weer een zindelijk vraag

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sidmick, 22 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.827
    4.200
    113
    Dag medemama's,
    morgen vertrekken we voor vakantie en daar willen we dochter zonder luier laten lopen.
    Ze heeft thuis nu nog wel een luier aan maar plast zeker 5x per dag op de wc.
    Hoe kunnen we het het best aanpakken? Zetten we haar standaard iedere twee uur op de wc of laten we haar lopen en het haar zelf aangeven? Ik ben nl. bang dat ze het laatste niet doet maar bv gewoon laat lopen in het zwembad.
    Hebben jullie tips?

2. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Hi,

Ik ben van mening dat je zindelijk worden niet kunt 'afdwingen'. Elke 2 uur op wc zetten lijkt me niet de manier om het te leren. Als je kindje er echt aan toe is dan kun je haar beter rond laten lopen in de blote billen, als ze plasje dan per ongeluk laat lopen dan zal ze waarschijnlijk een beetje gek kijken, zo van: oops, dat was niet de bedoeling. Als ze de volgende keer dan voelt dat er plas komt dan zal ze het misschien tegen jullie zeggen. Lukt dat nou niet en laat ze dus steeds dr plas lopen dan werkt dit alleen maar frustrerend voor haar, want de meeste kindjes vinden het heel erg als het mis gaat want ze willen het graag goed doen. Zindelijk worden heeft naar mijn mening alles te maken met kunnen aanvoelen dat er iets komt en dit kunnen uitstellen tot ze bij een potje/wc zijn. Als ze dat nog niet kunnen dan is het wellicht nog te vroeg...
    Je kunt ze natuurlijk wel eens in de zoveel tijd even er aan herinneren, zo van: denk je er aan dat als je moet plassen dat we dan even naar de wc/potje gaan?

Hopelijk heb je iets aan mijn antwoord. En trouwens, zindelijk worden in het zwembad is weer heel iets anders hoor, want dat vinden veel oudere kindjes ook nog moeilijk... ik denk dat er meer kindjes plassen onder het zwemmen dan wij willen weten hihi

Succes!

3. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    oh en fijne vakantie!!

Deel Deze Pagina