hoeveel houden jullie over voor de extra'tjes, kleding enz enz

Discussie in 'De lounge' gestart door bengel, 22 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Wij houden +- 750 euro over. Dan gaat er nog 250 euro af om te sparen. Dus we houden 500 euro over voor verjaardagen, shoppen, plotselinge accepgiro's die nog betaald moeten worden:((h&m bijv.):).. Of nieuwe schoenen, nieuwe jassen.
    En deze maand zelf bijna 200 euro extra, kinderbijslag komt er weer aan!! :D:D:D:D:D:D:D:D. Mn zoontje is over paar weekjes jarig, dus het word ook een dure maand!

En ik vind het heerlijk om wat geld over te houden. Hebben dr dan ook hard ons best voor gedaan! Heb pas sinds afgelopen maart mijn diploma + baan. Voor die tijd hadden we minder dan de helft van wat we nu hebben.

Ik werk 27 uur, mn vriend 36 uur.

2. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Jeetje ik vind dat sommigen echt heel veel geld overhouden voor extras in tegenstelling tot wat ze sparen! Ik zou dan persoonlijk kiezen voor meer sparen.
    Ik zet elke maand 550 euro op de spaarrekening en reserveer 150 euro voor extras. Houd dus zeg maar 700 euro over buiten alle vaste lasten.
    Sparen vind ik heel erg belangrijk en veel extras hebben wij niet nodig, vandaar. :D Van die 150 euro houd ik vaak nog 50 euro over trouwens, wat dan ook weer naar de spaar gaat. ;)

3. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    duchess, de reden dat wij 250 euro sparen in tegenstelling tot 500 euro vrij te besteden doen wij, omdat we gewoon alles willen kunnen kopen, en niet dat we dan moeten denken "kan niet, want dat geld gaat naar de spaarrekening".

Ik geniet liever nu van het geld, dan pas over 10 jaar, nadat ik het heb gespaard en het geld is tegen die tijd veel minder waard.
    nee, laat mij maar lekker shoppen en dingen voor ons huis kopen. Wel nuttige dingen natuurlijk! we kunnen gewoon het geld goed genoeg gebruiken, en natuurlijk, als er wat overblijft gaat dat ook naar de spaarrekening!
    en bovendien 250 euro sparen is nog niet verkeerd!!

4. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Als mijn vriend geen overwerk heeft dan houden we nu ong. 200 euro per maand over, maar de laatste maanden heb ik die steeds gebruikt voor de uitzet, en de komende maanden zal ik die weg moeten zetten om het kdv vooruit te betalen (krijg de bel. toeslag pas later terug, het kdv moeten we vooruit betalen voor de volgende maand)

Als ik straks na mijn verlof weer ga werken, ga ik minder werken en zijn we die 200 extra, kwijt aan kdv.

Dus voorlopig even geen extra's voor ons. Alleen als er dus overwerk, 13de maand of vakantiegeld is, dan hebben we extra.

Ik ben van plan om straks als kindje er is, de kinderbijslag weg te zetten op de spaar, voor later als kindje groot is/studeren/dat soort dingen.

5. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    ik verdien nu ook iets minder omdat ik minder werk (van 24uur naar 16uur is ouderschapsverlof, dus die 24uur heb ik nog wel) ik zei tegen mijn vriend: of we geven 150euro in de maand uit aan oppas of ik ga minder werken en dan verdien ik dat ongeveer minder. dan ben ik liever zelf thuis (als het kan enz.)

6. meggytje

meggytje Actief lid

3 okt 2008
    296
    0
    0
    Meppel
    Wij houden per maand €1000,= over. Daarvan gaat €250,= naar de spaarrekening en de rest gaat op aan cadeau's, kleding, boxen, etentjes, ed. Waar we zin aan hebben kopen we.
    Zo kopen we de ene maand een tv en dan twee maanden ff niets dan kunnen we de ketel zo betalen, ook een vaatwasser is zo contant betaald. Winterbanden? Doen we zo...
    Nou scheelt het ook wel eens stukje dat mijn man in de wit- en bruingoed zit! ;)

Wij vinden het ook zeker wel belangrijk om geld achter de hand te hebben, maar we willen ook nu genieten van het geld. Zolang we allebei nog goed gezond zijn doen we dat ook lekker.

7. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    ik wordt hier idd ook depri van:p momenteel ben ik nog onze auto aan me vader aan het afbetalen dus dat is 200 euro per maand...dus momenteel kunnen we niet sparen...verder heb ik iedere maand ongeveer 600 euro te besteden en daar moeten ook de boodschappen nog van betaald worden...

het enige wat ik momenteel spaar dat is via me werk spaarloonregeling...maar als dat vrijkomt houd ik dat appart voor later voor noa..

8. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Lijkt me wel lekker hoor, om het zo uit te geven!! :)
    Maargoed ik doe het echt expres niet op die manier, omdat ik zoveel wensen heb. Ik wil gewoon zoveel mogelijk sparen. Sowieso nu met de baby op komst wil ik altijd een flinke buffer hebben. En daarbij wil ik een mooie nieuwe auto en meer van zulke dingen die je niet 1,2,3 koopt. Daarom zijn wij juist heel erg zuinig. En ondanks dat kopen wij ook wel wat we willen, we willen alleen niet zoveel. :D

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.827
    4.200
    113
    Tja maar hoe groot moet je spaarrekening zijn?!?!
    Als je een goede buffer achter de hand hebt (dan denk ik aan zo'n minimaal 15.000 euro) vind ik het zonde om veel te blijven sparen.
    Lekker uitgeven en genieten zou ik zeggen hoor!

10. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    lynn77 wij krijgen eerst de kinderopvangtoeslag van de belastingdienst en daarna wordt pas het kdv afgeschreven....raar dat je het moet voorschieten.. wij krijgen ongeveer de 20e of 21e geld van de belasting en eind van de maand wordt het afgeschreven..

11. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Nou momenteel houd ik niets over en moet ik zelfs mijn spaargeld gebruiken om rond te komen. Maar dat zal vast wel weer veranderen. Maar helaas zitten er nu niet zoveel extra'tjes voor ons in.

12. danip

danip Niet meer actief

Wij houden per maand ongeveer 700,- over. Dan zijn de boodschappen er al af. Maar we werken nu ook nog beide 40 uur, dus tja ;)

13. Esin

Esin Niet meer actief

Hier ook...

We zijn nu de kleine klusjes aan het aanpakken, maar de kleine dingen kosten juist zoveel geld...

En over een halfjaar willen we de hele badkamer aanpakken, maar daar ga ik nu vast geld voor opzij zetten..

Verder heb ik ook kosten van rijlessen en met boodschappen doen kijken we eigenlijk ook niet naar de prijs..

Ik zou het eigenlijk echt niet weten hoeveel we precies overhouden.
    Als ik iets nodig heb dan pin of pak ik geld en het is er eigenlijk altijd.. :)

14. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Sidmik daar heb je wel gelijk in natuurlijk. Al zou ik zelf wel doorsparen maar wel wat minder. ;)

15. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    750,- sparen

600,- voor leuke dingen kleding etc.

16. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ja maar de allereerste betaling is bij ons dus aan het kdv eind december, en de toeslag kan ik pas aanvragen voor 2010, dus de eerste toeslag zal pas eind januari komen, snap je, omdat ik half januari weer aan het werk ga, daarom vallen wij er nu net naast...tenzij ik in december al de aanvraag voor 2010 kan doen en de belastingdienst al in december gaat betalen voor januari, maar ik ben bang van niet...nou ja ik zet het in ieder geval opzij, zodat ik niet voor verassingen kom te staan, is de BD wel sneller met betalen, dan is dat mooi meegenomen, maar ik ga er nu gewoon niet van uit.

17. Merijn

Merijn Niet meer actief

#57 Merijn, 23 sep 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 sep 2009
    Tsja, zoals al eerder gezegd, hoe groot moet je buffer zijn? Ons buffer is ruim voldoende (ruim meer dan de norm volgens het nibud) dus waarom zouden we niet genieten van het geld wat we verdienen? En wat betaal jij van je spaarrekening? Als je bijv. een autostoel moet aanschaffen voor je kind, gaat dat dan van die 150 euro of moet je dat dan van de spaar afhalen? Wij betalen dat dan van het geld wat we overhouden iedere maand en daar zit denk ik ook een groot verschil in.

Om nog even antwoord te geven op de vraag. Wij houden zo'n 400 euro per maand over voor extra dingen. Maar ik moet zeggen dat het erg snel opgaat en ik betwijfel of we niet minder overhouden dan dit. Momenteel hou ik een kasboek bij om het eens goed uit te zoeken want volgens mij zijn we gewoon te veel geld kwijt aan boodschappen en verzorgingsproducten (vooral voor mn zoontje).

Wij sparen momenteel niet, maar zoals al genoemd hebben we al een grote buffer en het vakantiegeld en de 13e maand gaan wel naar de spaarrekening. Daarbij studeer ik en leven we dus van 1 inkomen. Als ik straks ook een baan heb, zullen we van het extra inkomen wel weer wat gaan sparen. Oh overigens gaat de kinderbijslag ook naar de spaarrekening (maar dan op een andere rekening voor mijn zoontje).

18. Merijn

Merijn Niet meer actief

Misschien moet je ook eens een kasboek bijhouden ;) Ik denk dat veel mensen in dit topic ook niet juist zitten met hun schatting hoor.

Wordt er bijvoorbeeld ook rekening gehouden met rekeningen die niet maandelijks binnen vallen? Gemeentelijke belastingen bijv.? Dat zijn bedragen die hier eens per jaar worden betaald, maar ons wel omgerekend 80 euro per maand kosten. Dat heb ik dus allemaal al afgetrokken van ons maandinkomen. Dergelijke vaste lasten hou ik al ruim een jaar bij en ik was in het begin echt een heel aantal cruciale dingen vergeten...

19. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Wij hebben het nu al een paar maanden uitgerekend,

Wij sparen ieder 750. p/m en hebben dan nog 100 p/w over voor extra. Best veel, maar we werken allebij nu nog minimaal 40 uur p/w/

liefs xx

20. bengel

bengel Niet meer actief

Lilo, ook wij kopen alles contan en hebben geen leningen, als we geen geld hebben, doen we ook geen aankopen. Stel dat auto stuk gaat enw e hebben echt geen geld, dan MOETEN we lenen, omdat ik echt auto voor werk nodig heb, maar dan lenen we zo min ogelijk en kopen we een zo goed koop mogelijk goed functionerend autootje..
    maar we hebben nu een volvo met pas 81000 op teller, dus die gaat nog wel effe mee..gelukkig..

Deel Deze Pagina