tja wij hebben "maar" 1 auto... hij heeft geen rijbewijs en wil ook geen rijbewijs...hij weet van zichzelf dat als hij zijn rijbewijs zou hebben en daarmee ook een auto hij op vrijdags als ze met zijn allen ff blijven zitten ook in de auto zou stappen en dat is voor hem genoeg reden om er ook niet aan te beginnen, en waarom zou hij ook, ik heb toch een rijbewijs... we hebben een redelijk groot huis, maar wel "huur" geen koop dus tja ook geen hypotheek waardoor je "eten' uit moet sparen...want ik ken ze hoor, die jij bedoelt...dus tja, wij kiezen er dan toch voor "anders" te leven.... hier idem dito meid, die van mij is sloper/asbestsaneerder (zelfstandig) en heeft "vroeger thuis" te veel aardappels met karbo's en varkenslappen moeten eten dat die zijn strot uitgekomen zijn, en van begin af aan heeft gezegd, wat er gegeten wordt moet je zelf weten, maar ik ben klaar met aardappels dus tja daar zal het wel vandaan komen bij hem denk ik... die komt liever thuis, pakt 1 of 2 potjes bier, gaat douchen om daarna lekker op zijn gemak te eten...als ik voor mezelf een biefstukkie haal is het er 1 van op de top 1,5 ons, voor hem haal ik altijd een biefstukkie van ruim 3,5 - 4 ons....en geloof me die is zo "vertrokken".... hij mag graag T-bone eten (is aan mij niet besteed) nou daar sla je echt bijna stijl van "achterover" maar goed hij eet het op, dat scheelt zou wat zijn als ie het moest hebben en hij "vrat" het nog niet eens op, zoals de kids vaak hebben...
@smoekie.. Zie net je koelkast! WAHAAOOEE ... wat een heerlijk volle koelkast! Geweldig! En die is binnen een week leeg?
nee dat is mijn "tick" ik kan niet tegen een "lege" ijskast....op zaterdag is het elke week weer een gevecht om alles in de koelkast te krijgen, en 'smaandags (gisteren dus) vul ik de ijskast weer aan... de rest van de week probeer ik sinds kort uit de winkel te blijven dmv het brood voor Ed in te vriezen zodat ik als het niet nodig is niet de super in hoef...want dat lukt me niet hoor, de winkel in voor brood en er dan alleen maar met brood uit te komen..
smoekie mag ik ook ff in je ijskast/koelkast neuzen? Hihi geweldig wat vol. Haha zag al allemaal lekker dingetjes....en liep enthousiast naar die van ons..maareh..werd er niet blij van
Smoekie: die koelkast ziet er lekker vol uit. Zo zou ik de mijne ook wel willen. Ik denk dat wij ongeveer 80 a 90 euro per week kwijt zijn aan boodschappen. Inclusief wasmiddelen en honden-, konijnen en kattenvoer.
ik lees hier veel lagere bedragen dan dat ik uitgeef en ook veel hogere (smoekie) Maar goed, we kunnen het missen, probleem als ik lees wie minder uitgeven is toch dat ze geen a-merken gebruiken en soms wel naar 4 supermarkten gaan, daar heb ik dus echt de zin en de tijd niet voor. Aangezien ik straks minder ga werken ben ik nav dit topic is een lijstje gaan maken met wat we waaraan uitgeven en hoeveel (wist zelfs exacte hypotheek bedrag niet ) Was meer dan ik eigenlijk dacht, dus was wel ff grappig om te doen, en wie weet leer ik er nog iets van. haha
jeetje smoekie mijn koelkast is nog nooit zo vol geweest. Alleen met verjaardagen en feestdagen want dan krijg ik veel gasten en dan moet je wel veel producten kopen. Ik koop dan meestal te veel en kok dan ook te veel waardoor er de volgende dag nog veel overblijft voor ons 2en en dat gaat dan wel op in 2 dagen. Je diepvries kast zal ook wel vol zitten.
@Smoekie: Gooi je nooit veel weg aan het eind van de week? Of eten/krijgen jullie alles op in 1 week?
hihi, smoekie toch, hahaha. wat een koelkast! Ik vind dat er altijd gezellig uitzien! Gastvrij om zo'n volle koelkast te hebben! Bij mij ligt er wat fruit en een pakje kaas. Als er mensen onverwachts komen, is er niks.. Maja, anders vreet ik het allemaal op..
Ik heb kinderen die eten als bouwvakkers,3 keer warm eten opscheppen is niets hier. 2 a 3 broden per dag gaan er hier doorheen De weekend boodschappen worden hier ook gewoon bij de lidl gedaan. Heb wel bij die 200 euro het hondenvoer bij inzitten(1 berner sennen hond en een maltheser)En de Berner eet ongeveer voor 30 euro per maand. De kinderen drinken gewoon ranja door de week en met 1 fles ranja doe ik 2 dagen. In de weekeinden krijgen ze gewoon frisdrank en lekker chipjes enz.
ja hij is idd altijd bomvol (heb ook het idee dat ie dan minder hoeft te "werken" die ijskast ) da's de keerzijde van de medaille dat het tuurlijk wel vaak gebeurd dat er (hoe zonde ook) dingen worden weggegooid omdat het niet op is gegaan (vooral met dingen als rosbief-tartaartjes e.d. die niet worden opgegeten) maar ja denk dat iedereen daar wel "last" van heeft... je houd altijd wel dingen over die niet opgaan... enkel zal het bij de 1 meer zijn dan bij de ander... tja die vriezer die is idd wel vol, maar daar gooien we gelukkig niet zo heel veel uit weg... wat er in ligt is ijs(boven) frituur (midden) en vlees en ijsklontjes en brood (onder)....dat gaat op en wordt weer aangevuld vooral het ijs (met de kids) en frituur...
smoekie, eten weggooien vind ik zonde, probeer toch ietsjes minder te kopen en als het niet genoeg is dan kun je nog altijd kopen. anders kun je misschien wat jij over hebt aan goede daden besteden, ik zou niet weten hoe jij zoiets kan doen maar misschien vind je een gezin die niet genoeg heeft, dan kunnen ze toch iets extra van jou nemen? zonde om eten weg te gooien.
ik begrijp wat jij bedoelt hoor, maarre dingen als rosbief - tartaartjes e.d. dat zijn nou niet bepaald dingen die ik dan maar "uit liefdadigheid" aan andere zou geven...zou ze nog aan een of andere voedselvergiftiging helpen ook... ik haal dingen waarvan ik denk dat het "opgegeten" wordt, maar het kan maar zo voorkomen dat ik of mijn man of de kids er geen zin in hebben of dat we toch iets bestellen, of visite krijgen waardoor het niet op gaat of wat dan ook, dan wordt het jammer genoeg 's maandags weggegooid puur omdat je het dan gewoon niet meer kunt opeten... dingen als beleg, tja zo gaan er hier 4 pakken boterhamworst(om maar ff een voorbeeld te noemen) doorheen omdat de kleine meid ineens een "tick" heeft van rolletjes met augurk, en de andere week "lust" ze ze ineens niet meer...en zo kan ik nog wel even doorgaan... de gedachte is goed hoor, en ik zo het er echt wel mee eens zijn, ware het niet dat het dingen zijn die je bij wijze van spreke niet eens meer aan de hond geeft uit angs dat je die opzadeld met maagkrampen.. minder kopen zou natuurlijk ook een optie zijn, maar ik heb van huis uit meegekregen dat je beter ergens "mee" verlegen kunt zitten, dan "om" verlegen... moet eerlijk zeggen dat als ik zin heb in een broodje tartaar speciaal...ik liever heb dat ik die gewoonweg kan pakken dan dat ik er voor in de auto zou moeten stappen naar de snackbar toe terwijl je bij de snackbar net zo veel betaald voor 1 broodje als waar ik broodjes thuis voor kan beleggen met tartaar en dat ik het soms weg moet gooien...denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel... als ik zaterdags de boodschappen doe, doe ik die, met die gedachte dat ik er de rest van het weekend "niet meer uit hoef" tot maandag tot de kids weer naar school gaan, en de week "weer begint" ....
@smoekie, ik moet heel eerlijk bekennen dat ik me een veel dikker gezin bij jouw boodschappenlijstje had voorgesteld.
ja dat kan, maar als je je bedenkt dat Ed soms 7 dgn in de week werkt van 's morgens 6 tot pakweg 's avonds 6-7 is het niet zo vreemd dat die "niet dik" is, die loopt een best aantal kilometertjes weg op een dag.... ikzelf werk dan wel niet, maar denk dat ik qua kilometers niet voor hem onderdoe en dat ik "niet stil kan zitten" oudste heeft puur de bouw van zijn vader en mij, kan eten wat ie wil zonder ook maar aan te komen, en 2x per week trainen en 1x per week wedstrijd voetballen en de rest buiten voetballen etc zal er ook wel aan bijdragen dat die niet "dik" is..... alleen Demi zetten we nog wel eens onder "curatele" die heeft wat meer "aanleg" om wat dikker te worden dus ja gelukkig valt dat allemaal nog reuze mee mama...