Hi, Ik kolf sinds kort elke dag en geef een flesje. Alleen nou drinkt mijn dochtertje van 6 weken vaak maar max 80/90 en soms ook minder. Ik ga starten met spruw medicatie want ze heeft volgens mij ook last van haar tong bij het drinken (en bij de speen). Na het flesje is ze huilerig en ze weigert de fles. Als ik haar aanleg drinkt ze wel nog wat. (Kolf dus achteraf) Is 80 ml voldoende? Ze drinkt nog elke 2,5/3 uur en ze laat snachts er soms wat langer tussen. Ze weegt denk ik 5 kilo? 5x150 = 750 750 : 7 voedingen is ruim 100....? Is het herkenbaar dat ze met spruw korter drinken? Ze drinkt uit de borst snel en het stroomt makkelijk. Ik had eerst een prematuur speen maar dat was geen succes, ze viel daarbij in slaap. Nu toch speen 1 en dit gaat redelijk.
Hier dronk ze met zes weken maar iets van 60-80 ofzo. Hele moeilijke drinker. Het verschilt per baby'tje. Zolang ze goed groeit, poept en plast kan je er vanuit gaan dat ze voldoende binnen krijgt. Ik werd zo onzeker van al die getalletjes...
Dankjewel, dat stelt me gerust! Ik krijg nl verbaasde gezichten als ik vertel dat ze maar 70/80 drinkt in een fles.
Heel normaal hoor. Een kindje drinkt altijd een andere hoeveelheid per moment. Ochtend misschien meer dan middag of juist andersom. Het mooie van Bv is dat je gewoon naar de plas en poepluiers kan kijken en het gewicht van je kindje om te kijken of hij zij genoeg heeft. Flesgevoede kinderen 'moeten' vaak meer drinken omdat ouders vaak minder flessen willen geven, dus dan moet je wel meer geven per keer. Misschien heeft ze na de fles nog wel zuigbehoefte, omdat ze de borst wel wil. Misschien accepteert ze een speentje en anders misschien toch weer een kleinere speen op de fles. Misschien als ze wat ouder is dat ze beter kan zuigen en niet in slaap valt. Ik heb vaak maar 60 ml aangeboden om de fles te oefenen. Hierna ook steeds de borst na aangeboden.