Hi ladies! Ik ben even benieuwd naar hoe tegenwoordig de zwangerschapsverlof vervanging geregeld wordt. Ik twijfel om voor een zwangere secretaresse een detacheringsbureau in te schakelen, hoe doet jouw werkgever dat? en wat is je functie? Ik ben heel benieuwd!! Groetjes Marjolein
Mijn functie wordt tijdelijk opgevangen door collega's van me. OF desnoods als het erg druk is die periode door een tijdelijke. Ik ben technisch beheerder/systeembeheerder op een ICT afdeling.
Als het goed is mijn opvolger (die nog niet gevonden is). Ik mag na mijn verlof niet terugkomen in mijn huidige functie.
Mijn collega's (qua neventaken o.a. mentorschap) en een tijdelijke groepsleidster. Wel dus een vervangster zonder neventaken, puur voor de verzorging, niet voor de behandeling. Ik vind het niet erg relaxed voelen, dat mijn collega's het zwaarder hebben nu, doordat ik met verlof ben.
normaal gesproken was er tijdelijk iemand aangenomen maar nu zitten we als afdeling boven het budget en komt er dus niemand voor (ook de jaarcontracten worden niet verlengt)
Bedrijfsleidster bij een verpakkingsbedrijf en mijn werk is toen overgenomen door een collegaatje. Nu doet ze het nog steeds op de dagen die ik niet werk.
Mijn leidinggevende heeft tijdelijk iemand aangenomen. Ik heb zelf deze persoon aangedragen, omdat ik wist dat ze goed is in haar werk is en erg enthousiast. Ik vond het belangrijk dat ik ook een goed gevoel bij een vervanger had, omdat ik geen zin heb in puinruimen na mijn verlof. Het plan is dat ze ook na mijn verlof één dag per week hier blijft werken, omdat ik ouderschapsverlof opneem. Ik ben psycholoog in de gehandicaptenzorg.
Ik werk op de commerciële binnendienst voor de Key Accounts (met redelijk specifieke, lastige taken) Voor mij is toen tijdelijk iemand van de Klantenservice gekomen, het was wel een tijdelijke kracht, maar wel met kennis van het bedrijf en van enkele bedrijfsspecifieke systemen. Jammer voor haar dat ze verder niet langer dan noodzakelijk mocht blijven.
ik ben adm.medewerker en mijn baan wordt tijdelijk overgenomen door een nieuw aan te nemen receptioniste/telefoniste, die tijdelijk ook administratieve taken zal moeten doen. Wanneer ik terugben kan ze volledig haar eigen functie beoefenen en misschien nog wat dingen voor mij doen als ik minder ga werken.
Mijn functie wordt waargenomen door een externe inhuur die mijn vorige zwangerschaps/bevallingsperiode ook heeft waargenomen. Hij is ook degene die voor dat ik aangenomen werd de functie waarnam... ideaal dus. Hij neemt mij niet 100% waar. Een gedeelte van de functie wordt niet vervuld 5 maanden lang. Ik ben adviseur voor de Raad van Bestuur van een ziekenhuis Uit ervaring van mijn vorige functie zou ik kijken of ik een zwangere secretaresse kan laten vervangen met hulp van Randstad of Manpower.
Ik ben techn tekenaar, en mijn werk wordt zoveel mogelijk door collega's overgenomen. Aangezien er ook vele projecten zijn waar alleen ik aan werk, zal ik tijdens mijn verlof ook af en toe thuis werken...
Ik werk als bij het Ministerie van Financien. Het werk dat vanwege een deadline af moet tijdens mijn verlof, kan ik doorgeven aan een andere collega (is niet veel). De rest blijft gezellig op mij liggen wachten. Ondertussen komt er niet meer nieuw werk bij, dat gaat in de gewone stroming mee en daar merkt als het goed is nauwelijks iemand iets van. Voordeel is ook dat er drie collega's worden begeleid die komende maanden ergens volledig zelfstandig aan het werk gaan. Dus mij missen ze als het goed is niet eens
Ik werk als secretaresse en mijn werk wordt tijdelijk overgenomen door iemand van buitenaf, via het uitzendbureau. Bij de meeste secretaresses in mijn divisie zou dat niet nodig zijn, elke afdeling heeft meerdere secretaresses die elkaar kunnen vervangen. Alleen ik werk toevallig in mijn eentje.
Bij ons word het onderling door collega's opgevangen. Ik werk als telefoniste/administratief medewerker.
ik sta voor de klas, bij mij zou het overgenomen moeten gaan worden door een invaller. helaas zijn die er niet zo veel, dus ik hou mn hart vast tegen de tijd dat het zo ver is :S. maar tot nu toe gaat het altijd nog wel goed.
Mijn lesuren worden overgenomen door iemand die boventallig is op een andere locatie, maar wel alle bevoegdheden heeft. Mijn overige taken (de helft van mijn baan) worden niet vervangen en daar baal ik een beetje van. Er ligt straks een flinke bult werk op me te wachten dus!
Werk in de binnendienst zakelijke dienstverlening. Afgelopen jaar zijn van enkele collega's de contracten niet verlengd en zijn er ook mensen zelf weggegaan. Helaas is mijn baas niet van plan om een invaller aan te nemen. Ik vind het echt vreselijk voor mijn collega's, ik verwacht ook dat het een grote puinhoop zal worden omdat ik precies in de vakantieperiode verlof heb. Maar goed, het is zijn beslissing... Bij mijn vorige zwangerschap heeft-ie wel een andere kracht aangenomen, maar dat is echt een fiasco geworden. Mijn collega's waren toen meer bezig met haar te sturen en te corrigeren dan met hun werk. Ik denk dat dat ook wel meespeelt. Maar ja, kan hij tenminste nog een beetje geld verdienen aan mijn baby
Ik ben management assistente/secretaresse voor de afdeling P&O van een zorginstelling. Mijn leidinggevende heeft 'geregeld' dat ik vervangen word door een collega secretaresse die dit er eigenlijk helemaal niet bij kan hebben en dus alleen het hoognodige gaat doen... Heb hem geconfronteerd met het feit dat hij toch geld krijgt voor vervanging :x had ie al uitgegeven Zie het dus gebeuren dat ik terug kom en de stapels werk tot aan het plafond liggen en ik ga zeker niet met een gerust gevoel weg... Hoop dat jij het beter regelt, maar dat zal zeker wel Succes
Ik ben juf in het basisonderwijs en bij ons is er een vervangingspool. Soms blijft het tot de laatste week spannend die er komt vervangen. Als je pech hebt, is het niet mogelijk om één vervanger aan te stellen. Dan hebben de kinderen tijdens het verlof dus drie of vier verschillende leerkrachten voor hun neus. Erg vervelend! Overigens neemt zo'n vervanger alleen klas-gebonden taken over. Dus werkgroepen en andere taken moeten door collega's opgevangen worden of blijven in die periode liggen. Wat bij ons wel vervelend is, is dat de vervanger van het zwangerschapsverlof niet het ouderschapsverlof mag doen. Dus de kinderen krijgen na mijn verlof sowieso nog weer een andere leerkracht erbij. Erg jammer.