Hoeveel huishoudgeld per maand

Discussie in 'De lounge' gestart door Fleur1, 15 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik heb het nog nooit uitgerekend maar kan zeggen veel te veel. eerst hadden we 2 inkomens en waren toen al minimaal 125 euro per week kwijt. nu met de kleine erbij zijn we het iets zuiniger gaan doen en komen op de 150 euro per week schat, ik denk zelfs meer. we komen ook niet uit met ons geld nu en iets extras doen buiten de deur zit er niet in. ik ga nu weer 4 ochtende werken voor dat extras en we willen ook zuiniger boodschappen gaan doen. we zijn gewent boodschappen voor max 2 dg te doen en gaan dan ook nog is naar de ah. vorige maand zijn we bij de jumbo geweest en deden boodscappen voor een helle week en schrokken echt van het verschil. we probweren nu vaker grote boodschappen te doen omdat je zo niet elke dag onzin in je karretje gooit en alleen dat scheeld al snel 50 euro pm

dan de benzine, mijn vriend rijdt een subaru inpreza en hij zuipt veel. koste aan benzine minimaal 70 euro per week en dan zijn we niet ver weg geweest maar alleen werk en terug plus boodschappen doen.

de kleine kost ook z'n 100 euro per maand aan luiers etc.

en we hebben een kat die alleen whiskas maaltijdzakjes lust en whiskas droge brokken en ook vrij duur dus

2. bo2008

bo2008 Niet meer actief

oo schaam me ook diep ik weet het echt niet
    echt puur eten en huishoudartikelen en voer voor de konijnen ik schat rond de 120 a 130 per week en dan de vele ectras tussendoor en min 2 per maand uiteten pfff duur leven
    en ik vindt dat de prijzen echt achterlijk duur zijn ze hebben gewoon overal een euro voorgezet sinds de gulden weg is
    over benizine alleen al de diezel is ook niet meer te betalen
    het hele leven is bijna niet te betalen ik overdrijf echt niet het wprdt alsmaar duurder denk ik
    we zijn nu nog met zijn 2tjes maar als de kleine er bij is zitten we zeker op de 150 euro per week maar wij kijken ook nooit op eten als we ergens trek in hebben kopen we dat ook
    als ik ergens niet op wil minderen is het op eten

3. bo2008

bo2008 Niet meer actief

ja ik doe ook boodschappen bij de jumbo alle merken zijn er en het scheelt echt wel
    de plus is echt achterlijkduur! beter dan a&h dan de plus
    maar wij gaan 1x per week soms 2x naar de jumbo grote boodschappen doen en dan de tussendoors bij de a&h en liddel en aldi
    voorhuishouddingen ga ik meestal naar de exction

4. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    wij doen bijna altijd bij de lidl boodschappen en hebben heerlijk een volle kar voor 50 euro dus ideaal ;)

5. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Da's helemaal niet moeilijk hoor! :D
    Brood haal ik bij de bakker, iets duurder, maar wel veel lekkerder.
    Ik koop wat ik lekker vind en let niet echt op aanbiedingen.
    Niet allemaal A-merken, maar wel veel, ik bedoel, rookworst moet toch echt van Unox zijn, die andere vind ik echt niet lekker.
    :D
    Een pak Friso melk voor Bram kost al 8 euro, dat tikt lekker aan iedere week.

6. Niet meer actief

pfffff jeetje geen idee.........mijn man stort maandelijk 1300 euro op mijn bankrekening en het is elke maand zo goed als op maar ik koop wel kleding en boodschappen en dat soort dingetjes met "mijn" geld

er gaan niet de vaste lasten vanaf, die gaan van de gezamelijke rekening af waar ik totaal geen omkijken naar heb...zolang alles netjes afgeschreven wordt zal het mij een zorg zijn...

maar als ik even ruim moet schatten denk ik dat er 600 a 700 euro uitgaat naar boodschappen en tanken en zo per maand

7. Female

Female Niet meer actief

Boodschappen: € 150.- per maand. (komt meestal uit, soms moet ik een paar tientjes bijleggen)

Brandstof: reiskostenvergoeding bedraagt € 250.- per maand. Maar eigenlijk is het natuurlijk moeilijk te vergelijken want iedereen maakt verschillende kilometers. Mijn man rijdt voor de zaak minimaal 400 km per week.

8. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Ik denk dat ik zo'n 300 euro per maand kwijt ben , en dat is alleen eten drinken shampoo en dingetjes voor de kleine , pampers en zo .. en we zijn maar met zn tweeen en ik heb geen huisdieren .. maar vaak neem ik wel van die onzin dingen mee , zoals boekjes en dingen die ik helemaal niet eet .. best zonde eigenlijk ..

9. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Mijn mannetje heeft een auto van de zaak, maar als hij is de gezinsauto rijd verbruik hij veel meer benzine als ik :) Ik kan met een volle tank een hele week rijden, hij doet er misschien 4/5 dagen mee. Hard optrekken, laatste moment remmen, snel schakelen...mannen :rolleyes:

Hoe doen jullie het trouwens met boodschappengeld en rekeningen, alles op een rekening en dan alles eraf?

Wij hebben beide een rekening met ons salaris, mijn mannetje betaald de vaste lasten, huis, verzekeringen, auto, telefoon, internet enz. Ik betaal de boodschappen, benzine, kleding voor de kleine enz van mijn eigen rekening. Vind het wel lekker zo, zolang alles betaal word kan een ieder gewoon lekker doen wat hij wil met zijn eigen geld.

10. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    wij hadden altijd 2 rekeningen 1 met mijn salaris en van mij.
    Ik pin iedere maand gewoon het huishoudbudget en voor de rest blijft de pas in de kast

11. Linnepinn

Linnepinn Bekend lid

11 okt 2007
    552
    4
    18
    Wij brengen elke maand zoveel geld naar het benzinestation..Echt zonde van het geld! Haha, maar moeten wel he, hebben allebei een auto dus.

En over de rekeingen? Wij hebben één gezamelijke rekening, en allebei een spaar. Net zo makkelijk als alles komt en gaat van één rekening!

12. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Wij hebben eel lang 2 rekeningen gehad, totdat we een huis kochten.

Alles komt en gaat van 1 rekening, wel zo gemakkelijk.

Voor degene die het eigenijk niet bijhouden; je zou het eens moeten doen ;) Wij deden ook altijd maar wat, 2 inkomens het lukte allemaal wel....

Dan ga je van 2 naar 1 inkomen en je denkt dat je met 100 euro per week toch wel een heel eind komt. Ik denk dat als je eens al je bonnetjes zou bewaren zou schrikken van wat je uitgeeft ;)
    Dat was bij mij in ieder geval wel zo.....

13. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Nou ik schrik echt van de antwoorden hier wij besteden 500 euro aan boodschappen met luiers en babyvoeding.
    Verder nog eens 300 euro aan benzine, dat is bijelkaar dus 800 euro, ik vraag me af hoe jullie dit doen tips zijn welkom!

14. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    buiten de vaste lasten (hypotheek, verzekeringen, zorgverzekering, eneco, t-mobile 2x ect.)

rond de 500 euro per maand (boodschappen, kado´s, kleding en extra andere dingen.)

15. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)

Hihi, mannen, bij ons is het net hetzelfde! Nochtans, ik kan ook flink optrekken soms, maar als ik een week met een volle tank doe, doet hij er maar de helft mee :) .
    Binnenkort werken we beiden fulltime, dan storten we ieder een vast bedrag op de rekening en wordt daar alles mee betaald. Wat we zelf overhouden is voor persoonlijke dingen, ik doe aan pensioensparen, dat betaal ik met mijn eigen geld, kleding enz..

Ik vind dit een goed systeem. Voel me er nu trouwens niet goed bij dat ik dikwijls mijn vriend om geld moet vragen, omdat ik momenteel maar halftijds werk.

16. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Dat heb ik dus ook, ik hou van leuke (vaak dure dingen :oops: ) en hij rookt, ik wil als ik b.v. laarzen zie en ik heb het geld die gewoon kopen..al kosten ze 120 euro. Mijn mannetje vind het onzin en loop op schoenen van 50 euro, maar ik vind roken en automagazines onzin. Dus ik vond dit de beste oplossing, we delen hier de kosten en wat we overhouden van ons geld besteden we zoals we zelf willen van onze eigen rekeningen. Hoef ik ook niet te zeggen, uuhhh schat niet schrikken ik heb van de rekening 140 euro gepind voor schoenen :rolleyes:

17. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    wij besteden elke week tussen de 50 en 70 euro aan boodschappen en elke maand een keer tanken ongeveer 50 euro. los daarnaast haal ik nog wel eens wat bij kruidvat enz.

18. joepies

joepies Bekend lid

9 okt 2007
    579
    0
    0
    tanken maar 50 euro? jeetje ik wou dat wij dat hadden,een tankbeurd is al 100 euro, en minstens 2 keer per maand:(

19. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik ben zelf veel geld aan boodschappen kwijt. Dat komt omdat ik vaak biologisch koop en dat is duurder. Gelukkig hoef ik geen vlees erbij te kopen want dat zou het nóg duurder maken. Ben vegetarier ;) Maar hoeveel ik precies per maand kwijt ben weet ik niet. Ik kom altijd goed uit aan het einde van de maand dus ik vind het ook niet nodig om te inventariseren. Ohja en ben wat meer geld kwijt aan mijn dieren nu er 2 cavia's bij zijn.

Ik stort verder elke maand 250 euro op de gezamelijke rekening met mijn vriend...hij iets van 500 euro. Dat is voor alle vaste lasten. Benzine voor de auto betaald alleen hij eigenlijk, ik rijd er nooit in want ik heb geen rijbewijs ;) Betaal wel mee aan de belasting. Van deze rekening sparen we ook wat en dat geven we uit aan eten en drinken als we op vakantie zijn :)

Dan heb ik nog vaste lasten als zorgverzekering, drumlesgeld, repeteergeld...al met al valt het wel mee. We hebben allebei ons eigen geld nog om gewoon spullen mee te kopen die we zelf leuk vinden. Ben op het moment niet zo shopperig....

20. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Wij gaan het vanaf deze maand weer bijhouden deden het eerder wel, maar alle vaste lasten zijn ff anders, ik ben minder gaan werken etc.

Dus ff nieuwe berekening maken van inkomsten en uitgaven.
    Weet dus ook niet echt wat we uitgeven nu, maar we komen wel uit en kunnen nog sparen...

Mn man krijgt hopelijk binnenkort vastigheid qua werk, dan nemen we samen 1 bankrekening waar alles op gestort wordt en waar dus alles van betaald wordt. Mijn spaarrekening houden we dan ook aan. Alles bij 1 bank, heerlijk en overzichtelijk.

En tsja, mijn geld is zijn geld en zijn geld is mijn geld, dus hebben we geen twee rekeningen nodig ;) :)

Deel Deze Pagina