smoekie ik snap wel wat jij bedoelt, ik ben ook van mening dat wij maar 1 keer leven en als jij dat kan betalen...waarom zouden dan jouw kinderen iets moeten missen? als ze nou niet lekker en gezond eten, bij papa en mama thuis? wanneer dan? maar ik ben in principe absoluut tegen het vernitigen van voedsel, ik zou maar eens proberen een beetje te minderen, een heel klein beetje, en als het iets extra is maar nog goed om te eten...niet weg gooien...het is zonde, echt heel erg jammer.
heb je ook 100% gelijk in hoor, ik (en ik niet alleen) vindt het ook altijd zonde om eten weg te moeten gooien... maar ja, ik kan er gewoon niets aan doen dat ik zoiets heb van als ik of ed of de kids of wie dan ook zin heb in een broodje warm vlees of ros of wat dan ook wat we op dat moment wat meer eten dan "normaal" het er moet liggen en niet dat je ergens zin in hebt, en het er niet is. want dat is meestal zo... haal je iets een keer niet (heb ik vaak genoeg gedaan juist omdat het toch weg ging) werd er ineens gevraagd of er geen frican of ros was, of dat ik zelf ineens weer zin had in een broodje tartaar
Haha bedoelde het ook niet lullig maar dat was eerlijk mijn eerste gedachte. Ik vind ook best dat, als je het kan betalen dat je lekker moet kunnen eten, ik maak me alleen druk (en dat geldt voor iedereen op deze aardbol) over het overconsumeren en wat dat betekent voor het milieu (en je lichamen). Maar goed dat is een heel andere discussie en wayyyy off topic. Ik ben morgen jarig en dan gaat er (voor mijn doen) ook wel weer redelijk wat geld naar eten, niet zozeer veel eten maar het meeste zelfgemaakt en vers voer is eenmaal duurder als een kar vol chips en borrelnoten jammer genoeg
Ik ben het helemaal met je eens. Mama de luxe !En daarbij je moet je kinderen ook eens iets kunnen weigeren. Omdat je het niet hebt. Of weet ik wat voor reden.
hey meiden! heb leuke tip.. via www.computeridee.nl en dan bij zoeken tik je het trefwoord lasten in.. dan zie je dit staan: Computer Idee | Downloads | CID Vaste lasten.xls en deze sla je op.. dan heb je in excel een mooie tabel waar je alles in kwijt kan! je kan dingen weg halen en bijvoegen! haha na aanleiding van dit topic ben ik onze uitgaven eens op een rijtje aan het zetten! Zag dat er al meer dit gedaan hadden haha!
Smoek! Je slaatjes zijn over de datum hoor! Ik heb gelijk ook even zitten genieten van je 2 meiden en je knul!
ja he! vond ik ook! Gisteren gelijk alles in zitten vullen! En sommige dingen moet ik even over nadenken hoe ik dat ga in vullen! Maar komt goed!
Goeie tip! Haha direct ff aan mn man doorgegeven zelf ff gedownload, enneh hij vond het heel handig! Hihi we gaan er goed mee bezig. Helemaal tof nieuws is: Hij heeft een vaste baan gekregen ,(voor onbepaalde tijd dus) voor 20u per week!!!!!!! Hahah nu kunnen we dus ook voor hem een vast inkomen invullen en das wel een heerlijk gevoel!
Nou hij werkte daar al langer...met steeds wisselende contracten en 0 uren enzo. En nu moesten ze hem wel een vast contract doen of anders moest ie weg. Was dus ff spannend. Maar ze wilden hem heel graag houden, en dus hebben ze een zeer handige contractvorm waarbij hij multi-inzetbaar is op diverse afdelingen en ook meer kan werken dan 20 uur. 20 uur is minimum zeg maar! En hij wilde daar erg graag blijven bevalt hem heel goed daar, en is lekker dicht bij huis!
haha thanks!hihi nu nog ff alles qua boekhouding op orde maken met die handige tip van hier enneh wij redden het wel
Hier sluit ik me bij aan! Wij hebben ook lang meer dan voldoende geld gehad toen ik full-time werkte en regelatig belandde er voedsel in de vuilnisbak omdat ook wij graag van alles in huis hadden. Ik ben er trots op dat ik kan zeggen dat dat bijna nooit meer gebeurt. En al zeker niet met vlees! Ja, ik probeer ook gezonde producten te kopen en ben een liefhebber van biologische producten maar nu we met 1 salaris moeten rondkomen is dat vaak lastig moet ik zeggen. Ik moet zeggen dat de 'vrijheid' om alles te kunnen kopen wat je maar wil, dat ook altijd alles in huis is naar mijn mening een 'schijn' vrijheid is. Het kan juist heel bevrijdend zijn om niet meer te eten/kopen/willen dan je echt nodig hebt Nu klink ik misschien wat 'heilig' maar ik snoep/koop ook wel eens iets dat ik niet nodig heb natuurlijk. Maar ik vind het niet slecht om er af en toe weer eens bij stil te staan.
Ik be nhet helemaal met je eens en voel het ook zo! Trouwens je kan ook je eigen groente verbouwen. Wij hebben een bijna geheel onderhoudsvrije tuin. Maar ik heb wat van die kleine kasjes bij de ikea gekocht. Daar ben ik wat aardbeien, kruiden en cherrytomaatjes in gaan verbouwen. Dat ging best goed en echt heel lekker. En bio natuurlijk