Toeslag met terugwerkende kracht...

Discussie in 'De lounge' gestart door Rnate, 20 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Mijn vriend en ik hebben tijdelijk apart gewoont van maart tot september, hij heeft toen in die periode geen zorgtoeslag voor zichzelf aangevraagt, nu wij weer samenwonen heb ik de zorgtoeslag weer verandert en krijg nu dus voor ons beide zorgtoeslag.

Hij heeft dus 6 maand geen zorgtoeslag ontvangen, nu lees ik dat je dat met terugwerkende kracht kan terugvragen.
    Heeft iemand enig idee hoe dit werkt ??

Kan het zo zijn, dat nu ik het weer heb aangevraagt voor ons beide we nu een hoger bedrag krijgen voor hem zodat we aan het eind van het jaar toch gelijk zitten met het bedrag waar we recht op hebben??
    Of moet ik dit apart aanvragen omdat het met terugwerkende kracht is.??

2. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    van maart tot september kan je op zijn naam aanvragen. je moet wel goed de data doorgeven waarop je het weer stop wilt zetten.
    want anders ontstaat er een dubbele toeslag en moet je later weer teurg betalen.

wat je dus doet is.
    voor jan. tot maart vraag je het voor jullie samen aan. Dit wijzig je voor jezelf vanaf maart tot september in 1 persoon.

voor maart tot september vraag je voor je vriend voor 1 persoon aan en dit zet je stop vanaf de datum dat jullie weer samen zijn. de computer/aanvraagformulier zet geen einddatum op het formulier dus dit moet je echt apart doen. (het stopzetten per datum dat jullie samen zijn)

je hebt het al voor jullie 2en aangevraagd dus dat hoef je niet meer te doen.
    je moet het echt telkens apart doen en ook in die volgorde anders gaan hun computers flippen en kan je weer gaan bellen of ze het handmatig gaan doen (heb er gewerkt :p)

succes!

Groetjes

3. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    heb het vanaf maart inderdaad stop gezet voor ons beiden en ben alleen verder gegaan met zorgtoeslag.

Dus ik moet dan voor hem met zijn digiD nog even van maart tot september aanvragen en dan komt dan in een keer op de bank ??

4. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Als het goed is krijg je dan zo'n 4 weken later een beschikkig thuisgestuurd in die maand krijg je het rond de 20e in 1 keer

5. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    oke kga et ff uitproberen :p

Deel Deze Pagina