Hoeveel huishoudgeld per maand

Discussie in 'De lounge' gestart door Fleur1, 15 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tom78

tom78 Fanatiek lid

30 nov 2007
    3.176
    0
    0
    Nee niet echt veel je moet klein beginnen.
    Vind je het goed dat ik vanavond even uitgebreider antwoord?
    Ik moet nu aan het werk. Had net een bericht gestuurd maar die is gedelete per ongeluk.... Vanavond kom ik er op terug1

2. Female

Female Niet meer actief

Dat is zéker een aanrader; een kas(je).
    Wij hebben buiten veel ruimte, dus we hebben ook een kas. Het is echt heelrijk werk om te doen. En 's morgens door de kas met een bakje koffie en kijken hoe alles groeit.
    Wij hadden dit jaar bijv. tomaten, selder, paprika, meloen (ja echt! super lekker!), aardbeien en kruiden. Verder niet zoveel (door de drukte rondom de bevalling enz.)

Buiten nog frambozen, kruisbessen, aardappelen, peultjes, snijbonen enz.
    En de verse eitjes van onze kippen. :D

Ik vind het meer 'ontspanning' als 'werk en moeite' , je produkten smaken veel lekkerder en het is echt veel goedkoper. En wat is er lekkerder als je verse groentjes en kruiden uit eigen tuin plukken voor je gaat koken?!

En idd, als je niet zoveel ruimte hebt, bij ikea hebben ze kleine hoge kassen die je tegen de muur kunt zetten.

3. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Smoekie,ik heb net je ijskast eens bekeken....
    Mag ik een weekje bij jou komen logeren...? ;)

(En daarna een weekje sonjabakkeren)

4. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    wij letten dus ook nooit op en ik denk dat wij zo'n 250 euro per week aan boodschappen uitgaven en de helft flikkerde in de vuilnisbak, vanaf dit topic ben ik alles gaan bewaren en het gaat de goeie kant op :)

5. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik zou niet weten hoeveel we per maand uitgeven. We kopen wel veel bij de lidl zoals groente, fruit, sappen, toiletpapier en keukenrol.
    A-merken kopen we gewoon bij de bas of AH en heel veel in de aanbieding. Lees de folders door en schrijf op wat we kopen zodat je niet met nog meer dingen thuiskomt.
    Vlees/kip invriezen.
    Wasmiddel vaak 2 halen = 1 betalen, pampers ook in de aanbieding.
    Enige echt luxe eten is verse zalm 1 keer per week en dat is wel dure vis maar wel lekker en gezond.

6. hardloper

hardloper Niet meer actief

dat je genoeg geld hebt en lekker eet wat je wilt is toch prima. al eet je drie keer per dag biefstuk.
    maar om zoveel eten in huis te halen 'voor het geval dat' en daar dan vervolgens de helft van weg te gooien omdat het over datum is vind ik ronduit asociaal. bah.

7. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ja hoor van mij mag je aanschuiven...

we zijn hier aardig "sociaal" ingesteld...jammer dan sommige daar anders over denken... ;)

ehm niet om het een of ander (neem voor het gemak even aan, dat je mij daarmee bedoelt)

je hebt mij nergens zien schrijven dat ik (wij) de helft weggooien...

meeste dingen zijn de wat "langer houdbare" dingen als kaas e.d.

"verse" dingen als rosbief-fricandeau e.d. ja dat zijn dingen die idd weggegooid worden, want ik heb geen zin om me er een voedselvergiftiging aan te eten, of een ander dat laten doen...

en die dingen voor het geval dat, ook dat zijn dingen wat ik al schreef..wat langer houdbaar...

er gaan hier idd dingen de kliko in ja omdat het niet op is gegaan, maar om nou te roepen dat ik dan asociaal ben :(

denk dat je dan beter de definitie van asociaal op kunt zoeken in de dikke van dale... ;)

smoekie

8. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik heb voor de komende 2 weken me eten gehaald bij de supermarkt op de groente en fruit na dat doe ik nu bij de boer voor een kleine 15 euro maar het is helemaal super haha vlees uit verschillende supermarkte maar allemaal uit de reclame en ik was 75 euro kwijt dan nog 10 a 15 euro van de boer erbij dan ret ik het wel met me 250 euro. het is gewoon een sport haha.
    En wat er van de 250 euro overbijft ga ik sparen voor een afwasmachine je moet jezelf toch een super beloning geven toch :)

9. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Wij zitten zo rond de 250 a 300 euro per maand. Dit is incl. tanken (30 euro per maand -> zuinig autootje) kattenvoer en spul voor Vigo.

10. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Wauw, mag ik vragen wat voor een auto je hebt?

11. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    @Dayenne: wij hebben een daihatsu Cuore :D
    Als ik voor 30 euro tank, zit de tank voor 3 kwart vol. Voor 40 euro zit de tank helemaal vol.

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Of hoe weinig ze rijdt.. :p :D

13. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    @Minyaweth, oke thanks! Wij zijn net op zoek naar een auto, vandaar haha :)

@Bluesky, haha ja dat kan ook :D

14. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Auto wordt elke dag gebruikt ;)

15. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    :) De mijne ook en die kost ook maar 40 euro aan benzine per maand... Ik rijd een Nissan Micra, en er kan verbazingwekkend veel in voor zo'n klein autotjes.. :)

16. tom78

tom78 Fanatiek lid

30 nov 2007
    3.176
    0
    0
    Ik rijd niets.. Is ook niet erg duur...

Ok ik zou nog even antwoorden op het verbouwen van eigen groente.
    Ik heb cherrytomaatplantjes opgekweekt. en daarna gewoon in twee grote bloempotten gezet.
    Eerst in huis en later buiten. Dat ging erg goed wij hebben er een flinke oogst van gehad.
    Ik gebruik ook veel kruiden en niets is lekkerder dan vers.
    En die potjes uit de supermarkt zijn duur en bovendien gaan de blaadjes heel snel hangen. Daarom heb ik ook een aantal kruiden zoals peterselie en bassilicum verbouwd.
    Dit jaar is mijn eigen groentebak klaar.
    Zoals ik al eerder schreef hebben wij een vrijwel onderhoudsvrijetuin, met veel tegels.
    Ik heb naast een huis een half schaduw plek.
    Ik ben er mee bezig om van oude kozijnen een bak te bouwen gewoon bovenop de tegels. Daar Grond in en dan maar verbouwen. Ik ga dit jaar sla andijvie en sperciebonen proberen.
    De kinderen vinden het trouwens ook leuk om te helpen!
    FF twe links.
    http://www.in-de-tuin.dds.nl/nl-tuinen/FAQ/faq10.htm
    http://www.tuinen.info/tuin/kweken/groente_kweken/
    O ja ik heb vorige zomer ook nog aardbeien gehad.
    Alleen was dat tegenvallend maar twee oogsten..

17. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Hey dat wist ik niet dat je bij ikea kasjes kan kopen, ik zag alleen die kleintjes op hun site, hoe groot zijn die van jullie dan? Misschien moet ik er maar even langs van het weekend.

18. Female

Female Niet meer actief

Mss een tip; op Marktplaats wordt een hoop geld geboden op de grote, glazen kassen.
    Maar er staan ook veel van die kleine kweek kasjes voor als je weinig ruimte hebt.
    En die zijn absoluut nit duur!

19. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik wil ook dolgraag minder geld uitgeven aan mn boodschappen. straks met de kleine wordt het toch allemaal duur met luiers enz. ik krijg mn man alleen niet naar de liddle en de aldi gaan we niet naartoe omdat we daar een aantal keer onbeschoft zijn behandelt. toen ik vorige week over de liddle begon keek ie me aan of ik gel was geworden. volgend mij als je maar 1x in de maand grote boodschappen doet daar scheelt dat al een heleboel.
    iemand tips om mn man zover te krijgen? (heb geen rijbewijs dus kan niet zonder hem gaan)
    liefs doris

20. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    400euro in de maand

Deel Deze Pagina