Deken vs slaapzak

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Ann77, 6 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nou heb ik gezien dat je in het begin een dekentje en lakens gebruikt en later een slaapzak. Maar waarom later niet ook dekens of in het begin een slaapzak?
    Wie heeft ervaring of weet dit?
    Dank.

2. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Is maar net wat je kindje en jjzelf prettig vinden.. Ik gebruikte bij allebei al heel vlug een slaapzakje (van koeka heb je hele mooie kleintjes), kindjes vonden het fijn. Toen ze wat groter werden in de puckabag, en daar slaapt Elin (bijna 2) nu nog in. Mijn zusje heeft voor haar zoontje de puckabag newborn, ook heel fijn.

3. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Ik gebruikte tot twee weken geleden een dekentje maar nu een slaapzak want hij trapt nu de dekens van zich af en eerder deed hij dat niet. Zo weet ik zeker dat hij warm blijft.

4. juf85

juf85 Niet meer actief

Op een gegeven moment kruipen ze het hele bed door. Dan worden ze koud. En ze kunnen met hun hoofd onder de dekens terecht komen. Dus dan is een slaapzak warm en veiliger

5. bijoux

bijoux Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.237
    0
    0
    momenteel thuis , mijn man heeft een stucadoorsbed
    regio breda
    hier zo vlug mogelijk slaapzakjes.....
    vind ik een veiliger gevoel..

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier ook vrij snel een slaapzak, met drie weken ofzo, ze trappelde dekentjes echt zo los of 'kroop' er onder, met een slaapzak kon (en kan) ze veilig het hele bed door.

7. Luja

Luja Niet meer actief

Wij kregen tijdens de kraamweek het advies van de kraamhulp om een slaapzakje te gaan gebruiken. Dus vanaf dat ze een week oud warenlagen ze daar al in :)
    Nu hebben we wel een dekentje gekocht , maar de slaapzak ligt ook al klaar. Als je begint met een slaapzakje zorg dan wel voor een dunnetje zonder mouwen, met een klein gat voor het hoofdje.

8. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Onze dochter trappelt de dekens van zich af, daarom slaapt ze in een slaapzak zodat ze niet koud wordt 's nachts.

9. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    Tx voor jullie reacties!

10. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    Nou mijn dochtertje ligt in een slaapzak en een deken!

11. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier vanaf dag 1 een slaapzak gebruikt. Als het koud is ook wel een dekentje maar die trapt ze toch meestal wel nu ze wat ouder is

12. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Ik heb nu dekentjes en lakentjes gekocht..
    Kijk wel hoe het gaat, anders is een slaapzakje zo aangeschaft maar vind het er nu wel leuk uitzien zo ;)
    Van vriendinnen begrijp ik wel dat wanneer ze na een paar maanden met hun benen gaan trappelen een slaapzak wel een must is.. Benieuwd hoe lang we die mooie dekentjes en lakentjes dus gaan gebruiken haha!

13. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Enkel de eerste nachten in het ziekenhuis heeft Joan een dekentje gebruikt, omdat we de slaapzak niet mee hadden genomen. Daarna altijd in een slaapzak. Blijkbaar deed mijn moeder dit 30 jaar geleden met mij ook al dus denk dat het wel ok is.

Deel Deze Pagina