Op 18 maart heb ik m'n IUI-behandeling gehad. Op 9DPO, 10DO en 11DPO verschillende tuurtestjes gehad, streepje zat er wel, maar heel erg licht. Gisteren (11DPO dus) begon ik ineens heel heftig te bloeden. Normaal gesproken wordt ik tussen 12 en 14DPO ongesteld (en dan begint het heel licht en komt het heftige zo tussen 14 en 16DPO), dus dit is wel erg vroeg.. Er komen ontzettend veel grote stolsels mee, ik heb altijd wel wat last van stolseltjes, maar nooit zo erg. Ik heb veel meer buikpijn dan normaal gesproken, vooral op 1 specifiek plekje, wat ik echt met 1 vinger aan kan wijzen. Aan de linkerkant van m'n buik, en dan precies tussen m'n eierstok en baarmoeder (ik heb dus ook geen idee welke van de twee het is). Met inademen doet het daar pijn, met voorover gebogen zitten doet het daar pijn, als ik plat op m'n rug lig ook, en als ik er op duw lijkt het wel alsof er een mes in gestoken wordt.. Iemand enig idee wat dit kan zijn, of waar het door kan komen?
wat vervelend zeg de buikpijn, maakt je ook onzeker. heb jij trouwens voor je iui een injectie gekregen? het kan zijn dat er hcg hormoon inzat en dan kun je voor je nod positieve testjes krijgen. als je zoveel bloed verliest wil het meestal een voorbode zijn dat je menstruatie eerder is begonnen. vraag anders een bloedtest bij de dokter aan dan weet je het zeker, dat heb ik deze maand ook gehad omdat ik een beetje bloedverlies had voor mijn nod en ook op mijn nod. deze bloedtest was negatief en op dag 5 moet ik weer beginnen met de clomid.
Nee, ik maak mezelf er alleen maar gek mee.. Kijk, goed kan het nooit zitten, en van die VMK van vorige maand ben ik echt kapot geweest. Pregnyl was overigens al uit m'n lichaam, daar heb ik uiteraard rekening mee gehouden. Ik vind alleen die pijn op 1 bepaalde plek zo raar. De afgelopen weken had ik daar al steeds van die steekjes, en ik hoopte toen dat het misschien zo zou zijn dat er op precies dat plekje iets bezig was met innestelen.. Gisteren en vannacht werd die pijn steeds erger, en vandaag is het nog wat erger geworden. Het doet me eigenlijk heel erg denken aan de pijn die ik na m'n punctie had, toen ik er zo'n enorme ontsteking had zitten. Toen kon ik uiteindelijk niet meer lopen van de pijn, maar dat begon ook met buikpijn, en bij hele erge pijn bij bijvoorbeeld een drempel over gaan met de auto.. Maarja, ik heb geen koorts oid (37,3 - Wat ook weer raar is, temp blijft dus wel hoger maar ik ben toch echt al ongesteld), dus het lijkt me sterk dat dat het weer is (naast dat de kans op een ontsteking bij IUI nog kleiner is dan na een punctie, toch?)..
Ja de kans is wel kleiner maar ik zou het toch maar even goed in de gaten houden hoor meid! Pfff en dan die tuurtesten dan kan je nog beter gewoon ongesteld worden vind je niet Dikke knuffel X Ohja lees nu iedere keer je blogs en vind ze echt super, je zou ze moeten bundelen in een boek ook voor later voor jezelf. Je mag trots zijn op je schrijfstijl. En wat betreft je laatste blog ik herken je stukje wat betreft verdriet vergelijken. Maar vergeet niet dat dat eigenlijk niet kan. Ik denk ook vaak het kan nog veel erger maar ook jouw verdriet mag er zijn he! Sterkte meid!
Ik wil het ook heel graag ooit eens uitgeven. Maar dan met alle geheimen erbij waar ik nu nog niet over schrijf. Lijkt me fantastisch! Ik heb alleen momenteel nog geen 'einde'.. Maar wie weet, ooit.. En je hebt gelijk hoor, dat verdriet niet te vergelijken is. Vergeleken met wat jij hebt meegemaakt stelt mijn VMK niet zo heel veel voor natuurlijk, en zo zijn er veel meer situaties.. Kijk bijvoorbeeld naar de meiden die hier al 5, 10 of 15 jaar in zitten.. Maarja, als je iets zelf niet meemaakt, weet je ook niet hoe het voelt. Net trouwens toch getest, nog steeds dat lichte streepje.. *zucht*
Heb je al contact hierover opggenomen met je arts? Hou de pijn goed in de gaten mocht je hevige pijn krijgen en of hevig bloedverlies dan zeker om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap uit te sluiten... Zeg niet dat het dat is maar luister goed naar je lichaam
ik zou zeker even langs een arts gaan want zo veel pijn is niet normaal, is het wel niets dan ben je in ieder geval gerust gesteld. ik heb het ook wel eens gehad dat ik een cyste had in mijn baarmoeder die na 1.5 maand vanzelf weer is verdwenen/geknapt. en trouwens je zegt dat je een tuurtest hebt maar een streep is een streep, vraag anders ook even een bloedtest aan bij je arts.
Je bent zo stil en al een tijdje niet meer op het forum geweest na dit topic, ik hoop dat alles goed met je gaat..
Sorry meis, ik heb het forum inderdaad een hele tijd vermeden, door persoonlijke omstandigheden.. Ik trok het allemaal even niet meer, en ben een hele tijd niet online geweest hier. Vorige IUI is ook geeindigd in een vroege miskraam. Buikpijn is uiteindelijk gelukkig vanzelf weer opgehouden! Hoe is het met jou?