ik ben eens goed aan het opletten wat we allemaal uigeven in een maand; dus alle boodschappen bonnetjes worden bewaard, maar ook aan prul, verjaardagen, kleding enz enz. En nu vroeg ik me af: hoeveel houden jullie over nadat alles eraf is? Dus ook gemiddeld aan boodschappen, tank, telefoon. Dus wat kun je echt uitgeven aan leuke dingen, kleding, verjaardagen, aankoop voor in huis enz enz. ben benieuwd wij houden ongeveer 550 over om aan leuke /'onnodige' dingen te besteden gr bengel
Is daar sparen ook al vanaf gegaan? Wij houden nog wel wat meer over, maar daarvan gaat bijna alles naar de spaarrekening, omdat we een compleet nieuw huis moeten inrichten. En we hebben nog geen kleine, dus vraag 't me over een jaar nog maar eens
daar is 250 spaargeld onze rekening en 50 euro spaarrekening Finn vanaf ja. vorig jaar hadden we 900 over, maar ja, ben dan ook 350 netto minder gaan verdienen met 8 uur minder werken
eigenlijk helemaal niks op dit moment. Ik zit in de ziektewet met zwangerschaps klachten. En voor de baby (onze 2de)moet er ook nog veel aangeschaft worden. Dus nee, op het moment houden we eigenliijk geen drol over. om het kort door de bocht te zeggen. Maar als je nog kunt lachen ben je nog best rijk. Liefs Janna
daar heb je gelijk in janna. Zo te zien gaat t ons eigenlijk niet slecht af .... hoop dat er snel goede tijden voor iedereen gaat komen, maar k hou mijn hartje vast
wij houden op dit moment ook niet veel over we hebben een huis gekocht en we zitten in een crisis me vriend heeft veel minder uren iedere week. we kunnen wel ruim leven maar ik hou gewoon van zuinig leven
Hier ook een nieuw huis in het verschiet (december de sleutel) dus alles wat we over hebben (is niet zo heel veel ) gaat naar de spaarrekening voor de inrichting straks. Hoewel een deel van de spullen wel meegaan, moet er ook een hoop bij komen... en vloeren, gordijnen, verf, bankstel... tja, hoe goedkoop we veel ook zullen kopen, al met al kost het een hoop. En dan heb je natuurlijk nog de luxe dingetjes, het wensenlijstje... Dus zelf lekker shoppen, zit er niet echt in, alleen als er echt hele goede aanbiedingen zijn, haal ik weleens wat voor mezelf.
Verschilt bij ons per maand.. De ene maand 1000 euro en de andere maand 200.. we proberen zoveel mogelijk een spaarpotje te houden voor extra dingen zodat we gemiddeld elke maand hetzelfde bedrag extra hebben.. Straks als ik weer ga werken hebben we het weer wat breder, hoewel ik nu ook niets te klagen heb.
Wij hielden 2 maanden terug eigenlijk niks over we hebben net een giga verbouwing achter de rug van ruim 15.000 euro. Maar nu houden we zeker 1000 euro of meer over per maand met boodschappen enz eraf. We sparen veel maar geven ook gerust geld uit aan kleding,uiteten enz
Wat verdienen jullie dan in godsnaam, als je 1000 euro over kan houden??? Wij houden gemiddeld zo'n 350 euro over. Dit is na aftrek van werkelijk alle vaste lasten en sparen.
Bij ons nu nog ongeveer 500 euro, maar sinds kort ben ik beheerder van een dienst en kan flink oplopen maar dat is volgend jaar pas, vanwege promotie die ik nog moet uitvoeren. Als het goed loopt, kan ik zelfs 2000 euro overhouden. Maarja dat is afwachten.
mmm wij houden ongeveer 800 euro over om andere dingen te doen maar nu zetten we dat allemaal apart omdat we een nieuwe inrichting en auto willen kopen
diegene die het niet precies weten wat ze uitgeven: ik kijk graag dubbeltje op zijn kant (niet voor leedvermaak, maar voor tips) en ik ben dus een kasboek gaan bijhouden en toen ging ik van de 700 euro over naar de 550 euro over...ik vond t weinig, maar volgens mij is het aardig gemiddeld. Kijk sommigen houden 1000 euro over, maar dat zouden wij ook over houden als ik 32 uur zou werken, maar dat werk ik niet. Er is dus sprake van een scheve vergelijking, maar was gewoon benieuwd naar het vrij te besteden bedrag én of jullie dat daarmee redden dan.. en helaas is het waar: jonge ouders hebben t niet zoooooo breed gemiddeld gezien.