Boze puber.

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door knap, 30 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knap

knap Niet meer actief

Mijn zoon van bijna 12 is aardig aan het puberen.

Grote monden niet luisteren steeds meer zijn eigen mening geven. Jaloers op zijn peuterzusje.

Dat jaloerse begin ik aardig moeilijk te vinden.

Hoe leg ik een 12 jarige uit dat zijn zusje nog niet de zelfde dingen krijgt als hij bijvoorbeeld.

Bijvoorbeeld zij gaat een min naar de gang hij gaat vijf min naar ze kamer om na te denken.

Ergens doe ik met de kinderen precies het zelfde als altijd. Hun mening telt en zal er zeker mee in gaan als het redelijk is.

Over schopt hij tegen aan als hij het nu niet mij eens is.

Lijk hem niet altijd te bereiken,( heb al hulp voor hem) dus we zijn er al mee bezig.

Vanmorgen barste ik ook uit. Niet extreem maar van ho niet verder. Hij natuurlijk er ook tegen in. Boos kind onderweg naar school heb hem nog kunnen inhalen en we hebben het weer voor even bij gelegd. Hou er niet van als kinderen boos / verdrietig naar school gaan.

En nu ik zelf heb ook een potje zitten janken. Hoe kom ik de pubertijd door.:( Zonder dat we elkaar steeds in de haren vliegen.

En hij is echt aan het puberen nu net begonnen in groep 8 vind het moeilijker( worden voorbereid op het voortgezetonderwijs) Kan moeilijk slapen soms.

Is bokkig opstandig.

Help. Of gewoon wat advies van moeders die er al in zitten en moeders die er al bijna uit zijn.

Hoe hielde jullie het vol. en voelde je je soms ook verdrietig als je eigenlijk niet weet hoe je het even anders kan doen.

Geduld is een schone zaak maar soms. PFFFFFFFFFF>

Het is net een peuterpuber maar dan tien keer erger.:(

2. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Mijn advies en mijn mening is laat gaan..... Pubers zijn pubers en vinden alleen zichzelf belangrijk. Diep van binnen snapt hij heus wel dat zijn zusje niet voor getrokken word. Alleen ti's makkelijker om nu lastig te doen.

En het zal nog wel veel erger worden vrees ik.... Maar uit eindelijk zal ook deze periode overgaan. Zit hem niet te veel in de weg nu en verwacht ook niet te veel. Dan houd je het voor hem ook luchtiger.

Succes !!

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Anders eens subtiel opmerken dat als hij perse hetzelfde wil als z'n zusje.. Dat het tijd is voor z'n middagdutje... :)
    Want drammende peuters zijn meestal gewoon moe tenslotte ;)

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Hahaha das een goeie!

Hier zoon van 10 die af en toe zo'n bui heeft. Zoekt dan alles om een discussie te ontlokken. Hem deels te laten discussiëren (is voor hem ook een leermoment) maar daarnaast wel heel duidelijk te zijn, tot hier en niet verder. Gaat hij door, prima dan mag hij naar zijn kamer en pas terug als hij wat rustig geworden is. De meeste keren is hij snel terug en weer zichzelf. Ik weet nog van mezelf dat het soms lastig is een puber te zijn. Gevoelens die schommelen en waar je niet van weet wat je er mee moet.
    Even een timeout werkt goed en laat ze tot zichzelf komen. Een discussie ontlokken zorgt alleen maar voor problemen. Als je er op door gaat halen ze er alles bij om de duscussie groter te maken.

Ik vind het heerlijk. Liever een puber dan een peuterpuber in huis!

5. knap

knap Niet meer actief

Je mag hem wel een dagje lenen hoor als die zo boze bui heeft haha.

;)

6. de kids en ik

28 aug 2012
    41
    0
    0
    inginieur architect
    brussel
    Dit is slechts het begin van de puberteit, het zal nog veel erger worden !!! Niet echt wat je wilt horen misschien, maar het is echt zo. Nu hij zal wel nog veranderen op andere vlakken, en jullie zullen ook over andere dingen discusies hebben. Voor tips met mijn kindjes heb ik eens een opvoedingsboek gelezen. Daarin stond dat je vooral veel moest luisteren en rustig blijven. Maar ik denk dat dat beter bij jongere kindjes werkt. Maar jij hij is slechts 12 probeer het eens.

7. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    misschien moet je hem gewoon eens apart nemen. Doe eens iets leuks alleen met hem.
    En probeer hem dan te vertellen dat je best snapt dat hij het moeilijk vindt om een zusje te hebben in de peuterleeftijd en dat dat inderdaad er soms voor zorgt dat daar veel aandacht naar toe gaat. Omdat je een peuter nou eenmaal meer sturen moet dan een 12 jarige.

Ik denk in alle eerlijkheid dat een 12 jarige dat verstandelijk moet kunnen snappen (los van hoe hij het ervaart)

mijn moeder had 6 kinderen en elke avond in het weekend mocht iemand van ons net even wat langer opblijven dan de anderen. zo hadden we quality time met mem.
    En ik denk dat juist die een op een aandacht de sleutel kan zijn

Zet hem op!;)

8. Koon

Koon Niet meer actief

Ik heb nog geen puber (nog laaaaang niet haha), maar werk er wel mee.
    Ik heb eens een stuk gelezen in de jongen/meisje over het puberbrein. Ik vond dat echt super interessant en heb daar een aantal nieuwe inzichten door gekregen. (o.a. dat ze er niets aan kunnen doen dat ze egoistisch kunnen zijn of niet altijd inzicht hebben in eigen handelen, dat wordt in de hersenen bepaald)
    Misschien eens een boek of artikel over de puberteit lezen? Als je dat interessant vindt hoor.

Verder, succes!

9. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Ik zou je ook adviseren om een boek hierover te gaan lezen, je krijgt er wel tips en inzicht van. Over niet al te lange tijd ga ik ook een boek zoeken en lezen want mijn oudste dochter is met tijden ontzettend opstandig.

10. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

hahahaha die is goed!

Deel Deze Pagina