wij zijn met 2 personen en 2 katten . (eigenlijk 4 katten maar voor 2 zijn we gastgezin en krijgen alle voer vergoed) Ik werk 24 uur per week als CasiƩre en mijn vriend is afgekeurt en heeft een wajong uitkering. We krijgen per maand ongeveer allerbei hetzelfde bedrag, ik denk ik 50 euro meer dan hij. Wij geven per week 30 tot 70 euro uit alleen aan boodschappen incl. kattenvoer. De ene week zo 75 euro en de andere week nix omdat we voor 2 weken dan al gekocht hebben en de andere week 50 euro. Bij de aldi, c1000 (eigen merk) en AH (euro shopper of eigen merk) alleen de kattenvoer is A merk, omdat ze bij ons bijna alleen brokjes krijgen, vlees willen ze vaak niet eten. Aan benzine ben ik 1 x in de 1,5 week 45 euro kwijt. (helaas krijg ik geen reiskostenvergoeding, maar ga ik binnenkort nakijken!) Verder halen we elke maand 180 tot 200 euro van onze rekening en stoppen we in speciaal gemaakte potjes. voor bijvoorbeeld : ANWB, Keuring auto, Dierenarts, verjaardagen, sport/hobby, inclusief elke maand 25 euro zakgeld per persoon. Van ons zakgeld kopen we shampoo, make-up, tijdschriften enz enz. We redden het op deze manier meestal elke week wel. Soms houden we 20 euro over, maar soms redden we het ook net niet.
bonnievdakker: Jij kan natuurlijk ook gewoon 40 uur gaan werken zolang hij thuis is. Kan hij ook rustig aan zichzelf werken. Bij ons verschilt het per maand wat ik uitgeef. Gemiddeld tussen de 250 a 275 per maand ( Voor ons en de hond) zonder benzine.
Wij geven ongeveer EUR. 100,00 per week uit aan boodschappen e.d., dit wilt voor ons zeggen dat van die 100 euro alles gedaan wordt, dus ook cadeautjes e.d. Wij hebben overigens 2 rekeningen (spaarrekeningen niet meegeteld). 1 "vaste lasten"rekening en 1 voor overige uitgaven. Van de eerste rekening worden alle dingen betaald die maandelijks/regelmatig terugkomen, zoals de hypotheek, verzekeringen, telefoon, essent, en ga zo maar door. Van de tweede rekening worden de boodschappen gedaan, getankt, kleding, uitgaan, en zo verder. Op deze manier weten wij zeker dat alle vaste lasten altijd betaald kunnen worden en weten we dan precies wat we nog vrij te besteden hebben.
Wij gebruiken ongeveer 400 euro per maand aan boodschappen en bezine tel ik niet mee deze wordt vergoed door mijn baas.
Bonnievdakker ik wil even mijn bewondering uitspreken dat je het zo goed red! Kan me voorstellen dat het soms onwijs moeilijk is! Sta trouwens met mijn oren te klapperen dat 800 eu te veel is voor de voedselbank Is dat echt zo?
Ik heb precies hetzelfde als jouw man gehad. net voordat ik 2 jaar in de ziektewet zat hoorde ik dat mn baas me eruit wilde werken, terwijl ik toen al op 75% zat! Moest van de arbo meteen 100% gaan werken, zodat hij me niet kon ontslaan. Het was heel zwaar, maar tis me gelukt! Ik weet wel dat Arbo diensten in mijn ogen kl@%te zijn. Je heb yer niets aan. 850 euro, jeetje hoe doe je dat? Krijgen jullie geen toeslagen en s er geen voedselbank? Sterkte met alles en ook voor je man! Het is een vreselijke ziekte en hij mag trots op zichzelf zijn!
Ja vond ik ook al vreemd...dit is wat ik heb gevonden: http://www.voedselbank.nl/read/criteria?sublist=479 Pfff lijkt me echt heel zwaar om van zo weinig rond te moeten komen...petje af!
@poohbear226: Dit jaar hebben we gelukkig wel recht op toeslagen. Dit geeft ons wel weer wat ruimte en hebben we weer iets meer te besteden. Mijn man is nu hart op zoek naar werk, maar bijna niemand neemt iemand aan met zo'n verleden. Deze week is hij aan het proefdraaien bij een bouwmarkt en dat gaat tot nu toe redelijk goed. Misschien dat het dus wel wat wordt. Helaas is dat maar 24 uur in de week, maar ja beter dan niks. Misschien is het eigenlijk ook wel goed voor hem om weer rustig in te kunnen komen. We komen dan op een gezamelijk inkomen van zo'n 1300 euro en zijn dan dus uit de brand.
Ja had ik ook...wat weinig je maar mag krijgen om nog ergens voor in aanmerking te komen. En dan vooral de zin: het is niet voor mensen die het niet breed hebben want daar zijn er zoveel van... Nou er zit wel een verschil in tussen niet breed hebben en echt gewoon te weinig hebben denk ik... Pff voel me gewoon schuldig dat ik "gewoon" kan kopen wat we nodig hebben en elke maand ook nog kan sparen
Ja dat gevoel heb ik ook een beetje. En sorry 850eu vind ik niet: niet breed hebben Wist echt niet dat sommige in zo'n slechte situatie zaten jeetje mina... Echt diep respect voor iedereen die het op deze manier kan redden!
Nee inderdaad...das toch te zot voor woorden hoe weinig je maar mag hebben om naar de voedselbank te mogen
Zo dit soort bedragen per maand doet je wel even met je beentjes op de grond zetten. Sta je nooit bij stil hoe gelukkig je jezelf mag prijzen. 850 is alleen al onze netto hypotheek Echt respect voor mensen die daar rond mee kunnen komen!
pff zoweinig geld al onze vast lasten eraf enzo dan zijn we al 1200 euro kwijt en dan hebben we nog nie gegeten of met de auto aan het rijden ik vind het echt knap dat je van zoweinig kan rond komen
*neemt virtueel petje af* Idd.. Petje af voor bonnievdakker, hoor...( en natuurlijk ook voor al die andere mensen di ehet moeten redden van te weing) Ik duim voor jullie dat je man die baan krijgt...
Wat een goed topic is dit! Toen wij gingen samenwonen hadden we maar 1700 gulden per maand en dat ging net.. Wij hebben altijd eigenlijk altijd de eindjes aan elkaar vast moeten knopen. Maarrr sinds mijn man zijn eigen zaak heeft in de ict. Hoef ik niet meer te werken buitenshuis (werk wel voor mijn man) En pin ik als ik wat nodig heb en daardoor geven wij gewoon veel geld uit aan boodschappen. We eten alles bijna biologisch. Maar ik geef gewoon teveel uit ik denk wel 150 tot 200 euro per week. Als ik nou 100 euro ga proberen per week. Dan houdt ik 400 euro per maand over. Dan kan ik daar nog een oude lening van aflossen Ik ga er mee beginnen! Bonnetjes bewaren vast bedrag pinnen etc ik ga er weer mee beginnen. Ik deed het vroeger toch ook?
zonet naar de supermarkt geweest was 31.69 kwijt ben alleen 2 dingen vergeten (stroop en poedersuiker) hebben we dat maar weergehad voor deze week...
Voor een hele week...pff das wel knap. Haha wij deden het eerder dus ook en pakken het deze maand ook weer op. Hihi doe veel inspiratie op hier
leuk topic zeg! Kreeg gisteren 1e salarisstrook en dat vond ik best tegenvallen! Ik probeer nu al een maand voor 50 euro per week boodschappen te doen. Hier zitten dan geen voeding en luiers voor Jesse bij. Mijn vader werkt bij nutricia dus ik krijg de voeding van nutrilon goedkoper, das wel een meevaller! Meestal ben ik rond de 40 euro kwijt en dan heb ik voor een week boodschappen. (doe nu SB dus weet precies wat ik nodig hebt, dat is dan ook wel een voordeel) Maar ik heb echt een gat in mijn hand! Ik kan echt heel veel kopen! heeeerlijk! Ik pin nu ook, en laat mijn pas thuis! Werkt echt!