Hoe redden we de rest van de dag, hoeveel voeding mag hij nog hebben?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Toke, 1 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Wat zouden jullie doen?

Mijn mannetje drinkt vanaf het begin alles op wat we hem aanbieden. Zijn schema ziet er in principe zo uit:

nachtfles (wisselt van tijdstip, laatste tijd om 2uur)
    7uur
    11uur
    15uur
    19uur
    10:30uur
    Iedere fles krijgt hij 140cc voeding.

De laatste twee dagen komt hij steeds vroeger. Vandaag zelfs al met maar 2,5uur ertussen. Ik heb net om 5uur zijn 5e flesje al gegeven en heb officieel nog maar 180cc te gaan (heb dat laatste flesje iets kleiner gemaakt dan normaal, omdat ik niet weet hoe we anders de rest van de dag gaan redden), dat gaat hij nooit redden. Net voor het eerst nutrilon forte gegeven, hopelijk scheelt dat iets. Ik heb nog even aangekeken of het ergens anders aan lag, maar hij viel net hongerig aan op zijn fopspeen en ja, die fopte hem natuurlijk wel ;)! Tijdens de fles keek hij me ook zeer hongerig aan, dus het is duidelijk....honger. Wat mag en kan ik hem nog bieden, want hij zit bijna aan zijn limiet.... Iemand tips?

2. Krissie84

Krissie84 Actief lid

30 dec 2010
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een hongerig kindje. Ik ben toen standaard nutrilon gaan mengen met forte en uiteindelijk over gegaan op volledig forte. Hier scheelde dat enorm. Toen mijn meisje 4 maanden was ben ik begonnen met rijstebloem. En nu sinds een week actief aan het bijvoeden. Ze blijft een hongerig kindje, maar zo heb ik het wel steeds kunnen volhouden bij haar.

Voor nu, zou je misschien idd de flessen kunnen gaan mengen met forte. Begin met 1 of 2 schepjes forte en de rest standaard. Het is niet erg als je kindje 1 dag iets meer voeding krijgt. Je zou ook nog iets meer water er bij kunnen doen. En dan morgen beginnen met half om half flesjes met forte.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Naast mengen met hongerlapjesvoeding kun je ook per fles 15-20cc extra water toevoegen, waardoor de buik wat voller zit.

Daarnaast, natuurlijk, zo klein mogelijke speen, halverwege de fles pauzeren, en zorgen dat ie 20-25 minuten over een fles doet.

4. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    bedankt voor jullie tips!
    Heb de forte gelijk in huis gehaald en hij krijgt halfomhalf. Nog niet echt iets van te zeggen. Even aanzien....

Hij heeft de kleinste speen. De dentalspeen deed hem er bijna een uur over doen, da's weer het andere uiterste....

Deel Deze Pagina