Hoeveel houden jullie over per maand?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kristel86, 16 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    jeetje, wat een bedragen allemaal.!
    ik ben alleen met mn dochtertje en krijg geen financiele hulp van mijn ex.
    ik heb een inkomen van 1100 pm hiervan wordt huur, telefoon energie enz betaald. ook spaar ik elke maand een vast bedrag voor mijn dochtertje, dit wordt automatisch afgeschreven van mijn rekening.
    daarna hou ik ongeveer €250,- over en daar worden boodschappen, luiers en kleertjes van betaald.
    zelf doe ik eigenlijk geen gekke dingen en de leuke dingen die ik met mn meisie doe hoeven geen of niet veel geld te kosten zoals eerder vermeld.

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.231
    6.092
    113
    Ik heb het even berekend, inkomsten zijn ong 3000 (2300+700) uit 2 inkomens, vaste lasten zijn 2000, boodschappen 400, en elk nog 200 om zelf uit te geven, dus ong 200 om van te sparen (HAHAHA) en leuke dingen samen van te doen. Geen extraatjes in de vorm van kindertoeslag of zorgtoeslag helaas.
    Vakantiegeld, eindejaarsuitkering, bonus en belastingteruggave niet meegerekend. Dat is eigenlijk ons spaargeld.
    We zijn met zn drietjes.
    ff wennen, want een paar maanden geleden hadden we nog 1000 meer.
    Maar ja, ikke wilde toch meer bij mn kleine mannetje zijn, dus daar moet je dan wat voor over hebben. We redden het nu ook nog makkelijk hoor, ben me er wel bewust van dat we het erg goed hebben.

3. Esin

Esin Niet meer actief

Heel eerlijk gezegd weet ik dat niet precies...

Onze vaste lasten zijn meer dan 2000 euro en dan komt daar nog benzinegeld en boodschappen bovenop..

We sparen niet en ik denk dat we elke maand 1500 a 2000 euro overhouden.. Dat geld gaat allemaal op aan boodschappen, benzine, kleding, eten buiten de deur, rijlessen enz..
    Ik let eigenlijk nooit op hoeveel geld ik uitgeef bij boodschappen, maar het is in iedergeval genoeg en teveel!!!

We gaan voortaan ook vast 200 euro per maand sparen en een stuk zuiniger leven, zodat als we geld overhouden aan het eind van de maand dat ook bij het spaargeld kunnen gaan leggen..

4. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Wij houden ongeveer 5 dagen over na ons geld... :)
    (weet niet of hij al gemaakt is a la loesje: aan het eind van mn geld houd ik altijd een stukje geld over)

5. MamavanRowan

MamavanRowan Actief lid

9 jun 2009
    205
    0
    0
    voorlopig thuisblijfmama
    Zeeland
    Wat een bedragen allemaal,wij hebben 1 inkomen van 2200 euro per maand waarvan 1500 euro vaste lasten (hypotheek,energie,verzekeringen,sparen,abonnementen enz.)

Die 700 euro die over is,is meestal wel een heel eind op,benzine,boodschappen,pampers,luiers enz. tikt best wel door vind ik...maar wij kunnen ook veel zuiniger doen want als je soms ziet waaraan het allemaal opgaat;)

Besef wel dat er heel wat mensen zijn die het met (veel) minder moeten doen,ik vind dat echt knap...

Groetjes

6. Humphy

Humphy Niet meer actief

Herkenbaar. Vriendlief heeft 1500,- en ik heb huisvrouwengeld enz.. Helaas gaat dat ook verdwijnen :(
    Wij zijn met zijn vieren.
    We houden ong...200 over in de maand.

7. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

zo jullie verdienen best veel!
    over de boodschappen, daar wilde ik wel op reageren, dat sommigen verbaasd zijn over hoe je boodschappen doet met 300 euro..

- ik denk bij alles na voor het koop, en koop het bijna altijd allemaal bij albert hein. dus zoveel mogelijk 1 winkel ingaan. ik gebruik de zelfscanner dus ik kan bijhouden hoeveel ik uit ga geven.
    -mijn man is vegetarisch dus kopen we van dat nepvlees, kost 2,50 per maaltijd.
    - ik koop weinig pakken drinken alleen voor bezoek, wij drinken koffie thee of limonade.
    - we kopen brood bij appie op ma di of woe en dat vriezen we in, 3 broden voor 2 euro en daar doen we een week mee.
    - we kopen veel goedkope merken als euroshopper of het eigen merk.
    - ik koop geen koekjes chips of alcohol.
    - ik koop wcpapier en luiers in de aanbieding.
    - ik heb zo lang mogelijk bv gegeven en nu geven we een goedkoper soort kunstvoeding namelijk van bambix zuigelingenmelk, eerst die van nutrilon een tijdje en sinds hij 5 mnd oud is kopen we die bambix (8,50 ipv 15,50)
    - ik koop (heel soms) ook wel eens wat dingen bij de aldi of bij de lidl.
    groetjes

8. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Wij hebben een inkomen van 2500 euro, we werken allebij.
    Onze vaste lasten zijn 1400 euro.
    Daarnaast sparen we 250 euro, + 30 euro voor de kleine.
    Benzine 120 euro.
    Boodschappen 300 euro.

Dan houden we nog 400 euro over voor leuke dingen, verjaardagen, kleding enz..
    Meestal houden we daarvan ook nog eens 200 euro van over wat ook op een andere spaarrekening gaat.

Moet zeggen dat we niet extreem veel geld uit geven, niet dat we heeeeel zuinig leven. Maar we letten wel op wat we kopen.
    Boodschappen doen wel alleen bij de Liddle of Aldi, grote uitgaven denken we eerst goed overna.
    We hebben een tijd gehad dat we met 1 inkomen rond moesten komen en dat was echt veel minder dan dat we nu hebben. 1200 euro.. Dus nu hebben we het een stuk breder, maar daardoor weten we wel hoe we zuinig moeten leven.

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Deze maand even helemaal niks :( 2 auto's weg voor grote beurt, oven kapot, kat flink ziek en een hele dure bekeuring blehhhh

10. Esin

Esin Niet meer actief

Hier ook niet hoor...

Ook een hele leuke boete binnengekregen van 350 euro.. :)

En we zijn de tuin aan het opknappen...

Volgende maand gaan we een babykamer aanschaffen en alle andere spulletjes die we nog nodig hebben voor de baby..

En daarna is de badkamer aan de beurt voor een verbouwing..

Dus verlopig even niet sparen hier... ;)

11. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

400 euro met een sociale dienst uitkering

* Is dit een bedrag ontstaan uit 1 of 2 inkomens?
    -uitkering
    * Kom je makkelijk rond van dit bedrag of zit je aan t einde van de maand toch te sukkelen met het geld?
    -ligt eraan als we geen toevallige rekeningen krijgen,dan gaat het goed
    * Hoeveel mensen worden onderhouden met dit bedrag?
    -Nu nog 2 straks 3
    * Doen jullie veel leuke dingen samen/als gezin en zoja, wat dan?
    -Niet echt we zijn niet echt people persons

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Mijn man verdiend 1300 euro, ik zo'n 1000 euro, dus samen 2300 euro. Toeslagen heb ik niet meegerekend.
    Vaste lasten zijn rond de 1400 euro. 'k Moet 'm lijstje eerst weer even bijstellen aangezien we een grotere auto hebben gekocht en op diesel.
    Boodschappen geven we 200 euro aan uit en we proberen hier alles van te doen. Dus ook hondenvoer, wasmiddel, toiletartikelen, enz.
    Misschien dat we er soms 50 euro overheen zitten. Ben van plan 't vanaf deze maand weer netjes bij te houden.
    M'n man heeft een half jaar zonder werk gezeten dus al onze reserves zijn op, dus moeten weer een nieuw spaarpotje opbouwen.
    Benzine gaat hier een hoop doorheen. Eerder 75 euro per week, dus 300 euro per maand. Nu even afwachten met onze diesel, 'k denk dat we op 60 euro per week uitkomen.
    Ik denk dat we zo'n 400 euro over kunnen houden. Uitgaan of uiteten doen we bijna nooit. Kleding kopen we weinig en we moeten nu hard sparen met een kleine op komst.

13. Humphy

Humphy Niet meer actief

Zijn er nog meer die het met ongeveer 1500 moeten doen?

14. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Nadat alle lasten zijn betaalt per maand houden we per maand +/- 1000,00 (daar komt meestal nog wat bij van de belasting +/- 150,00) over om boodschappen en andere dingen van te doen. We zijn geen vakantiegangers, we gaan liever een dagje weg.

2 inkomens
    * Kom je makkelijk rond van dit bedrag of zit je aan t einde van de maand toch te sukkelen met het geld?
    Meestal komen wij makkelijk rond (soms als er iets kapot is zitten we krapper bij kas)
    Tegenwoordig met zijn 3-en
    We doen niet extreem veel dingen, maar gaan soms wel eens een dagje weg (valkenburg of dierentuin oid). Nu zijn we bezig met een grote voliere te bouwen, dus daar zijn we voor aan het sparen.

15. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

wij houden per maand nu nog ongeveer 600 euro over. (dit is dan wel met alles eraf, dus ook de boodschappen!) samen brengen we 2200 euro binnen. (ik werk erg weinig nog) met de komst van de baby wordt het bedrag dat we overhouden gehalveerd, maar we hebben pas net een huis gekocht dus heel slecht vind ik het niet.

uit 2 inkomens, een van 40 uur en een van 10 uur per week

we komen gemakkelijk rond. als iets vervangen moet worden hoeft dat meestal niet van het spaargeld.

nu nog net 2 personen.

ja heel veel, we leven echt vrij luxe vind ik. veel naar de bioscoop, dagjes weg, reizen, enz.

16. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    Ik had even een vraagje misschien dat jullie er een antwoord op hebben...
    ik werk nu nog fulltime ( 38 uur p.w. )
    als ik bevallen ben ( testjes geven nu licht pos. aan ;) ) dan wil ik parttime gaan werken nl +/- 2 dgn.
    dan ga je er idd wel flink op achter uit qua loon inkomen
    wordt dat ergens anders mee gecompenseerd? dus bijvoorbeeld met je renteaftrek voor het huis, kinderbijslag of iets anders?
    ben een leek op dit gebied dus alle tips zijn welkom hihi!

17. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    @ dag.
    Als je minder dan 6000 euro per jaar gaat verdienen, heb je recht op algemene heffingskorting. Dit gaat via de belastingdienst. Ik werk niet en krijg 167 euro per maand.
    De kindertoeslag (ook via belasting) gaat omhoog, het zelfde met de zorgtoeslag.
    Kinderbijslag is een vast bedrag per 3 maanden (ongeveer 190 euro)
    De hypotheekrente veranderd niet, althans hier niet.

18. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land

is het niet zo dat je hypotheek aftrek dan anders wordt aangezien je inkomens veranderen?:(

19. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Mijn man en ik verdienen bij elkaar zo'n 2400 euro. Als daar alle maandelijkse dingen vanaf gaan (Vaste lasten, boodschappen, soms een keer kleding of andere dingen) dan houden wij best veel geld over. Ik heb het nooit geteld maar als ik alle vaste lasten bij elkaar opreken blijft er tussen de 500 en 1000 euro over in de maand. Maar een groot deel van wat over is dat zetten we maandelijks apart op de spaarrekening.

20. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland

Kaufland is super! Daar ga ik elke week heen!!!
    Als je ziet voor welk geld ik daar mijn winkelwagen kan vullen t.ov. van Belgie of Nederland... Bij Kaufland kan ik meer aankopen doen!

Deel Deze Pagina