Broodtrommel/eten voortgezet onderwijs

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Knuffelmonster, 28 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Knuffelmonster

Knuffelmonster Bekend lid

15 nov 2014
    792
    285
    63
    Hi,

vraagje, wat is ‘normaal’ qua broodtrommel op het voortgezet onderwijs? Dochter gaat nu naar de eerste klas en ik vroeg me af wat jullie kinderen meenemen op een dag?

Op de basisschool had ze altijd een broodtrommel met vakjes (eerst een yumbox later een Mepal bento) en dan gewoon broodje, wat fruit, soms wat lekkers en met fruit eten gewoon fruit. Ze heeft straks 2 a 3 pauzes op een dag. Wat is dan normaal om mee te nemen? Of kopen jullie kinderen elke dag wat?

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Dochter heeft een mepal trommel mee en 2 doppers met drinken.
    Ze neemt meestal ook wel gewoon een koekje mee en fruit, enkele keer koopt ze daar wat (max 1x per week)

Knuffelmonster vindt dit leuk.
  3. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Mijn zoon heeft geen broodtrommel meer maar krijgt 2 boterhammen mee, prince koekjes en een flesje water. Hij gaat nu naar de 2e en afgelopen tijd was de kantine op school dicht ivm Corona dus hij heeft lang niks gekocht. Maar normaal haalt hij weleens een tosti ofzo.

4. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.896
    5.848
    113
    Vrouw
    Onze zoon gaat naar de tweede en heeft een gewone broodtrommel mee. Hij houdt niet van fruit. Hij smeert zelf 3 Of 4 boterhammen in de ochtend om mee te nemen. En dan heeft hij altijd een thermosbeker thee mee. Daar vroeg hij eind groep 8 zelf om. De kantine was grotendeels van het jaar dicht.
    Hij haalt nooit iets lekkers. Heb hem gezegd dat ie daar gerust om mag vragen en dat wij het dan gewoon met de boodschappen mee nemen. Maar tot nu toe vraagt hij nergens om

5. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Dochter neemt een effen broodtrommel en Dopper mee, maakt niet veel uit op school gelukkig.
    Fruit neemt ze vrijwel nooit mee, ze eet ‘s avonds altijd fruit.
    Soms neemt ze een koekje, pakje crackertjes of een zakje chocolaatjes mee, ze deelt met haar vriendinnen en soms koopt ze op school wat van haar zakgeld.

6. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Meestal niks, hij vergeet het standaard, en eet als hij thuis komt. Ik ben er mee gestopt om hem achter zijn broek aan te zitten.
    Maar in het begin was het een gewone broodtrommel met 3 boterhammen. Fruit neemt hij nooit mee, soms een koekje en een flesje water.

Marsepein, Knuffelmonster en Zxcvb vinden dit leuk.
  7. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.027
    14.683
    113
    Vrouw
    Hier hebben ze een simpele broodtrommel die goed luchtdicht afsluit. IKEA heeft fijne. Met van die klippen aan de zijkanten.
    Ze smeren zelf een paar boterhammen. Een dopper met water mee, die vullen ze gewoon opnieuw op school. En verder altijd een verpakte koek. Op een lange dag pakken ze twee koeken mee.
    Fruit eten ze thuis wel.

8. LSL

LSL Bekend lid

6 nov 2020
    511
    470
    63
    Vrouw
    Hier maken ze hun eigen broodjes klaar en nemen het mee in zakjes. 2-4 boterhammen, en dan nog een stuk fruit uit de fruitschaal. Pakje crackertjes, snoeptomaatjes etc. Maar net wat er ligt. Dochter zit van 9 tot 5 op school dus die neemt wat meer mee, en zoon die koopt op zijn lange dagen soms nog wat op school bij. Maar broodtrommels wilden ze absoluut allebei niet meer, sinds groep 6/7 eigenlijk al niet meer :D

9. Knuffelmonster

Knuffelmonster Bekend lid

15 nov 2014
    792
    285
    63
    Bedankt iedereen voor de reacties! Dat maakt t al een stuk duidelijker

10. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.027
    14.683
    113
    Vrouw
    Dan zouden ze bij mij dus gewoon pech hebben. Ik vind al dat plastic dus niet nodig;)
    Alleen mijn man krijgt zijn brood in een zakje mee. Hij vergat namelijk chronisch zijn broodtrommel. Ik bleef nieuwe kopen.:rolleyes:
    Hij heeft geen standaard kantoorbaan en nogal eens onderweg. Hij eist nooit waar hij dat ding gelaten hado_O

Athina, Neuzeke, chrystel73 en 6 anderen vinden dit leuk.
  11. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.896
    5.848
    113
    Vrouw
    Nee dat gaat er hier ook niet in. Plastic zakjes doen we niet aan. Hier is dat onder de kinderen gelukkig heel normaal, een broodtrommel.

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Plastic zakjes doe ik ook niet. Ze hebben een broodtrommel, die kunnen ze gebruiken. Indien ‘nodig’ wil ik best een keer een andere kopen, maar ik kan me niet voorstellen dat diegene die ze hebben niet zou kunnen (effen (mint)groen en effen blauw). Verder hebben ze een Dopper (voorheen Join the Pipe, maar Dopper is kennelijk ‘cooler’ oid?), die vullen ze met water en hervullen ze op school. Lijkt me ook prima voor het VO. Denk dat ik de oudste (die gat naar het VO) daarnaast fruit en iets van een koekje mee laat nemen ofzo.

Zxcvb, Knuffelmonster en Saartje33 vinden dit leuk.
  13. tuc

tuc Niet meer actief

Hier hebben ze ook pech met zakjes, want dat gaat hier nooit gebeuren.
    De school waar dochter heen gaat zijn trommels de normaalste zaak van de wereld. Ze heeft een vakkentrommel van sistema, een waterfles van sistema en een van mepal.
    Ze neemt 2 boterhammen mee, een koek (want dat mocht op de basisschool niet:roflmao:) fruit, en wat rauwkost.

Zxcvb en Knuffelmonster vinden dit leuk.
  14. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hier twee pubers. Ze nemen brood mee in een broodtrommel. Ik denk een stuk of 3, ze maken het zelf klaar. De oudste houdt niet van fruit en neemt alleen nog een flesje water mee. De andere is gek op fruit, dus ik verwacht dat hij dat ook wel mee zal nemen ( start dinsdag in de brugklas). En water in een Dopper.

Zxcvb en Knuffelmonster vinden dit leuk.
  15. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.050
    2.186
    113
    Brabant
    Hier idd een gewone vakken broodtrommel..geen fruit, want dat eet ze niet op school. (Bruin/zacht/vies).
    Maar gewoon gesmeerd brood, dopper met water en soms iets lekkers.
    Pancakes vindt ze ook lekker. Gewoon kant en klare

16. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.956
    1.293
    113
    Hier ook geen plastic zakjes. Ze heeft een Mepal broodtrommel met brood en fruit en een Dopper met water.

17. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Bij beide heb ik in t begin van het VO fruit meegegeven net zoals ze op de basisschool altijd aten.....maar al heel snel bleef dat onaangeroerd in de tas zitten. Dat geef ik ze dus altijd maar s avonds, pakken ze sowieso weinig uit zichzelf dus ik zet t klaar bij ze.
    Jongste eet sowieso geen brood, altijd al dramatisch geweest, dan at ze er eentje met maar één soort beleg en dan liet ze ook nog de korsten liggen. Ze at in t begin nog wel eens crackertjes en een koekje of chocolaatje ofzo wat ik meegaf. Op haar eerste VO ging ze in de pauze altijd naar de supermarkt en kocht dan dingen als een frikandelbroodje of chips ofzo. Later is ze naar het VSO gegaan en daar was dus geen kantine en geen winkel. Maar ze eet inmiddels helemaal niks meer op school :oops:.
    Oudste heeft steeds een tijdje iets favoriet zoals brood met zalmsalade en rucola, boterham met kaas, boterham gezond, etc. Ze heeft ook graag iets van een bifiworstje, zo'n kaasje in zo'n rood doorzichtig papiertje, een chocolaatje of koekje etc. mee.

18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier begonnen ze ooit met een broodtrommel maar was volgens mij snel over.
    De schoolkantine heeft lekkere tosti's en de Mac is ook favo in de tussenuren ;)
    Dochter pakt weleens een eierkoek of een verpakte koek mee maar die neemt geen broodtrommel mee, doet ook niemand meer, ze gaat nu naar de vierde.

19. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.896
    5.848
    113
    Vrouw
    Denk dat het voor onze zoon lastiger is want er zit geen supermarkt (laat staan een Mac) in de buurt van de school. Wij houden vroeger een heel winkelcentrum tegenover de school. (Maar ik haalde er ook nooit wat, misschien lijkt ie gewoon op mij hahaha) en de kantine was grotendeels dicht vanwege Corona. Hij is ook wel krenterig, net dagobert duck, zoals ie op z’n geld let :roflmao: Dus die broodtrommel is hier toch wel standaard voor de meesten

20. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vraag mij af waar ze al die tosti's en mac van betalen, lijkt mij een duur grapje elke dag.
    Ben blij dat hier op school eten meenemen de normaalste zaak van de wereld is.
    Overigens kunnen ze ook niets anders dan de kantine, ze zitten middenin het bos.

Deel Deze Pagina