Als je echt wilt minderen dan zal je denk ik moeten beginnen met naar de goedkoopste supermarkt gaan (Aldi, Lidl) en daar de huismerken kopen. Zorg ervoor dat je elke week een bepaald budget pint en niet meer dan dat bedrag uitgeeft (probeer dit af te bouwen, en niet plots 100 euro minder uit gaan geven maar beetje bij beetje). Gewoon dus met een vast bedrag naar de winkel gaan, en je pinpas thuis laten . Maar goed, aan de andere kant...als je financiën er niet onder lijden dan hoef je toch ook niet te minderen? Als je echt wilt/moet minderen dan zou het wel lukken denk ik zo .
we gingen "vroeger" nog wel eens naar de Lidl en haalde daar dan ik weet niet hoeveel koek-snoep-kaas etc etc al dat soort dingen en dat scheelde wel een hoop, maar ja wij hebben in onze woonplaats geen Lidl en als ik ging, ging ik eerst op visite bij mijn zuster die daar woonde, en op de terug weg naar de Lidl, op een gegeven moment heb je daar geen zin in en denk je ach van de week wel ff.... en tja nu ze is verhuisd ga je er ook niet meer zo snel heen en verval je gauw weer in je "oude patroon"... qua financiën hebben we er uiteraard niet veel onder te lijden maar ik weet van mezelf dat het wel heel erg veel geld is wat er hier uitgaat aan boodschappen, en dat is dan nog excl. benzine a 80 euro per 2 wkn... voorheen ging ik nog wel eens naar vanouds de Edah (die was nog goedkoop) maar dan moet je weer heel erg op de houdbaarheidsdatum letten zeker de melkproducten e.d. wat er hier gigantisch veel doorheen gaat was vaak maar 2 dgn goed e.d. en als je dan weer naar een andere super moet om daar je melk e.d. te halen schiet het ook niet echt op... wat ik nu wel sinds 3 wkn doe is brood in zakjes verdelen om mee te geven naar Ed zijn werk, zodat ik doordeweeks eigenlijk niet echt meer naar de winkel hoef om brood te halen, want ik ben nog nooit met alleen maar brood bij de kassa terecht gekomen... dat zijn denk ik de grootste dood doeners dat als je maar 1 ding hoeft te halen, je nooit met maar 1 ding bij de kassa komt...vroeger hadden we hier nog verse bakkers op de hoek zitten enzo, en tja dan is het simpel... dat scheelt dan toch weer wel wat en probeer dat in ieder geval erin te houden, op die manier wordt er ook lang niet zo veel brood meer weggepleurd.... gr.smoekie
150 euro op een zaterdag aan lekkers? Wat eten jullie bij een filmpje dan? champagne met kaviaar? Nee serieus, al zouden wij ERG ons best doen met eten en ons enorm volproppen dna nog zou ik incl. de 5 kids dat niet weg kunnen krijgen. Ik ga er dan ook maar van uit dat je overvolle kasten hebt?
smoekie dat is inderdaad wel erg veel! nou ben ik natuurlijk héél benieuwd wat jij allemaal zoal koopt
300-400 euro per week? Aan wat besteed je dat dan allemaal? Scan je bonnen eens en dan kunnen we het zien ?
tja wat lekkers.... kijk maar eens in de schappen wat een lekker biefstukkie kost spareribs lekkere pasta's zijn ook niet echt goedkoop meer, 3 euro voor 1 pakkie en aan 1 pakkie hebben we echt niet genoeg... bakje filet kost ook niet meer wat het vroeger koste...evenals rosbief en fricandeau...maak maar eens voor 4 man lekkere stokbroodjes warm vlees....heb je aan 4 pakjes niet genoeg(7-8 komt eerst)...gezien dat 1 pakje om en nabij zo rond de 2 euro kost tel uit je winst en zo kan ik nog wel even doorgaan...elk weekend paardewordt - osseworst - kaas etc (krijgen vaak bezoek in het weekend) makkelijke maaltijden cq broodjes (bijv. die van mora met fricandel etc) neem maar van mij aan dat je zo op de 100 euro zit....dan nog een paar pakjes sigaretten en shag... ff langs de volendammer voor een lekkere bak zalmsalade,paling en kibbeling...kosten gemiddeld zo rond de 25 euro.... doordeweeks zijn het eigenlijk nog niet zo heel veel "gekke" dingen, niet gekker in ieder geval dan destijds met de gulden...als ik kijk wat het beleg kost wat ik zaterdags haal voor de hele week, dan zit je zo aan de 25-30 euro (excl. de rosbief e.d. van het weekend) wat betreft eten e.d. zoals vanavond... varkenshaas met stroganofsaus en sla wortels en patat...klinkt simpel en ondanks dat de varkenshaas in de reclame was, is het toch alles bij elkaar een maaltijd van vlak 20 euro (varkenshaas 10 euro...zakje sla 1,50, 2 bakjes champignons, paprika ui etc, 3 zakjes saus, patat, wortels) en dat is dan nog maar dag 1 van de week... hoe het ook zij ik kan er niets anders van maken.... ik hoef bij Ed niet aan te komen met een karbonaatje (die ikzelf trouwens wel heel erg lekker vindt) dat is gewoon echt een "lekkerbek" die eet het liefst, biefstuk - varkenshaas en dat soort dingen...liefs nog met pasta en een of andere speciale geraspte (stink) kaas erover heen e.d..... wij zijn in tegenstelling tot de meeste gezinnen ook geen aardappeleters..tis dat ik er soms "zin" in heb, maar dat is dan onder protest van de 2 kids (voor Ed moet ik dan weer wat anders in elkaar zetten want die eet geen aardappels) er gaan hier nogal wat liters cola doorheen (die ook niet meer zo "goedkoop"zijn als ze waren) 's weekends kratje bier (soms 1,5 - 2 ligt aan de visite)...ik mag nu zelf graag ook weer een borreltje drinken, dus ik wil met alle plezier een weekje de bonnen opsparen en inscannen ik kan er niets anders van maken.... plus dat we beide roken...ik sigaretten hij shag... de kosten zullen enkel nog hoger gaan worden nu met de kleine meid erbij (luiers etc).... enne idd...de kasten puilen hier uit... (wil wel ff foto'tje maken van inhoud van de ijskast ) dat zal mijn "tick" wel zijn (en trouwens ook die van Ed0 , ik heb een hekel aan een lege ijskast (cq vooraadkasten)....ik wil dat als er "toevallig" visite rond etenstijd komen, of visite in het weekend, dat ze of mee kunnen eten, of dat ik lekker hapjes op tafel kan zetten e.d. (stokbroodje met salades - kaas - rolletjes boterh.worst met augurk e.d.) gr.smoekie
@smoekie wij eten ook best veel en in mijn voorraad kast zit ook genoeg voor als er visite komt. Maar zoveel geld aan boodschappen geven wij echt niet uit in een week. Ik weet waar ik alles voor een goede prijs kan kopen. Groente en fruit altijd van de markt. Altijd vers en gezond en veel goedkoper dan in de supermarkt. De turkse en helal producten bij een turkse supermarkt, daar is het wel iets duurder dan bij een gewone supermarkt maar dat kan neit anders want je kan het nergens anders krijgen. De algemene producten bij bas, lidl of super de boer. en de vleeswaren bij de helal slager. Het is daar ook altijd een stuk goedkoper dan bij de gewone slager. Ik kijk ook altijd vaak op internet of er aanbiedingen bij de supermarkten en die kopen we dan veel van en dan heb je ook een voorraadje. Ook bij de luiers. Zoals nu bij de trekpleisters. 3 pakken voor 19 euro en dan koop ik er 6 of 9 en dan die zijn dan meestal weer bijna op als de volgende aanbieding er weer aankomt. En... waarom moet je elke dag zo super de luxe eten, met alles er op en er aan. I kbedoel. we eten ok wel eens gewoon soep met brood en salade en daar zit echt geen 20 euro in...
Ik zie wel veel luxe dingen wat je koopt varkenshaas. Osseworst, fricandeau. En die broodjes van mora. Maar weet je meid als je het geld er voor over hebt moet je het vooral doen! O ja en ik wil de ijskast wel es zien hahaha
Per maand weet ik het niet precies. Wij doen meestal één keer per maand basis boodschapjes bij de Aldi (melk en dat soort dingen) = plusminus 60 euro.. en 'lekkere' dingen kopen we bij de C1000.. per week zo'n = 30 à 40 euro.. ligt er aan wat we kopen.. Ik ga wel altijd uit van aanbiedingen bijv. met vlees.. Maar koop geen onnodige producten omdat ze toevallig in de aanbieding zijn.. Wij begroten altijd zo'n 200 tot 250 euro per maand voor eten en drinken..
momenteel 50 euro per week, vanaf komende maand 100 euro per week. dit is exclusief benodigdheden voor de dieren. we komen hier zat van rond, je moet gewoon weten waar je moet zijn voor je spullen. groot deel komt bij ons van de lidl, biologische producten van de markt, de AH of de biologische vleesboer.
staat in mijn album.. o maar tis echt niet elke dag dat we varkenshaas eten ofzo hoor...we eten vaak genoeg "makkelijk" de frituurpan aan ofzo en we bestellen ook nog wel eens wat doordeweeks... en idd soep met stokbrood wordt er ook gegeten hoor... we hebben geen vaste dagen waarop we biefstuk of wat dan ook eten, tis maar net wat ik zie of waar ik (we) trek in hebben...en soms is dat wat mij betreft lekker aardappels met groente en een karbo..maar ja dan moet ik altijd weer voor hem wat anders maken want hij moet gewoon echt geen aardappels en tja zie dat maar vaak op te brengen dan "zoek" je toch vaak wat anders zodat je niet allemaal verschillende dingen hoeft te maken... zijn hier gewoon echte "lekkerbekken" wat dat betreft... en tuurlijk het geld is er, maar als ik dan wel eens lees wat andere uitgeven aan boodschappen denk ik wel eens bij mezelf (zoals nu dus) hmmm moet het echt zoveel geld kosten dan denk ik er wel eens aan om toch "anders" boodschappen te gaan doen en wbt eten veranderingen aan te brengen, maar daar staat weer tegenover dat Ed zelf graag een "lekker stukkie vlees" op zijn bord wil en die "lekkere stukkies" zijn nou niet bepaald de "goedkoopste"
huh? Ik nog niet eens per maand ... haha Elke week wel een paar avonden vrienden en kennissen over de vloer die wel eens mee eten of een biertje komen drinken. En dan kom ik nog niet aan de 200 euro hoor. Wij doen boodschappen bij de lidl (cola en dat soort dingen) en de rest bij de jumbo, zoals het bier en de dranken en vers vlees enzo. Kan niet zeggen datmijn man of later mss mijn kinderen iets tekort zullen komen, en zijn gekomen. Iedereen kan hier altijd van alles krijgen en drinken en eten, en er is altijd genoeg. En ik ken mensen die voor no gminder boodschappen doen. Maar ja het verschil moet er zijn he?
hey smoekie, lekker eten, wij leven maar 1 keer! ik vind het normaal hoor om lekker en gezond te eten als jij dat tenminste kan betalen, ik vind het niet normaal om in een kast van een huis te wonen met 2 nieuwe autos voor de deur en dan eten met 200 euro/maand een hele gezin.
Nee maar ja ik ken dat 'probleem' ook en mijn vriend zit in de bouw en heeft echt zin aan een warme hap als hij thuis komt. En dan is 1 karbonade niet voldoende hoor, hij wil er soms wel meer. Dat mag ook van mij, en dat is er dan ook hoor, maar ja soms denk ik wel eesn van moet dat dan allemaal zo duur zijn?