Hoeveel inspraak heeft je partner??

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Nora1983, 15 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Wat mij betreft heeft mijn man net zoveel inspraak als ik, hij vindt het zelf alleen niet zo belangrijk. Hij was/is ook meer van de 'grote dingen' en ik van 'de rest'. Zo zijn we samen het kamertje en de kinderwagen ed uit wezen kiezen en hij heeft geverfd ed, maar de rest was/is voor mij. Het maakt hem bv. niet uit welke kleding ze dragen, uit welke fles ze drinken en of ze een blauwe bal of een bal met een plaatje hebben om mee te spelen.

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik kom wel meestal met de ideeën en dan is het vaak wel goed. Nu ook vraag hij of ik vast wil kijken naar de geboortekaartjes en dan selecteer ik er een paar en kiezen we samen. Bij de eerste heeft hij het kaartje gevonden. De kleuren voor deze babykamer heb ik bedacht en hij vindt hrt ook mooi. Soms vindt hij echt iets niet leuk en dan breng ik het terug hoe leuk ik het zelf ook vind. Zo had ik een hele leuke zomerjas voor ons meisje gekocht. En hij vond het echt niks. Heb nog een poging gedaan om haar de jas aan te trekken om te laten zien hoe leuk het stond. Maat hij vond het echt niet leuk. Dus terug gebracht.... en gelukkig een jasje gevonden die hij wel leuk vond.

3. AardbeitjeEL

AardbeitjeEL Actief lid

24 feb 2013
    295
    0
    0
    Amsterdam
    Hier kan het heel erg wisselen.

Hij laat bijvoorbeeld de kleuren van de kinderkamer aan mij over, zo ook het ledikant en beddegoed enzo (ik laat mijn uiteindelijke keuze altijd wel nog even aan 'm zien). Maar hij is trots op onze kinderwagen, die we samen uitzochten. En soms komt er opeens een megalading babykleding uit Amerika, die hij dan uitgezocht en besteld heeft. (Gelukkig zitten we qua kleding-smaak op één lijn.)

Hij begon ook zelf op een gegeven moment over het aanschaffen van een kolf. Volgens mij vind 'ie het stiekem heel leuk om het flesje te geven, maar als ik dat op de man af vraag, zegt ie dat 't 'm niets uitmaakt ;) haha!

4. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Vandaag het eerste pakje gekozen. Had drie leuke setjes in de kast liggen en vond het noeilijk welke de beste was , dus ze uitgelegd en hij mocht kiezen. Hij had eerst ziiets van hak jij de knoop maar door. Wil hem ook gevoel van betrokkenheid gwven dus toen ik zei nee jij kiest heeft hij een leuk setje voor hem aangewezen. Ben t met hem eens dat is de beste

5. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    student: bedrijfs administratie
    Almere
    Wij hebben alle dingen van de babyuitzet wel samen gekocht maar met mijn keuze. De grotere dingen zoals de babykamer en de wagen ect. Hadden we samen uitgekozen. Zijn ook samen naar de 9 maanden beurs geweest om inspi op te doen voor onze duowagen. Verder jassen en schoenen enzo gaan we vaak samen shoppen. Wel kan ik ook ff 150 uitgeven aan de h en m voor kleertjes voor de oudste in mijn eentje. Ik hou wel van een mening en vaak vinden we toch wel hetzelfde.

6. Mamamama

Mamamama Actief lid

28 mrt 2011
    430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij proberen alles wel samen te kopen. Dan zoek ik wat dingen uit en gaan we uit de stapel kiezen. Hij vindt het uiteindelijk wel prima als ik maar happy ben :) Maar hij laat ook echt wel zijn mening horen door bijvoorbeeld een paar dagen terug uit vele bijtringen niet te kunnen kiezen samen. :p Erg lief

7. Nureen

Nureen Actief lid

12 mei 2010
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijne ook....

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.969
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Inspraak? Gewoon alles samen. Nou ja, behalve babykleding dan. Maa hij houdt niet zo van shoppen en ik wel en meestal kwam in na een bezoekje aan de stad ook wel met wat babykleding thuis. Hij werd er gek van, haha.

Maar babykamer, wandelwage, autostoel e.d. hebben we echt samen gedaan. Ik ben wel iets meer van vooraf op internet informatie zoek en prijzen vergelijken enzo. Bijvoorbeeld bij een autostoel weet hij gewoon dat hij er op kan vertrouwen dat ik er echt wel één heb uitgezocht die veilig is en dat we naar de winkel gaan waar hij het minste kost. Maar de bekleding kiezen we dan weer samen uit

Ook andere beslissingen over (op-)voeding nemen we in overleg. Meestal worden we het wel eens. En anders krijgt de ene keer de ene wat meer z'n zin en de andere keer de ander.

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

qua grote zaken wij samen, babykamer is 2e hand maar zijn volgend kamertje gaat wel nieuw zijn, vriend wou eigenlijk deze kamer.

de kleur op de muren heb ik gekozen, grijs en flashy groen maar de kamer is nog steeds niet afgewerkt, alles staat er maar ik vind de meubels zo klein op zijn grote kamer

babykleren en verzorgingsspullen doe ik, kleren interesseren men vriend niet zo

10. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Vriend heeft mee uitgezocht: boxkleed, kastje in kinderkamer, kleur verf kinderkamer en kinderwagen.
    De rest zoals kledij en verschoontafel boeit hem niet zo ... :)
    Vind ik ook niet erg, hij is een super papa en zorgt heel goed voor onze jongen. Uiteindelijk moet ook hij die verschoontafel gebruiken en de jongen kleden en is hij blij met wat ik gekozen heb, haha.

Deel Deze Pagina