Hoeveel houden jullie over, werkende mama's?

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Trotsemamsvan2, 7 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.251
    36.055
    113
    Aangezien de eerste quote over mij ging wil ik hier even op reageren. Mijn man gaat sowieso 4 dagen werken en ik blijf 3 dagen werken. Zijn we allebei lekker vaak bij de kids. En mij hoor je zeker niet zeggen dat ik beter voor de kids kan zorgen dan mijn man. Hij is een supervader (alleen borstvoeding wordt wat lastig). Maar ik zou niet meer willen werken dan 3 dagen, omdat ik de rest van de week graag zelf bij mijn kids ben.

2. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik hou alles van mijn loon over hebben de opvang samen met onze beste vrienden geregeld mijn vriendin en ik werken alle 2 in de thuiszorg ik voor 16 uur (eerst 24uur) en zij heeft een nul uren contract.
    Ik werk niet meer dan 2 ochtenddiensten door de week (voor de rest avonden en in het weekend) de dagen die ik thuis ben of avonddienst heeft kan mijn vriendin werken en komt haar dochtertje bij mij.
    Echt een super oplossing en erg gezellig! Ook onze dochtertjes hebben het super naar hun zin.

3. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Na alle voors en tegens tegen elkaar af hebben gewogen, plus het feit dat er bezuinigd gaat worden op de kinderopvang... hebben mijn man en ik besloten dat ik helemaal thuis ga blijven...

In het eindeffect zou ik (na alle berekeningen) bij 2 dagen werken maar voor € 100,- meer heen werken gaan dan als ik thuis blijf... Voor die € 100,- voed ik mijn kind liever zelf op.

4. Delilah

Delilah Niet meer actief

Ik geloof dat je leeft naar wat je krijgt en gewend bent. Mijn man en ik hadden allebei een fulltime baan, hij verdiend erg goed, ik mag ook niet klagen. We woonde in een appartement en alles wat binnen kwam ging op.

Toen kregen we 1 kind, woonde nog steeds in het appartement en ik ging 20 uur werken en alles wat binnen kwam ging op.

Nu wonen we in een nieuwbouw eensgezinswoning, hebben inmiddels 2 kinderen, ik werk nog altijd maar 2 en halve dag en wat binnen komt gaat op.

Mijn loon gaat voor een groot deel naar het kdv maar er blijft toch een paar honderd euro van over. Hiervan betaal ik het auto rijden, doe een keer de boodschappen en dan is het vaak wel op. Van mijn man z'n salaris worden alle vasten lasten betaald en de extra dingetjes.

5. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Dit doen wij ook!
    Alleen werk ik 4 dagen in 3,5 dag (32 uur). Maak iedere dag een uur extra zo kon ik een extra halve dag thuis zijn.
    En mijn vriend is dus ook een dag thuis, en ik vind het heel fijn voor mijn zoontje dat hij ook tijd alleen heeft met zn vader!

Deel Deze Pagina