Hoeveel houden jullie echt over per maand?

Discussie in 'De lounge' gestart door A2CA, 4 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hier houden we rond de 500/600 euro per maand over, daar moet alles van gedaan worden.
    Dus ook benzine van de auto en dergelijke.

Ik zit nu in de ziektewet waardoor het nog krapper gaat worden en we tussen de 400/500 euro per maand van overhouden.
    daar moeten we met z'n zessen van leven en op dit moment alles voor de kleine aanschaffen want we hadden alles al weggedaan.
    Moet eerlijk zeggen dat ik het vaak net niet red al probeer ik al heel zuinig te leven.

2. wondertjeinmaak

wondertjeinmaak Fanatiek lid

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    Als alles bij ons er af is dan houden we 1500 over.

3. A2CA

A2CA Niet meer actief

Wat een verschillen zeg. Echt respect voor de mensen wat met zeer weinig of zelfs bijna niks moeten rondkomen.

De mensen wat hoge bedragen overhouden vind ik ook leuk om te lezen geeft me nog een beetje hoop voor de toekomst.

Helaas ben ik bang dat in de toekomst steeds meer verschil komt tussen 'arm' en 'rijk'. Afgestudeerde kunnen geen baan vinden, steeds meer werkelozen, pensioen word gekort, langer doorwerken, alles word duurder. Ben benieuwd hoe ik er over 5 jaar bij zit. Misschien hebben we dan niet eens meer huis? Geen idee.

4. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!

Niet zo doemdenken hoor meid,zo uitzichtloos is je situatie toch niet?

5. sjak

sjak Niet meer actief

Al onze vaste lasten, hypotheek, electra, verzekeringen, telefoons ed. kunnen we betalen van mijn man zijn salaris. Dus mijn salaris is 'over'. Hier moeten dan boodschappen van betaald worden, benzine en kleding. En vanaf deze maand één dag kdv betalen.
    De ene maand is alles op de andere kan er 750 naar de spaarrekening.
    Wij hebben het geluk van allebei gestudeerd en allebei een goede baan.
    Vijf jaar geleden zaten wij er ook nog niet zo warmpjes bij hoor...

6. A2CA

A2CA Niet meer actief

Nee dat niet op dit moment, maar ik ben wel afhankelijk van toeslagen als we gaan verhuizen, maar ik heb het over 5 jaar, omdat er steeds meer ontslagen vallen, geen werk te vinden, bezuinigingen etc...

7. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ja maar je leeft nu lieve schat,je kunt niet in de toekomst kijken. Natuurlijk is het verstandig om overal rekening mee te houden maar je zo'n zorgen maken steeds is niet goed hoor!

8. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Hier houden we nu ongeveer 1000tot 1500 per maand over.
    We sparen standaard 1000 per maand.

Bijna alles wordt betaald van vl zijn salaris. En blijft mijn salaris over voor leuke dingen. De ene maanf kopeb we meer kleding of bios en uiteten en zo.

Toen ik geen werk had spaarde we maar 500 euro. Gelukkig had ik snel weer werk Nooit verwacht maar toch gelukt.
    Geef zelf ook niet op als je gaat soliciteren. En stuur ook open solicitaties. Zo ben ik ook aan mijn baan gekomen en een paar vrienden/kennissen ook.

9. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Hier houden we 2300 over per maand, als de vaste lasten eraf zijn. We hebben dan 850 voor boodschappen, benzine en alle andere dingen. Er gaat dan nog 300 euro naar een lening bij schoonouders, en we sparen 1200. Is erg veel, maar we werken er ook allebei heel hard voor. Als ons kleintje er is, ga ik terug naar 20 uren werken en verdien ik ook 700 minder, en als je dan de kinderopvang eraf haalt sparen we hopelijk nog 600 euro.

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Zou super zijn. Tegels via mp gekocht. Zitten in de gang te wachten om betegeld te worden sinds juli. Mijn schoonbroer komt gratis regelen. Ze moesten er af want vielen van de muur :(. Elke maand is er wel weer een onvoorziene rekening en nu 5 dec weer . Hoop snel weer te kunnen werken want dit gaan we niet trekken

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ook afhankelijk van toeslagen en maken gebruik van een voorlopige aanslag voor combinatiekorting, ouderschapsverlofkorting en hypotheekrenteaftrek.

Hier net alles op een rijtje gezet en de bedoeling is dat we 335 euro besteden aan boodschappen, 100 euro brandstof (1 auto, andere auto is lease met tankpas), 50 euro extra's/onverwachtse uitgaven.

Dan blijft er nog 100 euro over.

12. MaggieMagpie

MaggieMagpie Niet meer actief

Wij houden ongeveer 1100 euro over voor boodschappen, benzine, sparen. Wij zijn alleen verschrikkelijk slechte spaarders, daar baal ik wel een beetje van.

Respect voor diegene die het met zo weinig moeten redden.

Lioness, heb je al eens gekeken of het jeugdsportfonds wellicht iets voor jullie kan betekenen?

13. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    lieve meid, het enige wat ik kan geven als tip is spaar wat je kunt enmocht er iets kapot gaan pobeer het duurzaam te kopen. hier in huis staan meubels van 10 jaar oud. maar je ziet het er niet aan af.. ook zie je aan de meubels niet hoe wij daadwerkelijk zitten... Maar ik ben blij dat het duurzaam gekocht is want ik kan er nu nog op teren..
    Je weet niet hoe je straks zit. Genieten meid... niet te negatief denken!

14. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    Wij houden na rekeningen, boodschappen enz enz o, o o over ;)

15. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    He potver,ik vergeet steeds te kijken voor je..
    Ik ga m'n best doen om het te onthouden hoor!
    Kun je het verder wel een beetje redden meid (als ik vragen mag)?

Deel Deze Pagina