak.
    Niet een jackpot maar komen prima rond spaar er zelfs van.
    Ben heel bewust geworden met wat ik koop en wat niet.
    Nog een ruim jaar dan gaan we gelukkig veel meer over houden , alle schulden van vriend weg (bedrijf over de kop gegaan , belasting schuld en zakelijke schulden maar zpp dus komt alsnog voor je privé)
    Vriend zit in een schuldhulp traject maar beheert zelf zijn geld en rekeningen moet een X bedrag betalen aan de hulp en alles wat die extra heb. ( hij heeft nu net een nieuwe baan en is meer gaan verdienen maar zien we niks van nog)
    Gelukkig nog een jaar dan gaan we ruim 1000 euro overhouden wat een verschil.
    Maar we redden het prima en soms hebben we iets meer als ik wat meer werk en die tijd komt nu aan in de winter werk ik vaak 40+ uur dus dat is heel wat anders als 24 uur qua loon. Daardoor hebben wij (gelukkig) geen last met de feest dagen met geld (en verjaardag S.dochter)

Helaas herken ik me ook wel een beetje lioness want voor dat dit op gang kwam qua schuld hulp hadden we soms echt helemaal niks te eten of aten we 3x per week tosti's

3. floor30

floor30 Actief lid

23 jun 2009
    327
    11
    18
    Volgens mij doe jij ook genoeg liefs!

(Reageer bijna nooit maar ben een actieve lezer)

4. Smikkel

Smikkel Actief lid

25 mrt 2011
    207
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier bijna € 800 voor alleen boodschappen, persoonlijke verzorging, kleding, cadeautjes enzo.
    Benzine valt daar niet onder.
    Overigens houden we daarmee geen rekening met extraatjes als vakantiegeld, teruggave inkomstenbelasting dus die € 800 kan nog wel veel ruimer maar het is de bedoeling dat we het van die € 800 doen. Dat is niet zo'n probleem. Al kun je ook nog weer niet alles kopen waar je zin in hebt maar dat hoeft natuurlijk ook niet.

5. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38

Respect meid!!

6. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Wij houden als alle vasten lasten betaald zijn en het geld naar de spaarrekeningen van ons en de kids gaat € 1100,- over per maand.
    Dat is dan voor de boodschappen, brandstof en leuke dingen.

7. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Het afgelopen jaar (gerekend t/m a.s. December) hebben wij gemiddeld ongeveer 2000 euro over na aftrek van alle vaste lasten. Hiervan reserveerde wij 500 euro voor benzine, boodschappen en alle extra's. De rest werd gespaard voor de aankoop van de woning. Vanaf 1 januari gaat mijn inkomen daar vanaf omdat ik voor mezelf ga beginnen en ik in het begin weinig binnen haal. dan moeten we het waarschijnlijk met 500 euro a 600 euro gaan doen.

Moet dus prima te doen zijn maar we kunnen dus niet meer zo royaal sparen als dat we deden. Zuinig leven deden we al dus dat zijn we wel gewend. Kan altijd zuiniger natuurlijk maar ken genoeg die al hun inkomen weer uitgeven in dezelfde maand terwijl dat niet nodig is. zonde.

Doordat we zoveel konden sparen hebben we dit huis na eigen inleg kunnen kopen op 1 salaris en daarmee een stukje zekerheid op kunnen bouwen voor ons gezin. Vind ik heel belangrijk.

8. dimpel

dimpel Actief lid

6 feb 2013
    101
    0
    0
    Sint-Niklaas
    Nu ga ik onze situatie schetsen... wat we over houden? geen flauw idee aangezien dat we iedere maand wel grote inkopen doen. Hiermee wil ik zeggen al vanaf de dag dat ik en men vriend samen zijn (vorig jaar juni), hebben we grote inkopen gedaan, van die inkopen dat ge maar 1x op de paar jaar doet. Waaronder: nieuwe auto, wasmachine, friteuse, nieuwe pc, nieuwe (degelijke) matras, microgolfoven, fiets en ga zo maar even door... veel dingen had hij niet in huis waaronder wasmachine en friteuse , veel moesten gewoon vernieuwd worden.
    We hebben wel redelijk veel geluk met onze financiële situatie, allebij absoluut geen grootverdieners (elk maar rond 1300eur netto) maar hebben maar 189 te betalen van afbetaling voor ons huis (dus elk 90euro), hebben bewust geen tv en vo rest geen grote kosten eig ...
    Hoeveel we zouden overhebben moesten deze aankopen niet nodig zijn? Ik denk wel redelijk wat... nu komen er wel nog lening bij voor verbouwing en dat zal elk rond 100euro extra betalen zijn.

en met een baby'tje op komst zal dat nog ietsje minder overhouden zijn, maar daar is natuurlijk plaats voor ;)

9. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Tranen in m'n ogen..

Ik schaam me diep,ik loop hier soms al te miepen en wij houden €1500 over..

10. ikvindjelief

ikvindjelief Actief lid

15 aug 2013
    324
    22
    18
    Vrouw
    Lioness74, wat ben jij sterk zeg! Respect.

Wij hebben een rekening geopend waar elke maand 500,- op wordt gestort. Hier doen we de boodschappen van, kleding, cadeautjes etc.

TS, met die 800,- ga jij het zeker weten redden!

11. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
  12. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Pfff..wat erg eigenlijk.
    Wij hebben samen een inkomen van ongeveer €3400, daarvan gaat €2300 naar vaste lasten (hypotheek,energiebedrijf,zorgverzekeraar,KPN enz enz) en we krijgen €400 terug van de hypotheek. €1500 over dus..
    We hebben iedere maand wel €500 aan benzinekosten maar dan is er nog €1000 over voor boodschappen,sigaretten voor mijn vriend enz. Dan nog zijn er maanden dat we dreigen tekort te komen en ff een weekje aan de pannenkoeken,spaghetti en soep + stokbrood gaan omdat het "goedkoop" is.. Het is gewoon een schande..:)

13. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    tja wat de anderen al zeggen, met 800 euro moet je het echt wel kunnen redden.
    hier met een stuk minder en het is soms wel een gegoochel om uit te komen. vooral als we veel verjaardagen hebben en dochter bv nieuwe kleding/schoenen etc nodig heeft.

14. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    Met 800 euro moet je het goed kunnen redden. Ligt natuurlijk wel aan je uitgave patroon. Wij houden wat meer over en kunnen hier nog goed van sparen. Even offtopic; Massami en liones84 mag ik vragen hoe oud jullie kinderen zijn? En geslacht?

15. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Staat in de onderschriften ;)

16. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    Hahah oeps.. niet gezien.. ga even terug kijken

17. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    1200 houden wij over ongeveer per maand maar 800 zou ook prima te doen zijn.

18. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat ontzettend grote verschillen zeg, zo blijkt maar weer dat er een hoop mensen in zwaar weer zitten door de crisis.

Hier zijn we beide nog aan het werk, maar helaas ook geen vetpot. Gelukkig kunnen we tot nu toe nog alle rekeningen betalen. Hier komt het er voornamelijk op neer dat man en ik al in geen tijden kleren hebben kunnen kopen.

We hebben ongeveer 600 euro voor boodschappen, tanken, cadeautjes, tanken, kleding, kapper, etc. Er zijn maanden bij dat we het er niet van kunnen redden...

Vind het super knap dat er hier meiden zijn die het met minder redden, terwijl ik 'klaag' als wij het weer eens niet redden. Respect!

19. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Poeh wat hebben sommige het zwaar, maar wat een mooie oplossingen en sterke mensen zeg!

Bij ons is mijn salaris bedoeld voor boodschappen, benzine en alle andere (niet vaste last dingen).
    Mijn man heeft wel ook geld over, maar dit spaart hij en koopt hij ook wel eens boodschappen en volke tank van.
    Nou hebben wij geen standaard salaris, hij overwerk, ik flexwerk(heb ook pas mijn eerste salaris bij nieuwe werkgever gehad).
    Denk dat wij ongeveer €1100/1200 "over" hebben. Waarvan gemiddeld €400/500 gespaard wordt.

Voordat ik mijn huidige baan had, was het ongeveer de helft, eerst ww en daarna betaalde ik mijn eigen salaris van spaar geld.

20. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Als jullie 800 euro overhouden van toeslagen en ander geld, dan ga ik ook stoppen met werken. Mijn ML is zijn baan kwijt, de vaste lasten bij ons zijn 1600 euro en hij verdiende meer als dat. Nu gaat zijn uitkering naar ca 1500 en moet ik dus nog extra gaan werken. Wel stellen we nu een strenger boodschappen en uitgaven budget in.

Deel Deze Pagina