Vriend heeft 1450 pm, ikzelf uitkering van 400 pm. We hebben 1500 vaste lasten. Dus houden 350 per maand over voor boodschappen, brandstof, huisdieren en kleding.
Wij hebben een inkomen van ongeveer 2700 euro Dit is gebaseerd op onze 2 salarissen Onze vast lasten zijn ongeveer 1700 euro We krijgen per maand ongeveer 200 euro terug van de belasting, dit gaat gelijk naar de spaarrekeing We proberen ook nog 100 euro van onze salrissen te sparen, en dan houden we ong 900 euro over voor de overige dingen Van die 900 euro moeten we ook nog de boodschappen doen, die ongeveer 250 euro per maand kosten en benzine, waar we ook wel ongeveer 250 euro aan uitgeven We hebben 2 autos dus dat tikt wel aan de overige dingen doen we van die 400 euro dan Zo klinkt het best veel, ,maar in werkelijkheid is het sneller uitgegeven dan je denkt We zijn nu met zijn 2'en, straks als de kleine er is, ga ik een dag minder werken, dus dan word ons inkomen al zo'n 200 euro minder, kdv gaat ongeveer 150 euro kosten, dus van sparen zal dan helaas niet veel meer terecht komen ook in aanschaf van leuke dingen zullen we minder moeten gaan doen, want luiers, eten voor de kleine, kleertjes enz zullen ook aangeschaft moeten gaan worden Maar met wat minder moeten we het ook makkelijk redden hoor!
Wij hebben een gezamenlijk inkomsten van circa 3500 euro. Onze vaste lasten inclusief benzine / reiskosten is circa 1500 euro. Dus zo'n 2000 euro houden wij over voor boodschappen, leuke dingen, kleding en sparen. Het grootste gedeelte sparen wij ervan. Maar na mijn verlof (eind sept / begin okt) neem ik ouderschapsverlof op en mijn vriend neemt vanaf januari ook 1 dag ouderschapsverlof. Dus vanaf dan zullen we het met zo'n 600 minder doen.
Zitten jullie soms ook niet te piekeren hoe je financiele toestand kan veranderen met de komst van een kleintje? Wij kunnen prima rond komen hoor, maar soms denk ik wel eens..wat zal dat allemaal gaan kosten??
Wij houden zo'n 600 euro over wanneer alle vaste lasten en boodschappen er vanaf gerekend zijn. We gaan bijna nooit op stap, dit gebeurd echt maar een enkele keer. Voor de rest kosten onze uitjes weinig geld natuurlijk de benzine, wat drinken en soms eten. Maar je kunt het zo goedkoop en zo duur maken zoals je zelf wilt. Over de boodschappen 1x in de 4 weken gaan wij alles halen of wanneer het in de reclame is zoals pakken frisdrinken of vlees dan slaan we veel in. Zo bespaar je en koop je het de 4 komende weken niet eens. Dan zijn we rond de 80 euro uit en soms 100 euro. Wanneer we dan de volgende week gaan winkelen zijn we meestal rond de 40 euro kwijt per keer. Dus tel maar op 40x3 + 100 = 220 euro aan boodschappen. Toilet papier halen we bij de Aldi of Lidl, ook het gesneden vlees en koeken. Kaas kopen we in voordeelpakken. Voor de rest bijna alles A-merk. Misschien scheelt het dat wij vaak makkelijk koken en veel aardappelen eten, maar dan nog dan heb je ook potjes of pakjes vers gesneden groentes nodig. Ook haal ik broden bij de bakker. Voorheen hebben wij ook wel voor 70 euro per week aan boodschappen gehaald, maar we hebben het leren aanpassen. Soms gaan we zonder kar in een winkel zo neem je alleen het nodige mee, want wij hebben altijd voorraad.
Nee nooit gehad. En met 1 inkomen gaat het echt prima. Je krijgt namelijk in elk geval iets van het rijk voor de verzorging per maand en natuurlijk kinderbijslag. Wat ik wel schrikbarend duur vind zijn de kosten voor de peuterspeelzaal.
Ja, over de boodschappen. Er moet gewoon structuur in komen bij ons. Dan koop ik vandaag weer een hele tas boodschappen...en morgen staat mijn vriend weer in de supermarkt boodschappen te doen. Een beetje langs elkaar heen dus.. Dan koop je ook onnodig veel. En de een wil dit eten, de ander weer dat.... Dat tikt ook weer aan. En groenten uit potjes hoef je mijn vriend niet aan te smeren. Jeetje, die eet echt VEEL verse groenten. Ik eet ook veel verse groenten... Dus dat tikt ook aan, ik koop groenten en fruit ook liever bij Lidl. Veeeeel goedkoper!!! En vaak nog beter ook van kwaliteit! Naast ons huis hebben we de Dekamarkt, ze verkopen daar zgn. groenten en fruit van klasse A (hoge prijs!), maar het ligt 9 van de 10 keer hier beschimmeld in de schappen :S :S Vlees moeten wij echt leren inslaan. Gewoon hup de vriezer in. Lekker veel inslaan bij aanbiedingen. Het liefst ga ik voor vlees naar de zwarte markt, echt goedkoop en vaak vers geslacht. Ik vind vlees uit de supermarkt echt zo duur! Drinken hebben we laatst gehaald bij Lidl. Echt 20 pakken Ice Tea Lemon, per pak 45 cent (2 liter pak). Het is nog niet op! Scheelt zo veel. En...ik vind het nog superlekker ook. Ik wil voortaan wel vaker langs de Lidl! Zou zo veel schelen in de kosten. Houden jullie een wekelijks bedrag vrij voor de boodschappen? Of gewoon een maandelijkse pot?
nope ik pieker daar absoluut niet over,. tjah er veranderd een hoop maar je gaat je altijd naar de huidige situatie aanpassen. dus ik sta daar niet eens bij stil omdat ik weet dat het altijd goed komt.
@ Assi: wij hebben de maandelijkse pot. en voor de kleinere boodschapjes die we doordeweeks halen dus groenten en fruit en toetjes enz willen we niet meer dan 20 euro uitgeven.
hey wat goed die lidl online! wist niet dat dat bestond. jammer dat ze niet net als de a.heijn ook je boodschappen aan huis leveren. onze lidl is niet echt in de buurt dus als wij boodschappen halen moet mn arme lieverd altijd met zware tassen sjouwen (we hebben geen auto) en we willen of nou jaaa ik wil zn moeder niet vragen om eens een keer meetegaan want anders gaat ze zich heel erg met onze boodschappen bemoeien en daar heb ik dus geen zin in.
Vind het echt heel knap van sommige hoe ze met een paar honderd euro alles (incl boodschappen) kunnen doen!! Wij doen denk ik per week voor ruim 100 euro aan boodschappen.
gewoon bij de c1000. Kwestie van eten wat er in de aanbieding is en groot inslaan als iets in de aanbieding is, zodat je daar de volgende maand nog profijt van hebt. Dus eik 2 woorden: diepvries en aanbiedingen. Wat kosten aardappels nou eenmaal? en groente die in de aanbieding is en vlees dat in de aanbieding is. Hier trouwens na vast lasten nog een euro of 400 over voor de boodschappen/kleding enz
wij hebben vaste lasten van ong 1300. inclusief 100 euro sparen. dan blijft er zon 5 a 600 over. voor auto rijden dus gas en benzine. en boodschappen en kleding ed. en momenteel zijn we ant verbouwen dus dat moet er ook nog af. nu komt er elke mnd ok nog wel belasting geld binnen en nog kindergeld (krijg je hier elke mnd in dld) maar dat is allemaal zo weg haha maar waar het heen gaat. tis zo snel weg allemaal. vind hier ook de bedragen zo hoog voor de kleuterschool. ze mag dus vanaf dr 3e er al heen maar wij doen dit nog niet krijg er steeds vragen over maar ze doen dus per salaris kijken hoeveel je moet betalen en dat komt bij ons uit op 122 euro per mnd nou vind dit echt veeslte veel dus ze gaat pas vanaf dr 4e naar school net als in ned.
2 volwassenen, 1 baby, 1 hond en 2 katten is onze gezins samenstelling. Inkomsten 1800 euro man 70 euro kindgebonden budget 67 euro zorgtoeslag 120 euro ZEZ uitkering op dit moment. ----- 2057 gem. per maand, excl.mans eigen bedrijf de ene maand 0 en andere maand 400 erbij. vaste lasten(incl. lening )1600 euro excl. boodschappen, benzine boodschappen voor colin 4 pakken voeding en luiers in aanbieding is gem. 70 euro per maand. boodschappen voor onszelf heb ik een max van 200 maar meestal hebben we aan 100 a 150 euro genoeg.. Hoe?? naar de lidl, daar zo goed als alles halen, geen snoep, snaai enz., geen frisdrank (lusten we niet), niet veel alcohol,1 x in de week brood met knakworst, ei ofzo, alle restjes gebruiken ik maak vaak wraps of zelfgemakkte pizza met alles wat nog in de (koel)kast staat . Diepvries groente zakken van de lidl zijn erg goed en lekker makkelijk want het is losgevroren dus kan pakken hoeveel je nodig hebt, 1x per week pasta en niet te moeilijk doen Vlees altijd in voordeelpakken of aanbieding, veel bij lidl en anders bij vomar/deen. Hond krijgt brokken van c1000 en katten variantjes brokjes, 1 x per maand krijgen ze een blik met z'n allen verdeeld over 3 dagen. de rest vangen de katten zelf en donja krijgt regelmatig een kaal bruin broodje en een aardappe voor de lekker, of botjes van de action. 2 voor 0,70 cent. 100 euro benzine en gas en 50 euro extra artikelen meestal drogisterij spul (action, kruidvat merk europrofit!), extra spul voor colin. Ik ga binen kort weer werken (heb 2e sollicitatiegesprek volgende week ,maar zit wel goed) en dan hebben we het eindelijk weer iets breder
En dit snap ik dus niet he. Wij zitten ook gemiddeld op een kleine 1950 euro permaand zonder de toeslagen en krijgen veel minder toeslag of budget dan jullie. Ik snap niet hoe dat verschil zo groot kan zijn. Belastingdienst ik zal ze nooit begrijpen
@ Lexie, jullie werken met z'n tween, toch? Dan krijg je automatisch minder van de belastingdienst. Vind het ook niet eerlijk, maar ja.
Wij hebben een WWB en hebben voor 590 euro vaste lasten en hebben 400 ongeveer over maar moeten we ook nog voor eten We krijgen 1240 euro voor 2 personen En een paar zakcentjes straks als de beeb er is