Hyundai Atos

Discussie in 'De lounge' gestart door HabibiAna, 5 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Iemand ervaringen mee? Ik lees op inet dat hy instabiel is..?

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Win hebben er 1. (atos prime uit 2002, je hebt ook een voorganger uit 1998 geloof ik) Hyundai is een erg goed merk, goedkoop maar toch goed

Een aantal jaar geleden stond Hyundai nog bekend om zijn nr 1 motor.

Wij hebben alleen maar hyundai's gereden en altijd tevreden over geweest

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Bandenslijtage komt veel voor, voral vooras in verband met onstabiele uitlijn mogelijkheden en slecht te balanceren. Verder zijn ze niet vooruit te branden, veel elektrische problemen welke veelal zijn gelinkt aan de boordcomputer en lambdasondes (uitlaat)Autos is erg gevoelig voor wind en dan vooral zijwind omdat hij klein en vooral hoog is.

4. SeaShell

Ik doe toch minimaal 5 jaar met mijn voorbanden en rij toch redelijk wat km. Standaard word de hyundai gelevert met hankook banden wat een heel slecht merk is waarbij je banden wel snel naar de haaien zijn.
    Wel is hij idd gevoelig voor wind (alleen op de snelweg merk ik dat bij matige wind) maar dat zijn denk ik alle kleine autootjes.

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Natuurlijk heb je er banden bijzitten die sneller slijten dan andere banden, maar als je banden slecht zijn gebalanceerd en je auto slecht is uitgelijnd, slijten zelfs de banden van 130 euro per stuk als een malle, en het is gewoon een feit dat een Atos slecht is uit te lijnen.

En niet alle kleine auto's zijn zijwindgevoelig, neem een VW Polo, stabieler kan je zeniet krijgen, puur omdat het onderstel is aangepast op betere prestaties dan de auto levert en het daardoor stugger en gebalanceerder is uitgevoert. En redelijk wat kilometer verstaat iedereen wat anders onder:p

6. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    hmm, heb natuurlijk geen zin om weg te waaien als ik een x de snelweg op moet.
    Ben opzoek naar een kleine, zuinige auto rond de 1500, het liefst 5 deurs dus kwam ik deze tegen. Ziet er ook niet slecht uit vind ik. Bj 2000.
    Misschien nog ff verder kijken.
    Wat me opvalt is dat de bekleding vaan die oude auto's echt spuuglelijk is!
    Ik rij nu soms in de vw passaat 2010 dus dat wordt sowieso een cultuurshock!

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Peugeot 306, enige franse auto welke weinig mankementen heeft.
    Volkswagen Polo, niet kapot te krijgen
    Suzuki Alto
    Daihatsu Cuore

8. SeaShell

Ik vind een Polo niet echt een kleine auto devilschase! Onder kleine auto's versta ik meer een fiat cinquecento of een daewoo matiz of een peugeotje 107 :D

@Habibiana: voor dat geld zou ik me geen betere auto als een atos kunnen wensen, nooit problemen gehad met een Hyundai, ook niet met uitlijnen.. Ik denk dat elke auto wel een kwaaltje heeft.. Zo zie je bijv dat de duurste automerken massaal worden teruggeroepen vanwege problemen met gas/rem pendaal en andere klachten.

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    nja een polo uit 1999 is maar 15 cm langer dan een atos en 10 cm breder, dus valt mee hoor. En ik geef hier alleen maar info over bekende problemen met bepaalde auto's. Dat jij er geen last van hebt wilt niet zeggen dat niemand er last van heeft. De kans is groot dát je een auto treft die wel deze problemen heeft omdat de problemen vaak voorkomen. Het kan ook best zijn dat je een prima auto treft, maar dat is met elk merk zo. Tis gewoon een feit dat de Atos noet vooruit te branden is en echt veel last heeft van zijwind.

10. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ach volgens mij moet je ook gewoon geluk hebben hoor!
    hier ook een franse auto en hiervoor ook gewoon gereden, mn vader rijdt ook niet anders en nog nooit wat mee gehad! ja kleine dingen maar dat is normaal... dus het is echt niet zo dat het nou zo slecht is,vind gewoon dat je er ook geluk mee moet hebben!

er zijn genoeg kleine auto's
    daewoo matiz?
    daihatsu charade?
    opel corsa?
    toyota starlet?

11. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Ok tnx, ik zal ff naar die auto's kijken. denk wel dat ze duurder zijn meestal wel tussen de 2 en 3 duizend d8 ik.

Aangezien dit mn 1ste auto wordt wil ik er niet al teveel aan uitgeven. Moet nog wat oefenen met parkeren enz:):D

Deel Deze Pagina