Onzeker over aanname tot opleiding.

Discussie in 'De lounge' gestart door Mams136, 24 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hoi meiden,
    Ik moet even van me af schrijven.
    Ik ben begonnen met rijlessen zodat ik mijn rijbewijs kan halen en volgend jaar september kan beginnen met de 1jarige opleiding tot kraamverzorgster.
    Helaas is het financieel moeilijk om op hoog tempo te lessen dus ik vrees dat ik op zn vroegst pas in februari op kan.

Nu ben ik echt superbang dat als ik me in december ga inschrijven voor de opleiding dat ik dan geweigerd word omdat ik nog geen rijbewijs heb...
    Heeft iemand hier ervaring mee?

2. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

15 jun 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    even een vraagje 1 jarige opleiding maar?
    zonder vooropleiding enzo?
    want dit lijkt me ook een erg leuk beroep.
    mischien dan je me een pm kan sturen met wat info.

alvast bedankt

3. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    ik denk dat het nog wel mee zal vallen , denk niet dat je daar op afgewezen word hoor . Misschien kan je eens naar de school bellen om te voor te leggen wat je dwars zit ?!

maar inderdaad waar zou je die opleiding gaan volgen dan ?
    zie dat jij in de achterhoek woont dus mss is het dan wel in de buurt en voor mij ook aantrekkelijk :D

4. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Het graafschapcollege in Doetinchem biedt een 1jarige opleiding tot kraamverzorgende aan zal ff link zoeken.

Dit staat op de site van het graafschapcollege in Doetinchem:
    Niveau: 2

Crebocode: 92640
    (1-jarige opleiding Helpende Zorg en Welzijn niveau 2 met deelkwalificaties Verzorgende niveau 3)

Wat doe je als kraamverzorgende?
    Je wordt ingezet bij een gezin in de periode tijdens en na de bevalling. Jouw voornaamste taak is de zorg voor moeder en kind. Ook geef je voorlichting en advies. Je biedt ondersteuning in het huishouden en zorgt ervoor dat het gezin aan het einde van de kraamperiode zelfstandig kan functioneren.
    Wat wordt er van je verwacht in dit beroep?
    Allereerst is het belangrijk dat je goed met mensen om kunt gaan. Je kunt je goed inleven in dat wat er omgaat in de moeder en het gezin. Je kunt goed met een pasgeborene en overige kinderen omgaan en je ben ik staat van de geboorte een feest te maken. Daarnaast wordt er van je verwacht, dat je met kennis van zaken je beroep uitoefent vanuit een professionele houding. Je kun je snel aanpassen aan steeds wisselende omstandigheden: je bent praktisch en handig. Je houdt in je werk rekening met de wensen en privacy van het gezin.
    Opleiding
    De opleiding duurt één jaar. Je kunt de opleiding volgen via de deeltijd BOL (leren en stage). Bij de deeltijd BOL wordt het werken in de praktijk, elke 4 werken afgewisseld met 1 hele week theorie op school. De mogelijkheden om deze opleiding in de BBL-variant ( werk en leren) te volgen zijn zeer beperkt. Dit kan alleen als jezelf een opleidingsplek hebt geregeld. De lesdagen zijn twee aaneensluitende dagen per twee weken. Daarnaast werk je of loop je minimaal 20 uur stage per week. De opleiding is opgebouwd uit deelkwalificaties. Je krijgt aan het einde van de opleiding een diploma Helpende met een aantal certificaten van deelkwalificaties van de opleiding Verzorgende.

Bol-deeltijd
    Dit is een studieprogramma in de beroepsopleidende leerweg (deeltijd).
    -------------------------------------------------------------

Je kunt via de Liemerscare ook in Arnhem de opleiding volgen als BBL, dit is dan uitsluitend via Liemerscare te doen.
    Hier kan ik nu even niks over vinden.

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek

Het gaat er dus om dat er als eis is dat je een rijbewijs hebt.
    Maar ik heb hem dan toch in september wel, dus zou dat dan uitmaken?

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik denk dat het een probleem kan zijn omdat je tenslotte tijdens je opleiding veel stage loopt (waarvoor een rijbewijs noodzakelijk is). Maar het lijkt me beter als je ze even belt en ze dit probleem voorlegt.

7. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Dat is het hem nou juist, in september heb ik em echt wel!
    Misschien idd toch maar ff bellen.

8. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    klavertje4:
    Ik heb de opleiding ook in 1 jaar gedaan. Daar hoef je geen specifieke vooropleiding voor gehad te hebben.

Tip: vraag er eens naar bij diverse kraamzorginstellingen want die vergoeden vaak de opleiding en daarna heb je direct een vast contract bij die instelling. Zo heb ik ook mijn opleidigng gedaan. Je opleiding word dus helemaal vergoed, de uren die je stage loopt worden gewoon betaald en daarna heb je direct een vaste aanstelling! Beter kan niet.

ps als je meer wil weten mag je me ook altijd pb en

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

Oh op die manier... Dan zou het flauw zijn als ze je daarop afwijzen vind ik :) Even bellen inderdaad!

Deel Deze Pagina