Hallo! ik vroeg mij af, de eerste 2 i.u.i.'s had ik 2 eitjes oftewel kans op een tweeling. Bij de laatste i.u.i. was er 1 van 13mm en 1 van 17mm. Aangezien ze bij mij vroeg springen is de eisprong dmv spuiten uitgesteld. De echo meting was op vrijdag, en op maandag ben ik geïnsemineerd. De gyn gaf aan dat het er maar 1 was dit keer, maar zou de kleine van 13 niet alsnog kunnen zijn gegroeid? En weet iemand of het uitmaakt of de eitjes in dezelfde eierstok zitten of niet/ kunnen beiden eierstokken springen? Vroeg me dit al de hele week af maar net er achter gekomen dat ik zwanger ben dus nu prangt de vraag me nog iets meer Ben benieuwd of iemand hier iets van af weet!
Ik volg even... zit zelf net in de eerste iui ronde dus totaal geen ervaringen om te delen, maar hoop dat er wat meer duidelijk voor je komt. Oh en gefeliciteerd natuurlijk!!!
De kleine kan in principe mee gesprongen zijn, mits 'ie in de tussenliggende dagen op volle snelheid (minimaal 2 mm per dag) is gegroeid. Het kan ook zijn dat 'ie op maandag nog te klein was. Daar is niet zoveel van te zeggen. Als je twee volgroeide follikels hebt, kunnen ze gelijktijdig springen. Ze maken dan beide gebruik van dezelfde LH-piek. Een afzonderlijke dubbele eisprong kan niet. Het maakt niet uit of ze in dezelfde eierstok zitten of in twee verschillende. Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Kijk, daar heb ik wat aan! Beide kunnen dus springen, dat je niet weet of die andere nog gegroeid is snap ik Zal het bij de eerste echo nog wel vragen of de kans heel klein is dat een eitje van 13 nog groeit als er al 1 van 17 is; denk namelijk dat dit zo zal zijn aangezien ze anders wel hadden gemeld dat er een kans was op een tweeling.. in het verleden is bij mij telkens bijna 3mm per dag groei geweest. Dankjewel! En valaina, heel veel succes en geluk!