Hoeveel huishoudgeld per maand

Discussie in 'De lounge' gestart door Fleur1, 15 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    IK denk dat wij ongeveer 200 euro p.m kwijt zijn, dat is exclusief kattenvoer! heb 4 katten. als we straks een auto hebben zullen de kosten wel hoger zijn.

2. mark en maria

mark en maria Fanatiek lid

5 mei 2006
    1.125
    0
    0
    noord holland
    ik heb me hier zwaar voor genomen
    om met 60 euro in de week voor ons uit te geven
    we hebben 3 schatten van katten
    en zitten op speciaal voer wat 1keer in de 2maanden 34 euro kost
    maar we gaan ons huis verkopen en naar een ander huis kijken wat de zelfde prijs klasse heeft
    ook ik werk nu ook niet fulltime maar toch
    heerlijk thuis werken en dat geld willen we zien op te sparen voor eventueel verf enzo voor het nieuwe huis

iedereen heel veel succes

gr maria

3. Simi

Simi Actief lid

24 okt 2007
    410
    0
    0
    Bijna het midden van NL
    hoi Bonnie,
    Ik wil hierbij ook mijn petje voor jullie afnemen. Super dat jullie het nu zo "redden" Ik hoop nog voor korte tijd. Ik duim voor jullie dat je mannetje bij de bouwmarkt kan blijven. Ik kan een beetje uit ervaring spreken al is het wel even geleden en is alles nu met de euro veel duurder geworden. Geniet van elkaar!

Liefs, simi

4. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Bonnie@ ik heb enorme bewondering voor je, hoe doe je het?

Wist je dat je beroep kan doen op de bijzonder bijstand. Bijzonder bijstand is voor mensen met een minimum inkomen die noodzakelijke kosten moeten maken. Ik zal je een paar vb noemen therapeut(psychiater), evt voor een bril, advocaat kosten, inrichtingskosten, duurzame gebruiksgoederen(wasmachine, koelkast en fornuis bv.). Je krijgt bijzondere bijstand als er een noodzaak is. Let op! dat als je beroep gaat/wil doen op de bijzondere bijstand dat je niet vooraf betaald. Als je vooraf betaald dan kan je in de noodzaak voorzien, is het dus niet noodzakelijk en wordt je aanvraag afgewezen. Helaas kan ik niet het gemeentelijke beleid van jou gemeente niet. Elke gemeente heeft zijn beleid en wellicht kan je beroep doen op de bijzondere bijstand voor kosten die noodzakelijk zijn en die je niet van je inkomen kan betalen. Ohja was ik bijna vergeten, in sommige geval wordt bijstand in lening verstrekt. Het is een renteloze lening en wat je ongeveer per maand betaald is € 14,00 per maand(dit afhankelijk van de gemeente).

Heb je nog vragen over de bijzondere bijstand dan hoor ik het.

Heel veel succes en hopen dat deze hele periode zsm achter de rug is.

Groet :D

Mamavyas

5. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    @Mamavyas
    We maakten voor de kosten van zijn therapie al gebruik van de bijzonder bijstand. Anders waren we nu echt falliet! We hebben vandaag te horen gekregen dat mijn man is aangenomen en volgende week kan hij zijn contract tekenen! Super goed nieuws dus.
    Vind het wel heel lief dat iedereen zo meeleeft, maar met mij hoeven jullie echt geen medelijden te hebben. Voel me ondanks dat we geen cent hebben de rijkste vrouw op aarde. Ik heb een lieve man en een geweldig mooi, lief en gezond kind. Wat wil een mens nog meer!

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    ;) En zo is het maar net bonnie!

7. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @Bonnie, precies! zo denk en leef ik ook hoor! Ik heb 5! mooie lieve kindjes, wie maakt me nog wat? Ik leef alleen van studiefinanciering en onze kinderbijslag gaat al jaren op aan oude schulden van mijn samenwoon-tijd, wij leven dus ook van net niks, maar het maakt me niet uit, het is eenmaal zo. Niemand snapt dat ik de stap heb genomen van uitkering naar studiefinanciering te gaan, want je wordt er nog weer een paar euro minder van, maar een uitkering is geen carriere, zoals sommige mensen denken.
    Ik overweeg om me in te schrijven bij een studenten uitzendburo en een baantje te nemen, ik zag een dat je zowiezo 6,5 uur moet werken in de week, nou dat red ik wel, dan hebben we weer een paar tientjes meer tot ik mijn studie af heb gerond.
    Er zijn heel veel mensen die zo leven helaas, kijk maar eens op www.studerendemoeders.nl , ik heb daar behoorlijk wat "lotgenoten" gevonden via het forum.
    Ondanks dat ik het zelf ook moeilijk heb neem ik mijn petje voor je af Bonnie, dat jullie je samen door je man zijn depressie hebben geworsteld en alles wat er bij kwam kijken, echte liefde is dat!
    Ik vind dat ik het makkelijk heb zonder man in deze situatie, mannen (die ik ken) kunnen slechter tegen geldzorgen als vrouwen, en dat zou ik er dan ook nog bij krijgen, mannengeklaag :)

8. bonnievdakker

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    @MamaDeluxe
    Vind het erg knap van je dat je gaat studeren werken en natuurlijk moeder bent van 5 schatten. Een drie dubbele baan dus! Maar idd uitkering is geen carriere. de mensen die er terecht in zitten willen er meestal zo snel mogelijk uit, ook al is dat niet altijd zo makkelijk als het lijkt. Kan me erg boos maken om mensen die er wel een carriere van maken! zij maken het moeilijker voor de mensen die er echt recht op hebben. Je kan er iig trots op zijn dat je er alles aan doet om voor je kindjes te zorgen en ik denk dat je een groot en sterk voorbeeld bent voor je kinderen! Daar kan geen geld tegen op!

9. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Wow van harte gefeliciteerd! Voor jou en je man! :D Hopelijk bevalt het ook een beetje het werk ;)

10. bonnievdakker

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    @mili:
    Hij is pas 3 dagen aan het werk, maar tot nu toe bevalt het hem goed. Leuke collega's en leuk werk. Kan niet beter dus. Het is wel erg wennen voor hem, hij heeft natuurlijk lang thuis gezeten.

11. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Ja das waar, maar het helpt denk ik wel in positieve zin mee voor hem dat ie zich er wel op zn gemak voelt en een beetje leuk opgenomen wordt.
    Echt super dat het werk leuk is en de collega's..haha vind ik teminste ook wel belangrijk ;) anders sleep je je elke dag naar je werk en daar wordt je ook niet vrolijk van. (ff daargelaten of je een keuze hebt natuurlijk)

12. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Idd gefeliciteerd! (was ik vergeten) Thnx voor je lieve woorden, ik denk dat alle mensen zoals wij veel van elkaar kunnen leren!

13. @mamadeluxe.. hebben jullie toevallig eens in een blad gestaan.. kan me een verhaal voor me halen, waarbij mams jong was.. en de zwanger was van de 5e..
    of nou ja iig het lijkt op jullie hahah1

@bonnie.. gefeliciteerd met de nieuwe job van je man! Fijn dat hij het ook zo naar zijn zin heeft! TOP!

14. bonnie, mijn man werkt in sassenheim. hij verkoopt kaas. als je het leuk vind kan hij voor je deur wel wat kaas leggen? hij vind het prima!
    pb me in dat geval even je adres.

15. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @xenas, nee dat was ik niet, maar ik weet wie je bedoelt, ik ken haar wel.

16. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    weet je dat van royal canin de 10kg verpakkingen veel goedkoper zijn in verhouding? veel winkels hebben ze niet standaard op voorraad maar willen ze best voor je bestellen.
    wij hebben een paar katten en verbruiken zo'n 10kg voer in 7 weken tijd oid. Als voorbeeld zal ik even de prijzen gebruiken van ons main coon voer, afgeronde prijzen:
    2 kilo 22 euro = 11 euro/kg
    4 kilo 36 euro = 9 euro/kg
    10 kilo 59 euro = 5,90/kg

Als je een klein beetje investeert in goeie opbergtrommels hou je het voer goed vers en bespaar je op de lange termijn leuk! (als je bij dierenwinkel vraagt, hebben ze vaak ook nog wel iets staan van een of andere actie, ik heb ze bij de pet's place diverse keren gratis een grote trommel meegekregen waar zeker 5kg voer in past)

17. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ik ben absoluut niet blij dat ons mannetje allergisch is, maar het scheelt toch een geld...! friso hypoallergeen 2, kost zo'n 80 euro per 5 weken ongeveer. dat besparen we toch maar mooi omdat het volledig vergoed word door de verzekering

18. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Hier niet meer dan 200 per maand. We proberen rond de 150 te blijven ;).

19. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    :oops: :oops: :oops: :oops:

hier gemiddeld zo rond de 300-400 euro per week.. :oops: :oops:

en hoe ik het ook probeer kan er niks minder van maken, destijds met de gulden was het precies hetzelfde enkel is er nu het euro teken voor komen te staan...

heb ook diep diep diep respect voor hen die het wel redden met vele malen minder, ik zou nu zo ff 1-2-3 niet weten hoe het met minder te moeten doen.....

op zaterdag is het gemiddeld zo rond de 150 euro (bijna alleen maar "lekkere"dingen) , en dan doordeweeks nog eens erbij :(

20. Female

Female Niet meer actief

@ Smoekie; als je tips nodig hebt wil ik je wel helpen hoor :) :)
    Schaam je! Big spender! :) Hihi, zolang jullie daar het geld voor hebben zou ik er lekker van genieten ;)

Deel Deze Pagina