Er zijn plannen om vanaf 2013 de ouderschapsverlofkorting af te schaffen. Zou het dan interessant zijn om volgend jaar zoveel mogelijk van mn ouderschapsverlof op te maken om hiervan zoveel mogelijk te profiteren? Ik ben 8 uur minder gaan werken, maar dit jaar doe ik daarvan 4u ouderschapsverlof en 4u van de overuren die ik nog had staan. Het idee was dat ik dit wel 3 jaar vol kon houden (hopelijk tot een volgend verlof ) Maar misschien kan ik volgend jaar beter 8u ouderschapsverlof opnemen. Of denken jullie dat de korting alleen wordt afgeschaft voor "nieuwe gevallen" en dat je je bestaande ouderschapsverlof nog op kan maken volgens de oude regeling?
geen idee, maar lees even mee. Als het echt afgeschaft wordt dan lijkt het me zeker slim om zoveel mogelijk op te maken. Ik wilde het eigenlijk ook zoveel mogelijk rekken tot een volgende!
Ze gaan het inderdaad afschaffen voor 2013, dus volgend jaar kun je er nog gebruik van maken. Volgens mij geldt de afschaffing voor iedereen, dus ook als je nog OV hebt staan. Ik neem volgend jaar mn OV wel op, mede om die reden. Tis een hoop geld wat je laat liggen en zo is het voor ons financieel te doen, zonder die korting is het n stuk lastiger
ik neem nu een halve dag per week op, meer zou geen optie zijn dan moet ik zowat een jaar vrij nemen om van beiden het verlof op te kunnen maken. Als in 2013 die korting eraf gaat en ik het verlof stop staat er wel tegenover dat ik in ieder geval voor de jongste meer uren kdv zou moeten doen en dat gaat me meer kosten dan wat ik nu aan korting krijg. Dan maar wel het verlof en niet de korting. Ben ik de komende 7 jaar elke vrijdagmiddag bij huis, is wel handig met die vrije middag bij de onderbouw op school.