Wij houden per maand zon 750 euro over voor extraatjes en leuke dingen. Boodschappen reken ik tot de vaste laste dus dat hoef ik hier niet van te betalen. Daarnaast sparen we ook 700 euro per maand.
Ik hou momenteel niets over,kom behoorlijk tekort. Man is vorige maand plots ontslagen en na hem volgde er nog 5. Het is echt afzien nu
Oh balen man En met 4 kinderen, een hele klus zo. Ik houd zelf iets van 200 euro over als ik het netjes doe en tussendoor niet shop voor mezelf. Hoeveel mijn vriend overhoudt, geen idee. Meestal houden we op de gezamenlijke rekening ook wel 100 euro over.
tjee zeg wat een rijke dames, ik ben allang blij dat ik eens uiteten kan!!! :-| ik doe voor 275euro boodschappen is heel simpel, eens permaand inslaan dan ben ik zo'n 80euro kwijt en dan daarna 3x 65euro kan ook minder zijn, gewoon drinken halen, weinig koekjes ipvkoekjes worden het wine gums bv. en dan gewoon bij de lidl en de standaard merken bij de dirk vd broek (boter,frituurolie,groente,fruit) dat haal ik echt niet bij lidl brrr.. naja en zo komen we rond. jullie mogen best storten hoor ahahahahha grapje natuurlijk
Geef je rekeningnummer maar. Ff kijken hoor: ik verdien: 850 euro en daar gaat vanaf: - 250 euro huishoudgeld - 114 euro zorgverzekering - 60 euro drumles geld - 30 euro repeteergeld. - 50 euro internetsparen. Dan zit ik al op 346 euro wat ik nog overhoud. Dikwijls doe ik daar ook boodschappen van. Voorheen storte ik 400 euro huishoudgeld, kun je nagaan. Wij gaan echter nooit op vakantie. En zijn nu aan het sparen voor een nieuwe auto. Het groeit ons helaas ook niet op de rug. Wij letten niet echt op A en B merken in de supermarkt, eerder op wat we nodig hebben. We zijn geen impulsieve kopers. Ook met grotere aankopen kijken we naar kwaliteit en naar de prijs. Dan opzoeken waar een bepaald product het goedkoopst is en daar kopen. Maargoed ik zie dit als een tijdelijke situatie, die hypotheek ophoesten zal de komende 4 jaar zo blijven maar daarna wordt het gemakkelijker. Beiden een HBO diploma op zak waar genoeg mogelijkheden mee zijn, dus ik verwacht dat het allemaal wel iets gunstiger gaat worden. We zijn gewoon nog starters in vele opzichten...
Hoi, ik sta echt te kijken van hoe sommigen voor zeer weinig geld boodschappen kunnen doen... Pfff dat lukt me niet hoor... Heb wekenlijks ongeveer voor 80-90 euro maar ga wel winkelen bij Delhaize of Colruyt (altijd grote pakken) en neem altijd vers vlees, fruit, brood en beleg voor op de boterham... Hou nu eenmaal van vers en dat moet je ook betalen Sparen hier elke maand 100 euro en zien dan wat we overhouden... Is niet veel want zijn ons huis aan het verbouwen!
Lexie: die zez uitkering is mijn zwangerschapsuitkering he, zoals jij je salaris doorbetaald krijgt!! die heb ik deze maand voor het laatst. 70 euro kindgebonden budget komt omdat ik gastouder was het afgelopen jaar, dat zal straks minder worden als ik weer ga werken evenals de zorgtoeslag , dus uiteindelijk komt het wel overeen.
Als ik hier lees zitten wij wel in een heel erg luxe positie zeg Wij houden na het betalen van de rekeningen nog zo'n 1800 euro over voor sparen, boodschappen, 2 auto's tanken en leuke dingen. Toch is het regelmatig op
Jee ik ben bijna trots op mezelf! Ik snap er niks van dat mijn ouders zoveel zeuren dat ik teveel geld uitgeef... Jeetje!! Even kijken, Wij hebben een inkomen van 2200 euro in de maand. Vriendlief fulltime & ik parttime. We zijn met zijn 2e + een hond. Vaste lasten excl boodschappen zijn 1200 euro. Houden we dus 1000 euro over. 85 euro per week aan boodschappen (incl sigaretten voor vriendlief..) en 35 euro per 2 weken aan benzine. 410 euro dus. Houden we dus nog 590 euro over in de maand. Nu is er elke maand wel weer wat natuurlijk, een verjaardag, een dagje weg, een extra rekening etc etc. Maar 400 euro gaat toch wel naar de spaarrekening. Ik vind dus dat ik het goed doe, als ik hier sommige reacties lees.
Ohja, misschien een tip voor de mensen die geld over moeten houden maar waar alles op gaat.... Als je je salaris gekregen hebt, meteen een bedrag naar de spaarrekening... Dit deed ik eerst niet, en toen hield ik dus niets over aan het eind van de maand. Nu doe ik dit sinds 2 maanden en nu lukt het allemaal makkelijk! Je haalt het niet zo makkelijk weer van de spaarrekening af, en ik vind het ook nog eens een super gevoel, die euries op de spaarrekening!
@mellon collie Hoe kan het dat als je een kindje samen hebt dat je dan nog een aparte rekening hebt! Wat sneaky allemaal zeg! Samen wonen samen delen! Jeetje ik heb het vaker gehoort maar vind het nog steeds bullsh**! Je weet niet eens hoeveel hij overhoud per maand...Tsss...
Ik ga elke week naar Delhaize, maar mijn kosten zitten nu rond 40-50 euro (= brood, beleg, vlees, fruit en groenten; kortom, alles om een week te overleven ). Om de twee weken naar aldi en dan heb ik daar rond de 25-30 euro. In het begin zaten we ook veel hoger, maar ik koop nu alleen nog wat we echt nodig hebben en probeer ook meer bij Aldi te kopen. Vers vlees en beleg heb ik ook steeds, maar kijk ik wat in promotie is. Ik probeer ook alleen kleren in solden te kopen. Dan heb je wel niet meer zoveel keuze, maar je bespaart er heel wat op. Ik moet zeggen dat het mij nu al 2x aardig gelukt is. Heb wel tussendoor bij Zeeman leuke bloesjes gevonden voor 3 en 4 euro, ja dat is dan ook solden voor mij he Wij hebben gebouwd en zijn vorig jaar verhuisd, dus veel sparen lukt hier ook nog steeds niet hoor. Als we wat gespaard hebben, werken we weer verder af.
Wij hebben wel nog geen kindje samen, maar wij hebben - buiten de gezamenlijke rekening - ook elk nog onze aparte rekening. Ieder doet met zijn geld wat hij/zij wil. Welliswaar binnen de perken, want natuurlijk moet er ook nog gespaard worden om ons huis verder af te werken.
Wij hebben een inkomen van rond de 2000 euro (in september wordt dat 200 euro minder) en onze vaste lasten zijn 1250 euro. Van die 750 euro moeten we de benzine nog betalen, eten en drinken en overige dingen (kapper, avondjes uit, dat soort dingen allemaal). Vind ik wel te doen.
Aan het begin van de maand geld overmaken naar de spaarrekening is zeker een goede tip. Dat doen wij sinds een paar maand ook. Daarvoor ging altijd alles tot op de laatste cent op.
Het verbaast me trouwens heel erg dat sommige meiden vinden dat ze weinig over houden, terwijl ze iets van 800 euro overhouden (waar benzine en boodschappen enzo dan nog vanaf moet). Dat is toch niet weinig? Dat moet zat kunnen.. Mijn vriend verdient weinig (1300 euro), ik zelf studeer nog en werk erbij (zo'n 500 euro) en we hebben nog wat toeslagen, maar zelfs met dit bedrag moet dat gewoon lukken hoor. Als je van zo'n bedrag weinig overhoudt of niet kan rondkomen, doe je toch echt iets niet goed lijkt me.. Of je vaste lasten moeten heel hoog zijn, maar dan doe je alsnog iets niet goed denk ik.
Wij houden (inclusief aftrek van boodschappen etc) € 1200 over per maand. Hiervan besteden we €600 aan extraatjes zoals kleding, schoenen, dagjes weg, uiteten etc. De andere 600 gaat naar onze spaarrekening.
Poei poei wat een oordelen!! Laat iedereen aub in zijn waarde. Wij hebben een gezamelijke rekening, maar daarnaast ook ieder een eigen rekening. We maken beide elke maand naar de gezamelijke rekening hetzelfde bedrag over om van te leven, sparen en recreeeren. Maar ik hou elke maand ook nog paar honderd euro voor mezelf. Hij hoeft toch niet te betalen voor mijn winkelacties, dagjes met vriendinnen, sauna bezoekjes, etc. Als mijn geld dan op is, is het ook op. Anders ga ik van de gezamelijke rekening helemaal los en betaalt hij er indirect voor. Zou ik me niet prettig bij voelen. Is toch niets sneaky's aan.... En wat ik aan het eind van de maand overhou op mijn eigen rekening (en hij) gaat naar de gezamelijke spaarrekening. Nou hoe goed kun je het regelen??