Beste mevr, men. Tijdens mijn eerste zwangerschap ben ik depressief geweest en in de ziektewet beland. En daarboven op heb ik een aantal weken na de geboorte van ons kindje een herseninfarct gekregen. Nu 1,5 jaar later bevind ik daar nog steeds klachten van. Ik zit nog steeds in de ziektewet. Maar mijn wens is groot om binnekort voor een tweede kindje te gaan. Kan ik dit doen zonder gevolgen voor mijn uitkering? Groeten chicca
Beste Chicca, De keuze of je opnieuw zwanger wilt worden ligt bij jezelf. UWV mag en zal je daar niet van weerhouden en dit heeft geen gevolgen voor je Ziektewet-uitkering. Het is wel verstandig om aan UWV door te geven als je daadwerkelijk zwanger bent. Quote uwv.nl Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Beste Chicca, Een zwangerschap heeft geen invloed op de beoordeling van het recht op WIA. Krijg je de WIA toegekend? Dan kun je vanuit de loongerelateerde WGA-uitkering ook in aanmerking komen voor een zwangerschapsuitkering. Actuele informatie over WGA-uitkeringen vind je hier. Ik wens je een voorspoedig herstel. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare